fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית נהריה: תקציב 2020 אושר במליאת המועצה

התקציב יעמוד השנה על 450 מיליון שקלים, כאשר נזקי השיטפון שפקד את העיר בתחילת החודש, יטופלו במסגרת תקציב בלתי רגיל
למרות הכל, תקציב 2020 אושר בנהריה. צילום: עיריית נהריה
למרות הכל, תקציב 2020 אושר בנהריה. צילום: עיריית נהריה

הערב (ראשון) אושר ע"י מועצת העיר נהריה, תקציב העירייה לשנת 2020.

התקציב יעמוד השנה על 450,394,000, כאשר נזקי השיטפון שפקד את העיר בתחילת החודש, יטופלו במסגרת תקציב בלתי רגיל, וכבר אתמול אישרו במועצה את התב"ר לחמישה מיליון שקלים שאושרו לנהריה ע"י משרד הפנים לצורך סיוע במימון הוצאות חירום דחופות ומידיות שהוצאו על ידי העירייה.

בתוך כך, אמר ראש עיריית נהריה רונן מרלי, בפתח הדיון על אישור התקציב כי לא צריך לסמוך על הסיוע שאושר ע"י הממשלה, וכי על תושבי נהריה להסתכל קדימה ולא אל העבר.

ידוע כי הגירעון המצטבר של העירייה גבוה, והדו"ח הכספי לשנת 2019 יצא רק בפברואר, אך כעת היה על העירייה לבנות תקציב מותאם הן למצב ההקפאה המדיני והן למצב הגירעון המצטבר הקיים.

התקציב לשנת 2020  נבנה על בסיס היעדים והתוצאות של תקציב 2019, ובתוך כך, גם השנה, יושקע תקציב גבוה יותר בתחום החינוך, שיעמוד על מעל ל – 117 מיליון שקלים, שהם למעלה מרבע מסך התקציב השנתי. בשנת 2019 עמד תקציב החינוך על 96.4 מיליון.

לדברי מרלי, התקציב ישמש לפיתוח פעילויות בתחום החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, בהם תוספת לצהרונים, שילוב החברה למתנסים, המשך תפעול תוכנית קרב בגנים וקידום תוכניות בחינוך המיוחד. בנוסף, השנה יגדלו המלגות לסטודנטים בעיר ויעמדו על מיליון וחצי שקלים, כשהשנה, לצורך קבלת המלגה, יצטרכו הסטודנטים להתנדב בקהילה בעיר.

תקציב הרווחה יעמוד השנה על 49.1 מיליון שקלים, לעומת 41 מיליון בשנת 2019. לטענת מרלי, העלייה בתקציב תבוא לידי ביטוי בליווי הפרט, המשפחה והקשישים תושבי העיר.

במסגרת התקציב לשנת 2020, עודכנו גם כמות המשרות בעירייה, שמספרן עומד השנה על 785 לעומת 792 בשנת 2019, ו – 796 בשנת 2018. כלומר, צמצום של 25 משרות מאז החלה כהונת ההנהגה החדשה.

חבר המועצה אורן סודאי אמר על התקציב: "בהתחשב במה שקרה לנו ומה שהיה לפני, מדובר בתקציב שהוא בשורה וצופה פני עתיד עבור תושבי נהריה".

פרט לחברות האופוזיציה אורנה שטרקמן ושרית נס פררו, שהתנגדו לאישור התקציב, כיוון שלטענתן, לא יצליחו לסיים את השנה במצב מאוזן, וכי העירייה נמצאת בגירעון מצטבר גבוה, שרק ילך ויגדל, שאר חברי המועצה החמיאו לגזבר העירייה, מיכה זנו וצוותו על עבודה איכותית על התקציב.

בהמשך לטענתן של חברות המועצה שטרקמן ונס פררו, על כך שלא ברור להן מדוע העירייה לא נכנסת לתהליך הבראה, כפי שביקשה ממשרד הפנים, ענה זנו, כי התקציב מוגש גם למשרד הפנים והם דנים עם נציגי המשרד בנוגע לאישור תוכנית הבראה לעירייה. בתוך כך אמר: "אם נידרש לשינויים, נבצע אותם. הכל דינאמי".

כחלק מהצמצומים בתקציב, מסר מרלי, כי בוצעו שינויים בהתקשרות עם היועץ המשפטי החיצוני של העיריה, עו"ד אבי גולדהמר, שבמשך שנים הועסק ע"י העירייה בסכומי עתק, ולטענתו, נחסכו 600,000 ₪ לקופת העירייה.

עוד אמר מרלי: "מדובר בתקציב ריאלי, גדלנו בכמות התושבים, בכמות גני הילדים והוקם בית ספר חדש. אנחנו גדלים וגם ההוצאות גדלות. היום אנחנו צריכים להגדיל את ההכנסות ולהגיע לסכום של 450 מיליון שקלים, על מנת שנהיה מאוזנים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות