fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעל עסק קטן? הכתבה הזו בשבילך

בעלי עסקים קטנים נדרשים להתמודד עם שורה ארוכה של קשיים ולפעול בשוק תחרותי, דינאמי וצפוף. מצד שני, הם יכולים דווקא לנצל את מאפייני העסק בשביל להשיג יתרונות מול חברות גדולות וארגונים מורכבים. כך תעשו זאת בצורה נכונה

ניהול עסק קטן שונה מניהול עסק גדול ויש כמה מאפיינים שמבליטים היטב את ההבדלים. ראשית, בניהול עסק קטן אין מרווח לטעויות והתקציב פחות או יותר קבוע וקשיח. בעוד חברה גדולה יכולה להרשות לעצמה לקבל הטבות, הלוואות ומימון במסלולים בנקאיים וחוץ בנקאיים, בעלי עסקים קטנים צריכים להישאר עם אצבע על הדופק.

שנית, ניהול עסק קטן אמנם נראה קל יותר, אך בפועל הוא מחייב מתן תשומת לב לשורה ארוכה של נושאים. הדברים הקטנים הם אלו שמשפיעים יותר מכל על העסק וקובעים את היכולת שלו להתמודד בשוק תחרותי ודינאמי. עם זאת, דווקא העובדה שמדובר בעסק קטן עשויה לייצר עבורו יתרון ולאפשר לו לבצע מהלכים נכונים.

הגדרת תפקיד והצבת מטרות – כך עושים זאת נכון

ניהול עסקי נכון מחייב הגדרות תפקיד ברורות. למרות שבעסק קטן הגבולות עשויים להיטשטש כי המנהל הוא לעיתים קרובות גם זה שאחראי על פרסום, גיוס עובדים והתנהלות מול ספקים, הגדרה ברורה של התפקידים מונעת חילוקי דעות. בהקשר הזה לא חשוב כמה תפקידים יש לכל עובד, כל עוד הוא יודע בדיוק מה נמצא תחת תחומי האחריות שלו.

מעבר לכך, בעסקים קטנים אין ברירה אלא להציב מטרות ריאליות. המטרות הן חלק מניסוח תכנית עסקית עבור העסק הקטן ובאמצעותן אפשר גם לבחון את קצב ההתקדמות. אפשר להחליט למשל על מטרות לפי מספר שבועות, חודשים או שנים ולעקוב תוך כדי תנועה אחר כספים ודוחות.

במידה ומדובר בעסק שמחזיק מלאי וחומרי גלם, הצבת מטרות ריאליות גם מסייעת לבדיקת חוסרים בעדיפות גבוהה ולשימוש נכון יותר בתקציב ובמשאבים הכספיים. המטרות חייבות להיות ברורות לכל העובדים ועליהן להתאים לתחום או לענף שבו העסק פועל. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הצבת מטרות גבוהות מדי לא בהכרח מגבירה את המוטיבציה של העובדים, אלא עלולה לגרום לתחושת תסכול וירידה בביצועים.

בעל עסק קטן

עם מי אפשר להתייעץ?

עוד סכנה שנשקפת לבעלי עסקים קטנים נובעת מכך שלא תמיד יש להם עם מי להתייעץ. בניגוד לחברה גדולה שיכולה להרשות לעצמה לקבל שירותי ייעוץ חיצוניים או לגייס מנהלים לפתרון משברים ספציפיים, בעל העסק הקטן מרגיש לעיתים קרובות שהוא נמצא לבד.

ייעוץ חיצוני חשוב עבור העסק הקטן כי הוא מאפשר לרענן את הפרספקטיבה הקיימת ולזהות נקודות חולשה וחוזק. זו הסיבה בגללה כדאי לשקול שירותי ייעוץ חיצוניים ולפנות לאנשי המקצוע הנכונים. אפשר לעשות זאת מול חשבי שכר, רואי חשבון ועורכי דין או ליצור קשר עם יועץ עסקי מנוסה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות