fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אהבתה של מאיה

"אני נמצאת במקום אחר היום". מאיה אליה-נווה | צילום: דורון גולן
"אני נמצאת במקום אחר היום". מאיה אליה-נווה | צילום: דורון גולן

היא חיה כביכול חיים רגילים וילדה שלושה ילדים, אבל תמיד הבינה שזה לא זה. רק לפני 10 שנים אזרה אומץ ויצאה מהארון בפני הוריה ואחיה. היום, כשהיא נשואה לאישה, חופשייה ומאושרת, מאיה אליה-נווה מתרגשת מהסינגל הראשון שהשיקה, "אהבה אחרת", המספר את סיפור חייה

מאיה אליה-נווה חיה את חייה בלי לצאת מהארון וילדה שלושה ילדים, אך ביום בו עשתה זאת, יצאה לדרך חדשה, במהלכה הכירה את האישה של חייה. היום היא מגשימה את החלומות שלה ויכולה להגיד בפה מלא שהצליחה לבנות את הקן המשפחתי לו ייחלה.

לפני כשבוע יצא סינגל הבכורה של אליה-נווה, "אהבה אחרת", שמסמל יותר מהכל את השינוי שחל בה בשנים האחרונות. "היום אני יכולה להגיד שיש לי משפחה", היא אומרת.

אליה-נווה, שתחגוג בעוד חודש את יום הולדתה ה-40, נולדה בקרית ים, בת שלישית במשפחה של שישה ילדים. כשמלאו לה 5, התגרשו הוריה, והיא ואחיה נשארו להתגורר עם אימם. הנטל הכלכלי היה כבד, ובשלב מסוים, היא ואחיה הצעיר מצאו את עצמם בפנימיות.

"גדלתי בקרית ים של שנות ה-80", היא מספרת, "הייתי ילדה מופנמת ושקטה, מכונסת בעצמי, דיכאונית כזו. בפנימיות אני זוכרת שהיינו יושבים על הנדנדות ושרים, אהבתי את זה מאוד. בגיל 14 חזרתי הביתה ולמדתי בבית הספר עמל בקרית חיים, אבל בבית מצאתי את עצמי כל הזמן שרה".

מהצבא קיבלה שחרור בעקבות העובדה שסבלה מחרדות, אבל במקביל הופיעה כזמרת במועדונים. במהלך ההופעות פגשה בחור, ובגיל 19 וחצי נכנסה להריון. "עוד בגיל צעיר ידעתי שאני נמשכת לנשים", היא נזכרת, "מדי פעם הייתי מדברת על זה עם אחותי או עם המשפחה, כי רציתי לבדוק אם יקבלו את זה, והבנתי שלא. בגיל 16 היה לי ניסיון מיני עם אישה, והבנתי שזה זה. המשכתי לצאת עם גברים, כי זה לא היה מקובל אז, וגם בגלל המשפחה, ונכנסתי להריון. זו הייתה הסיבה שלא לחצתי עליו להתחתן. הוא רצה, אבל אני בתוך תוכי ידעתי שאני אוהבת אותו יותר כידיד ולא כבן זוג. חייתי שנים כדי לרצות אחרים ובעיקר את המשפחה. אחרי שנה וחצי סיפרתי לו שאני לא נמשכת לגברים, ובאותו הרגע הוא ניתק את הקשר איתי ועם הילד".

מאיה אליה-נווה | צילום: דורון גולן
מאיה אליה-נווה | צילום: דורון גולן

בהמשך ילדה עוד שני בנים, כיום בני 15 וחצי ו-11 וחצי, מידיד שידע מראש שהיא נמשכת לנשים. "הילדים הם מה שעשה לי טוב בחיים. החייה אותי הקן הזה שבניתי לעצמי. האימהות פתחה אותי לעולם. ברור שהיו קשיים, אבל זה מה שעשה לי טוב. כשאת מביאה ילדים לעולם, את קודם כל דואגת לחיים ואת מנסה כאמא לעשות הכל, כדי שלא יחסר להם כלום. לפעמים את מוצאת את עצמך כבולה, כי רצית ילדים ואת צריכה לדאוג להם, אז עבדתי בכל מקום, דאגתי שלא יחסר, שהם לא ירגישו שהם שונים מאף אחד. עבדתי בחנויות בגדים, עבדתי עם נכים, עשיתי הכל בשביל לפרנס את הילדים, והיו גם תקופות קשות שהמשפחה הייתה עוזרת. אחותי הגדולה ובעלה עזרו לי המון. זו הייתה גם התקופה שעצרתי את הקריירה. תמיד אמרתי לעצמי שכשהבן הקטן שלי יהיה בן 4, אחזור לבמות, וזה באמת מה שעשיתי. חזרתי בכל הכוח והתחלתי להופיע שוב באירועים ובמועדונים".

זו גם הייתה התקופה שבה החליטה לעמוד מול בני המשפחה ולומר את האמת שלה החוצה. "הייתי בת 30 כשאמרתי להורים שלי שאני כזאת וזה מה שיש. להפתעתי, הם קיבלו את זה יפה, גם האחים שלי קיבלו את זה. אחרי שיצאתי מהארון בפני ההורים, הלכתי לטיפול פסיכולוגי, כדי לדעת שאני בטוחה בעצמי שאני כזו, כי אחר כך אי אפשר לעשות אחורה פנה, וגם כדי להכין את הילדים, לספר להם. עשיתי שיחה עם הילדים, והם קיבלו את זה באהבה, אמרו לי שאם לי טוב, אז גם להם טוב".

רק אז, בתחילת שנות ה-30 לחייה אזרה אומץ לנהל זוגיות עם אישה. היא הכירה צעירה בת 18, דתיה שהייתה בארון ומהר מאוד הפכה לחלק מחייה.

"היא הייתה צעירה ממני ב-15 שנה, ומערכת היחסים לא הייתה תקינה בכלום. הגיל הפריע לי, אבל עברתי איתה את הצבא. גרנו ביחד שלוש שנים, היא הייתה חלק מהמשפחה. בסוף מה שהכריע היה שרציתי ילד משותף. מכיוון שהיא הייתה בצבא ובתוך הארון והרגשתי שאני כבר מתסכלת אותה, שחררתי אותה. פחדתי תמיד שאני מפילה אותה, כי היא הייתה מבולבלת. חששתי שאני מפריעה לה להחליט".

חצי כשנה אחרי שנפרדה מבת זוגה, הכירה את גלית. "זה סיפור מצחיק", היא אומרת, "היה לי כרטיס לאתר היכרויות של נשים והגעתי לשלב שלא מצאתי שם אף אחת. יום אחד נכנסתי לאתר כדי לסגור את הכרטיס שלי ופתאום צצה לי התמונה של גלית. אמרתי לעצמי שאני עושה ניסיון אחרון, שולחת הודעה ומחכה 10 דקות. אם היא לא חוזרת אליי, אני מוחקת את הכרטיס. אחרי 10 דקות היא חזרה אליי, והתברר שגם היא נכנסה לאתר רק כדי לסגור את הכרטיס.

קבענו דייט למחרת במסעדה. ישבתי מולה וכעבור כמה דקות אמרתי לה שהיא תהיה אשתי. אחרי יומיים כבר גרנו ביחד ואחרי חצי שנה היא הציעה לי נישואים במקום הכי מוזר – מסעדה שהייתה מלאה בדתיים. אחרי שנה התחתנו".

לא הכל הלך להן חלק בדרך לחופה. בתחילה הן סגרו על תאריך באולם, אבל מנהל האירועים ניסה להתחיל עם בת זוגה ולנסות לשכנע אותה לא להתחתן עם אישה, אלא להתחתן עם גבר. השתיים, שחשו שלא בנוח, החליטו לבטל את האירוע. ממש בדקה התשעים הן מצאו את "אולמי פלייס" בקרית ביאליק.

"החתונה הייתה מאוד מרגשת כי סבתא של גלית, שהיא בת יותר מ-90 התעקשה להיות בחופה. גלית לא ציפתה שזה יקרה, שאישה בגילה תתעקש לעמוד בחופה של שתי נשים. מי שקידשה אותנו היא לקוחה של גלית, בעלת סטודיו לריקוד מאוד מפורסם בגבעתיים. היה מרגש ושמח. כולם היו, הילדים אפילו הזמינו את החברים שלהם, שזה ממש לא מובן מאליו. בסוף הכל יצא טוב".

הן חיות כבר כשנתיים כזוג נשוי ומגדלות את הילדים של אליה-נווה ביחד. היא מעידה שבחלק מהדברים, הילדים מעדיפים לפנות אל גלית ולא אליה. "אני נמצאת במקום אחר היום. מאז שהכרתי את גלית חל בי שינוי אדיר, גם הביטחון העצמי השתפר. מהרגע שהיא נכנסה לבית, גם הילדים הרגישו המון ביטחון והחיים ממש השתנו".

מאיה אליה-נווה | צילום: דורון גולן
מאיה אליה-נווה | צילום: דורון גולן

וזה לא השינוי היחיד שחל בחייה של אליה-נווה. בת זוגה דחפה אותה לפרוץ ולהגשים את הייעוד שלה לשיר. "לאורך השנים הציעו לי להשתתף בתוכניות ריאליטי של מוזיקה ואף פעם לא הסכמתי, כי בתוכניות האלה לא אוהבים זמרים מזרחיים. מנפנפים אותם. תמיד דחיתי אותם. היה לי נוח להישאר בטריטוריה שלי ולשיר באירועים. כל עוד הייתה לי עבודה, לא רציתי להיות מפורסמת, זה סיפק אותי. מה שהיה חשוב לי זה רק שלא יחסר לילדים".

זו גם הסיבה שלאורך השנים לא היה לה מנהל מקצועי, אף פעם לא רצתה בכך. כשהכירה את גלית, הסכימה איתה שניהול יביא אותה למקום יציב יותר, והיא שכרה את גולן צ'ונה.

"בארבעת החודשים האחרונים הפסקתי להופיע והתחלתי לאסוף חומרים לאלבום. רציתי להשקיע את כל כולי בשירה. שמתי את הכל בצד, רציתי להיעלם קצת. ישבתי עם הכותב מוטי אוחיון, סיפרתי לו על החיים שלי, והוא לקח את הכל והפך את זה לשיר. פשוט גאונות מה שהוא עשה. כי המילים של השיר מספרות את סיפור החיים שלי. כאילו הוא חי איתי מגיל אפס. איציק קריאף הלחין, והסינגל, שיצא לפני שבוע, הוא הראשון מתוך אלבום שאני עובדת עליו".

בסינגל, שנקרא "אהבה אחרת", אליה-נווה מפתיעה עם קול פוצע שגורם למילים לחדור לכם אל מעבר לעור, פנימה. בקרוב היא תשוב להופיע והיא מבטיחה שבאלבום הזה צפויות הפתעות, כולל דואט עם זמר תורכי.

"מצד אחד, יש לי פחד במה, אבל מצד שני זה גורם לי אושר לשמח קהל", היא מסבירה את הפער בין האישיות היומיומית שלה לבין האישיות הבימתית, "כשאני שרה ורואה אנשים שמחים, זה עושה אותי מאושרת. על הבמה אני הופכת למישהי אחרת, הרבה יותר אנרגטית וחיה, קורנת ממש. ביומיום אני אדם מופנם וסגור, מכונסת. בנאדם של בית".

כשאני שואלת מה החלום שלה, היא אומרת שהיא חולמת על ילד משותף עם גלית, אבל לפני שהיא מרחיבה בנושא, ויש לה מה להגיד, היא אומרת שיש לה גם שאיפות מקצועיות. "אני כבר לא רוצה להישאר בטריטוריה הזו, אני רוצה לעבוד יותר ולהגיע יותר רחוק. היום זמרים במועדונים מופיעים כמעט בחינם, כי יש יותר מדי, וילד שרק התחיל את הדרך ורוצה להתפרסם אומר לעצמו שעדיף שישתפשף במקום ובלי כסף. זה הורס את מי שרוצה להתפרנס מהתחום, את הזמרים שדורשים כסף. זה לא מכובד, כי אתה לוקח אדם שמביא לך עבודה ומבטל את מה שהוא עושה, את הכישרון שלו, את הנכונות שלו לעשות שמח, ובמקרה הטוב אתה נותן לו 300-200 שקלים, שזה עלוב. היום כל זמר קריוקי הופך לזמר שמופיע על טיפים, וזה פשוט נורא".

היא חוזרת לעניין הילדים ומספרת שזה שנתיים גלית מנסה להיכנס להריון, שיש ביציות מוקפאות, אבל התהליך לא צולח. "בארץ לא נותנים לי להרות מהביציות שלה. ניאלץ לנסוע לחו"ל כדי לעשות זאת. לא מאפשרים לנו מכיוון שאנחנו בנות זוג. אם הייתי גיסתה והיא הייתה נשואה, כן היו מאפשרים לנו. לא הגיוני שנסיע את העוברים לחו"ל ונעבור את כל התהליך שם, כי אם זה קורה בחו"ל, הרי נחזור לארץ והילד יהיה רשום על שם שתינו. בית המשפט והחוק נמצאים בפיגור מטורף על הורות משותפת. אני מאוד רוצה להיכנס להריון ולהפוך לאמא מהביציות של גלית, והאופציה הזו בארץ חסומה בפנינו".

בעוד חודש תשיק אליה-נווה את הסינגל וגם תחגוג את יום הולדתה ה-40, בתקווה שהחיים יילכו מעכשיו במסלול שהיא מתווה להם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות