fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מקום ראשון ברכיבת דרסז

רב״ט גון שולט, משרתת כמש״קית חינוך ביחידת הבינוי של פיקוד צפון, זכתה פעם שנייה ברציפות במקום הראשון בתחרות הרכיבה היוקרתית דרסז
גון רוכבת | צילום פרטי
גון רוכבת | צילום פרטי

רב"ט גון שולט (20), מקיבוץ חניתה, זכתה השבוע בפעם השנייה ברציפות באליפות הארץ ברכיבה דרסז, רכיבה אמנותית בסגנון אנגלי המשלבת ריקוד, בליווי מוזיקה יחד עם הסוס.

במהלך השנה גון עובדת על בניית המוזיקה והכוראוגרפיה איתם היא מתחרה ב-12 תחרויות בשנה וכך יכולה לשפר ולשדרג אותם עד לאליפות היוקרתית, בה מופיעה מול שופטים מהארץ ומהעולם, שמגיעים לישראל.

השנה, התמודדותה של גון הוטלה בספק מכיוון שסוסה חש ברע ימים ספורים לפני ההופעה. הסוס מסוג וורמבלך, סוס גזעי עם תעודות שהגיע מהולנד בטיסה לישראל ושמו סאנטו, מלווה את גון בשנתיים האחרונות.

הסוס היה תחת השגחה וביקורת מלאה של הווטרינרית, לבסוף הוחלט שהבריא לגמרי וכשיר להשתתף בתחרות.

גון לא האמינה שלבסוף לא רק שהשתתפה בתחרות אלא גם ניצחה בה.

גון שולט: "לעולם לא אסכן את בריאות סוסי למען תחרות, חשוב תמיד להיות קשוב לבעל החיים ולצרכים שלו, לא להכביד עליו ולהגיע איתו לקצה גבול היכולת. זו גם הסיבה שהחלפתי לפני שנתיים את הסוסה שהייתה לי, הרגשתי שהאימונים לתחרויות מכבידים עליה ודורשים ממנה מאמץ רב, שום דבר לא שווה צער בעלי חיים".

מאז ומעולם גון התחברה לז'אנר הרכיבה, עוד כשהייתה בת  5 ביקשה מאמה לרשום אותה לחוג סוסים ובגיל 10 כבר התחילה להתחרות בארץ ובעולם, בנוסף, התנדבה בחווה טיפולית וסייעה בטיפול השוטף של הסוס ובהעברת השיעורים.

בגיל 16 הוציאה גון תעודת מדריך אולימפי לרכיבה אמנותית וקפיצות. כעת היא חלק מנבחרת ״אתנה Top team״, פרויקט לתמיכה בספורטאיות, של הוועד האולימפי-היחידה לספורט הישגי, במסגרת הפרויקט הלאומי לקידום ספורט הנשים בישראל "אתנה".

 

מקום ראשון ברכיבת דרסז

בינואר 19 התגייסה לצבא כספורטאית מצטיינת, תפקיד המאפשר לה להתאמן עם הסוס בכל יום ולהשתתף בתחרויות. יחד עם זאת, החליטה גון כי היא רוצה לעשות תפקיד משמעותי וחשוב ולכן מיד הסכימה כשהציעו לה להיות משק"ית חינוך, למרות שהתפקיד דורש שעות רבות של השקעה.

בעזרת נחישותה היא מצליחה לשלב את השירות המשמעותי לצד רכיבת הסוסים המקצועית. היא מתחילה כל בוקר באימון עם סוסה סאנטו בחווה, ולאחר מכן מגיעה לבסיס במחנה ציפורי שם היא עובדת במרץ על שיעורי חינוך בנושאי: הבחירה בחיים, זהירות בדרכים, חגים וימי זיכרון. בנוסף אחראית על קורסים של השלמת 12 שנות לימוד לחיילים.

"אני מאושרת שניתנה לי הזכות לתרום את חלקי למדינה, לצבור חוויות מעצימות ולהכיר אנשים מדהימים ובמקביל להמשיך עם הרכיבה אותה אני כל כך אוהבת".

 

קרדיט צילום: דובר צה"ל
קרדיט צילום: דובר צה"ל

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות