fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אגדות הכדורגל מברזיל על הדשא בסמי עופר

כוכבי הסלסאו שהניפו את גביע העולם והשתתפו במונדיאלים הגדולים, מגיעים לישראל ל"משחק השלום" מול כוכבי נבחרת ישראל לדורותיה
סמי עופר, 29 באוקטובר
סמי עופר, 29 באוקטובר

משחק השלום, שיתקיים ב-29 באוקטובר באצטדיון סמי עופר בחיפה, יפגיש את אגדות הכדורגל של ברזיל, ביניהן השחקנים רונאלדיניו, קאקה, ריבאלדו, בבטו, רוברטו קרלוס ועוד. השחקנים, שהניפו את גביע העולם והפכו לדמויות נערצות ומוכרות, שאחריהם עוקבים מאות מיליונים ברשתות החברתיות מכל העולם, ילונו בחיפה ויערכו סיורים מתוקשרים ברמת הגולן, ירושלים ונצרת, מה שצפוי לתרום רבות לתיירות בישראל ולחזק את יותר את הקשר המצוין בין ישראל וברזיל ולהפיץ את מסר השלום והאחווה מישראל לכל פינה במזרח התיכון ובעולם כולו.

מול אגדות הכדורגל מברזיל ישחקו כוכבי נבחרת ישראל לדורותיה, ביניהם ג'ובאני רוסו, ראובן עטר, איציק זוהר, סלים טועמה, משה סיני, יניב קטן, אריק בנאדו וזאהי ארמלי. עבור ג'ובאני רוסו זו תהיה ההזדמנות הראשונה לייצג את ישראל במשחק כלשהו, מאחר שכשהיה שחקן פעיל, לא קיבל אזרחות למרות הניסיונות הרבים שנעשו ולכן ויתר והיה בסגל נבחרת קרואטיה.

מגשים חלום במדי נבחרת ישראל. ג'ובאני רוסו | צילום: אסף לב לרשת גלי
מגשים חלום במדי נבחרת ישראל. ג'ובאני רוסו | צילום: אסף לב לרשת גלי

"כל כך רציתי ללבוש את חולצת נבחרת ישראל, זה היה חלום שלי שלצערי לא הצלחתי להגשים במשך כל הקריירה המקצוענית שלי", אמר רוסו, "אני שמח שעכשיו תהיה לי ההזדמנות לייצג את ישראל במשחק בסמי עופר בחיפה, העיר שאני הכי אוהב בעולם ששם נמצא הקהל שהולך איתי שנים רבות ותהיה לי האפשרות לשחק נגד אגדות הכדורגל, שחקנים שהיו מודל לחיקוי עבורי ועבור דורות רבים של אוהדים וכדורגלנים. זה יהיה מאוד מרגש. אני מתאמן לזה כבר שבועות רבים ומתכוון להגיע בשיא הרצינות ליום הזה", אמר רוסו.

גם עבור יניב קטן, זו תהיה הזדמנות לשחק בפעם הראשונה באצטדיון סמי עופר. "זו הולכת להיות חוויה עצומה גם באופן אישי וגם לכל מי שיהיה באצטדיון, בזה אני בטוח. לא בכל יום מגיעים כאלו שמות לישראל ועבורי זו תהיה סוג של סגירת מעגל כשאשחק בסמי עופר. אני קורא לכל אוהדי הכדורגל בצפון ובכל הארץ להגיע עם המשפחות והילדים".

משחק השלום מעורר סקרנות רבה בישראל וגם בחו"ל, ועשרות עיתונאים מברזיל ודרום אמריקה צפויים להגיע לישראל ולסקר את המשחק ואת האירועים הנלווים לו. המשחק עצמו ישודר ברשת פוקס ספורט הברזילאית, שהוא ערוץ הספורט הנצפה ביותר בעולם.

גם בכירי המגזר הפוליטי והעסקי מברזיל צפויים להגיע לישראל ולהשתתף במספר כנסים ואירועים רשמיים, שבשיאם ערב גאלה יוקרתי שיתקיים מיד לאחר המשחק. הערב יפגיש את צמרת הקהילה העסקית והציבורית של ישראל עם האורחים המכובדים מברזיל.

חוזר למגרש. ראובן עטר | צילום: אדריאן הרבשטיין
חוזר למגרש. ראובן עטר | צילום: אדריאן הרבשטיין

את משחק השלום מארגנת חברת MTR7 והמנכ"ל מאורו רוזנשיין, איש עסקים יהודי שעלה מברזיל לפני מספר שנים, המייצג בעולם את אגדות הכדורגל מברזיל. רוזנשיין יגשים את חלומו הגדול וינחית בישראל את הכוכבים הגדולים והאהובים ביותר בעולם למשחק ראווה בישראל שמטרתו קידום מסר השלום והאחווה באמצעות משחק כדורגל בסדר גודל שכזה שימשוך את תשומת ליבם של מיליוני אנשים מסביב לעולם.

רוזנשיין: "כבר שנים שיש לי ג'וק בראש והוא להביא את השחקנים האלו לישראל. בשנה האחרונה עבדנו על ההפקה הזו יום ולילה. טלפונים ונסיעות לברזיל ולכל אירופה. לפגישות עם הסוכנים של השחקנים ולסגירת כל התנאים. מדובר בכוכבי ענק בסדר גודל שאנחנו לא מכירים בארץ. לכל אחד יש סוכן או מספר סוכנים ויש להם לו"ז מאוד צפוף. הם מוזמנים להרבה אירועים, עושים פרסומות, הרצאות וגם אימונים בהרבה מקומות בעולם. משחק כזה לא התקיים כבר שנים. רוב השחקנים האלו לא שיחקו ביחד מאז שפרשו מכדורגל, כך שיש התעניינות במשחק גם בברזיל ובכל העולם וזה מאוד מרגש אותנו. זה יעשה טוב לשמה של ישראל ולהסברה.

"יש גורמים שרוצים לפגוע במשחק, להפחיד את השחקנים ואת הסוכנים שלהם ומאיימים בחרם, אבל לשמחתי, השחקנים מבינים שמדובר בהכפשות. יש אהדה גדולה לישראל בברזיל כיום, והשחקנים נחושים להגיע ולהעביר את מסר השלום בלי להתעסק בפוליטיקה או בחרמות. כדורגל הוא אמצעי לקירוב בין עמים וגם בין אויבים ואסור לתת למישהו להרוס את היופי שבמשחק הזה".

מארגן המשחק, מאורו רוזנשיין: "יש גורמים שרוצים לפגוע במשחק, להפחיד את השחקנים ואת הסוכנים שלהם ומאיימים בחרם, אבל לשמחתי, השחקנים מבינים שמדובר בהכפשות. יש אהדה גדולה לישראל בברזיל כיום, והשחקנים נחושים להגיע ולהעביר את מסר השלום"

שלשום, רביעי, ערך המאמן הישראלי, שלמה שרף, אימון בכורה לסגל המורחב, המונה יותר מ-20 שחקנים. שרף: "לא אחשוש לנפות שחקנים שלא יוכיחו לי שהם רציניים לקראת המשחק הזה. מעולם לא הגעתי למשחק, ידידות או רשמי, ללא הכנה רצינית, אימונים קשים וקבוצה מלוכדת סביב מטרה. מדובר באירוע נדיר שקורה בישראל, אפילו בקנה מידה היסטורי, וחשוב שניראה טוב, כשהמטרה שלנו היא לנצח. אני יודע שהברזילאים גם כן לא אוהבים להפסיד ולא באים במטרה להעביר את הזמן, לכן מי שלא יהיה בכושר ראוי לא יתלבש ויעלה ליציע שם יישב עם המשפחות ויאכל פופקורן בזמן שהחברים שלו על הדשא".

מכירת הכרטיסים נמשכת באתר קופת תל אביב (*2207). המארגנים מצפים לאצטדיון מלא וגועש. לפני המשחק יתקיים קרנבל על הדשא עם להקות, מתופפים והפתעות נוספות. בהפקה שומרים בסוד את זהותו של הזמר שישיר את ההמנון ורק ציינו כי מדובר ב"זמר או זמרת מהשורה הראשונה בישראל", גם ההמנון הברזילאי יושר על ידי זמר מוכר "שיתאים לאווירה של המשחק", כך אומרים בהפקה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות