fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חולם לנצח: יאיר צרפתי מועמד בתחרות העולמית של נשיונל ג'יאוגרפיק

תחרות הצילום השנתית של נשיונל ג'יאוגרפיק העולמית יצאה לדרך: יאיר צרפתי, תושב נהריה, המציא את עצמו מחדש שהפך את תחביב הצילום למקצוע. עכשיו הוא מועמד רציני בתחרות עם תמונה שהדהימה את כולם.
יאיר צרפתי | צילום: יעקב רביבו פוקוס צלמים
יאיר צרפתי | צילום: יעקב רביבו פוקוס צלמים

יאיר צרפתי (37) תושב נהריה, הפך לנכה בגיל 12 כתוצאה מגידול בעמוד השדרה ובשל כך איבד את היכולת ללכת. יאיר בחר להרים את עצמו וכעת הוא צריך את עזרתכם כדי לזכות בתחרות הצילומים הגדולה של נשיונל ג'יאוגרפיק העולמית.

"לא נולדתי נכה, לכן זה לא דבר פשוט להפוך מאדם שהולך ורץ לאדם על כיסא גלגלים, מכיוון שאתה יודע שזה יכול היה להיות אחרת. זה כמו להיוולד מחדש אבל למדתי לחיות עם זה." יאיר משתף "זה קרה כשהייתי בבית ספר וכמובן שלא היה לי ראש ללימודים, כשחברים שלי השתחררו מהצבא החלה התפנית. החלטתי להשלים בגרויות ועשיתי תואר ראשון בכלכלה וניהול במכללת תל חי, והחשוב מכל- הקמתי משפחה."

יאיר צרפתי | צילום: חן חליו
יאיר צרפתי | צילום: חן חליו

כיום יאיר צרפתי נשוי ואב לשניים, מבלי לתכנן וממשהו שהחל כתחביב הגיע לעסוק בתחום הצילום ברחפן. למד את רזי המקצוע, הוציא רישיון וכיום מתעסק בעיקר בצילום אווירי ועריכה לצילומי תדמית, אקסטרים, נדל"ן וזוגיות.

"התחום של הרחפנים הגיע מעצמו, בהתחלה קניתי את הרחפן כתחביב לשעות הפנאי ולאט לאט התחלתי להתאהב בזה והחלטתי להפוך את זה למקצוע, אין כמו לעשות את מה שאתה אוהב." אומר צרפתי.

"אני מתעד כדי להעביר מסר לעולם"

לצרפתי עמוד אינסטגרם משגשג בו הוא משתף צילומים ומקומות בהם מטייל, מתוך ניסיון להעביר מסר שאנשים עם מוגבלויות יכולים להגיע לכל מקום שליבם חפץ.

"אני מטייל המון עם חברים ומגיע למקומות לא הגיוניים שבן אדם עם כיסא גלגלים מצליח להגיע אליהם. אני מתעד את זה ומעלה כדי להעביר מסר לעולם, להיות מודל לחיקוי לאנשים נוספים שלא משנה מה המגבלה, אין דבר העומד בפני הרצון והם יכולים לעשות הכל."

 

עמוד האינסטגרם של יאיר צרפתי

הסיפוק העצמי והתמונה שתביא אותו לניצחון

את תמונת התחרות צילם בקיבוץ שומרת, מתוך מטרה לפרסם בעולם את החקלאות הישראלית האותנטית.

"היה חשוב לי להביא משהו אותנטי, שמראה את החקלאות הישראלית שלנו במיטבה. אנחנו ידועים בארץ ובעולם בחקלאות הענפה שלנו. רציתי שהתמונה תהיה מגניבה, הגעתי לקיבוץ בשעת הזהב, כשהחל להחשיך, והשתמשתי בטכניקה ייחודית שקשה לשימוש במיוחד ברחפן, בה כל התמונה מרוחה ורק הטרקטור בפוקוס. אהבתי מאוד את התוצאה. לתחרות אתה רוצה להביא משהו ייחודי ולא רגיל כדי שייבחרו בך, ובאמת לא ראיתי תמונות בסגנון."

מוסיף צרפתי "החלום שלי לשמש דוגמה לעוד אנשים במצב שלי, להוכיח להם שאין דבר העומד בפני הרצון. לא משנה איזו מגבלה יש לך, אפשר לעשות הכל בצורה קצת אחרת, כמובן שזה לא פשוט כי יש התמודדות מסוימת אבל אני לא נותן לזה לעצור אותי. אם יש לי מטרה אני עושה אותה ולא רואה בעיניים. וכמובן להעלות ולשגשג בתחום צילום הרחפנים, לזכות בכמה שיותר תחרויות ותארים בשביל הסיפוק העצמי, החותמת הזאת שמה שאני עושה- אני עושה טוב."

התמונה מהתחרות | צילום: מתוך האתר של נשיונל גיאוגרפיק, באדיבות יאיר צרפתי
התמונה מהתחרות | צילום: מתוך האתר של נשיונל גיאוגרפיק, באדיבות יאיר צרפתי

 

להצבעה לתמונה של יאיר בתחרות הצילום – לחצו כאן!

 

צילומי רחפנים של יאיר צרפתי:

 

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות