fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אבחון רנטגן מילולי

פענוח מילולי במכוני ההדמיה של המחוז. צילום: דוברות כללית
פענוח מילולי במכוני ההדמיה של המחוז. צילום: דוברות כללית

כללית במחוז חיפה וגליל מערבי רכשה והטמיעה טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת הקלדה קולית בזמן אמת של הפיענוח המבוצע על ידי רופאים רדיולוגים במכוני הדימות של כללית במרכזים הרפואיים לין, זבולון והמרפאה היועצת בעכו.

ישראל פריימן, מנהל המחשוב במחוז, מציין כי המערכת מאפשרת הכתבה בדיבור ספונטני של הפיענוח וממירה בזמן אמת את הדיבור לטקסט מוקלד ברמת דיוק של מעל 95%, כאשר קצב הדיבור מהיר פי 3 מקצב ההקלדה. המערכת מאפשרת הקלדה קולית במקביל לביצוע הבדיקות והפיענוחים וביכולתה להמיר לטקסט כתוב גם מונחים רפואיים בשפות עברית/אנגלית.

ד"ר האשול שרבל, מנהל מערך ההדמיה של כללית במחוז, מוסיף כי יתרונות המערכת היא בכך שהיא מאפשרת לרופאים הרדיולוגים להתמקד בעבודתם המקצועית ולא לכלות זמן יקר בשימוש במקלדת. יתרון נוסף הוא בכך שבדרך זו נמנעות טעויות אנוש החלות בהקלדה ידנית. כתוצאה מכך, המערכת מפנה למפענח זמן להגברת קצב הפיענוחים ומקצרת את משך ההמתנה לקבלת תוצאות בדיקות הדמיה. מדובר בשלב ראשון לקראת הטמעת המערכת בעוד מכונים ועבור בדיקות נוספות כחלק ממגמה כוללת בכללית למנף טכנולוגיות חדישות לשיפור וייעול השירות למטופלים.

טכנולוגיה זו מצטרפת לחידושים נוספים שהנהיגה כללית לשיפור ייעול שירות ההדמיה, מעבר לפתיחת מכונים חדשים וציודם במכשיר מתקדם. כך גם הופעל מערך של פענוח  מרחוק, כך שהצילום המתבצע במכון מרוחק יחסית, מפוענח על ידי צוות מנוסה היושב במרכזים הגדולים. מהלך המבטיח שעל אף המחסור הארצי ברדיולוגים, תהיה רמת הפענוח גבוהה וקיצור משך ההמתנה לתוצאה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות