fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המדריך לבחירת מזרנים איכותיים

בחירת מזרן הפכה בשנים האחרונות לאתגר שדורש השקעה של זמן וכסף. רוצים לדעת מה הדרך הנכונה להשוות בין הדגמים הקיימים ואיך אפשר לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על הבריאות? הנה כל התשובות

המזרן שעליו אנחנו ישנים קובע איך נקום בבוקר, עד כמה נהיה מרוכזים בעבודה או בלימודים והאם נסבול מכאבי גב ושרירים. כתוצאה מכך אין שום סיבה להקל ראש בחשיבות של בחירת מזרן, אך האמת כמובן מורכבת יותר. יש היום דגמים רבים של מזרנים וקשה לעקוב אחר העדכונים בטכנולוגיה ובמפרט. התוצאה היא שבחירת מזרן הפכה לאתגר שדורש השקעה ועלול גם להשפיע על התקציב.

הדרך הנכונה לבחור מזרנים איכותיים היא להתחיל בהגדרת צרכים וסדר עדיפויות. קניית מזרן מתבצעת אחת ל-8-10 שנים לכן לא עושים זאת בחופזה. יש לקחת בחשבון אלרגיות של מי שעומד להשתמש במזרון, מידות מדויקות של חדר השינה והעדפות כמו הבדלים בין שינה על הגב, על הצד או על הבטן. רק על סמך הנתונים האלה אפשר להתקדם לשלב הבא ולהגיע לאולמות התצוגה כדי לנסות את המזרנים.

איך משווים בין מזרנים?

אי אפשר לבחור מזרן איכותי בלי להשוות בין הדגמים הקיימים. ההשוואה היא משימה קלה מכפי שנהוג לחשוב, כי היא מבוססת על מספר פרמטרים הגיוניים ומתבקשים: חומר הגלם ממנו מייצרים את המזרן, סוג התמיכה האורטופדית, הנוחות הסובייקטיבית, הבלאי והשחיקה וכמובן עלות הרכישה והמחיר.

כך לדוגמא תגלו מהר מאוד שיש כמה דגמים בולטים של מזרנים ותוכלו להשתמש בפרמטרים שהוזכרו כדי להשוות ביניהם. מזרני קפיצים מיוצרים מחומרי מתכת ומעניקים תמיכה אורטופדית חלקית, אך המחיר שלהם זול ביחס לאלטרנטיבות. לעומת זאת, מזרני לטקס מיוצרים מתחליב גומי אורגני, מעניקים תמיכה אורטופדית נקודתית מעולה והבלאי שלהם נמוך. גם למזרני ויסקו יש תכונות דומות למרות שהם מיוצרים מפוליאוריטן בטכנולוגיה מיוחדת, אך בשני המקרים מדובר על עלות רכישה יחסית גבוהה.

מנגד, מזרני ספוג מייצגים את הטכנולוגיה המיושנת ביותר והם אינם ממליצים עבור חדרי שינה מרכזיים. התמיכה האורטופדית של מזרני הספוג מינימאלית והבלאי שלהם מהיר. אפשר להשתמש בהם בחדרי אורחים או כגיבוי לימים שבהם מגיעים חברים ובני משפחה ללינה משותפת עם הילדים.

טיפים שבהם כדאי להשתמש

לא משנה מה התקציב או באיזו תנוחה אתם מעדיפים לישון, יש מספר טיפים שיכולים לסייע בבחירת המזרן. רצוי לבדוק האם המזרן דו צדדי וניתן להפוך אותו כדי למנוע בלאי, לבדוק על אפשרות לייצר לשני בני זוג שתי דרגות קושי שונות ולבקש תקופת ניסיון בבית.

כדאי גם לקבל המלצות על חברות שמייצרות מזרנים ולהגיע לאולמות התצוגה לפחות פעם אחת כדי לנסות את הדגמים השונים. הניסיון באולם התצוגה חשוב כי בזכותו תדעו האם מדובר במזרן שחלמתם עליו או בפתרון זמני בלבד.

המדריך לבחירת מזרנים איכותיים

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות