fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חלום בית צמוד קרקע ביחיעם בהישג יד

השכונה החדשה בקיבוץ יחיעם מציעה שילוב של בית צמוד קרקע, סביבה פסטורלית, תחושת מרחב וביטחון, חיי קהילה וחינוך מעולה לילדים. מה הוביל משפחות צעירות רבות מכל רחבי הארץ לעזוב את אורח החיים המוכר בעיר ולעבור לגור בקיבוץ? איך דווקא הקורונה יצרה עבורם הזדמנות לעשות את המהלך? ולמה מדובר בהשקעה נדל"נית נבונה? חלום בית צמוד קרקע וחיי קהילה בהישג יד
משפחת מורן שעברה לקיבוץ | צילום: באדיבות המשפחה

עוד לפני פרוץ משבר הקורונה, החלה המגמה שבמסגרתה משפחות רבות, מכל רחבי הארץ, בחרו לשנות את אורח חייהם. הן החלו לעזוב את המרכז, את העיר, עברו צפונה והצטרפו לקהילה תומכת, בסמוך לטבע, בקיבוצים.
בקיבוץ יחיעם, תקופת הקורונה שהביאה עימה שינויים רבים יצרה דווקא גידול בביקוש למעבר לשכונה החדשה המוקמת בקיבוץ.

הרצון לספק לילדים, מרחבים פתוחים ובטוחים לצד העובדה שהורים רבים עברו לעבודה מרחוק אפשרה למשפחות רבות לעשות צעד קדימה לעבר השינוי לו ייחלו – בית צמוד קרקע לצד חיי קהילה.

"נהנים מהמרחב הכפרי ולא מרגישים מנותקים"

"למען האמת, רצינו שהילדים יגדלו בסביבה כפרית ופחות צמודים למסכים", אומר לנו ניב מורן. הוא ואשתו הדס, בני 42 ו-41, עברו לפני כמה חודשים מקריית מוצקין לקיבוץ יחיעם עם שני ילדיהם.

"רצינו להעניק לילדים מקום שיספק להם מרחב וחופש, שיוכלו לנוע בבטחה בקהילה. המעבר מרגיש לנו מאד טבעי ונכון", אומר ניב. "היתרון בקיבוץ יחיעם הוא שאנחנו גם נהנים מהמרחב הכפרי וגם לא מרגישים מנותקים. בנוסף, שנינו עובדים באזור ולכן המעבר ממש לא פגע בנו אלא רק שיפר את רמת החיים".

הערך המוסף, לדברי מורן, הוא ללא ספק חיי הקהילה והחינוך. "קלטו וקיבלו אותנו מאוד יפה בקיבוץ, יש פה קהילה תומכת, החינוך פה נהדר אישי ומכיל. בעיר נעזרנו המון בסבא וסבתא ופה בקיבוץ הרבה יותר פשוט. לילדים (בני 5, 9) תמיד יש עם מי להיות ועם מי לבלות. למי שיכול להתאים את מקום העבודה שלו למגורים ביחיעם, אני בהחלט ממליץ ללכת על זה. אנחנו מאוד מרוצים מהשינוי, יש פה אווירה מושלמת לגידול משפחה".

שטח הפרויקט בקיבוץ יחיעם | צילום: אופיר שטמרמן – תקומה

"הקורונה יצרה עבורנו את ההזדמנות"

שמוליק ואנה וייסמן, בני 36, נשואים והורים ל-2, הגדילו לעשות וצפויים בחודש אוגוסט הקרוב לעזוב את ראשון לציון ולעבור אף הם לקיבוץ יחיעם. "אנחנו מאד אוהבים את הצפון", מספר שמוליק, מהנדס תוכנה במקצועו. "אנחנו מטיילים בצפון זה שנים ותמיד היה לנו את החלום לעבור לפה ולגדל פה משפחה, אבל איכשהו זה לא היה נראה ריאלי. דווקא בתקופת הקורונה נוצרה ההזדמנות. רבים החלו לעבוד מהבית וכך גם אני. אני עובד רוב השבוע מהבית, אז נושא המרחק ממקום העבודה הפך ללא רלוונטי עבורנו.

"גם אם צריך לנסוע מידי פעם לעבודה במרכז, תחנת הרכבת בנהריה רחוקה 10 דקות נסיעה מהקיבוץ", מוסיף שמוליק, "אשתי היא עובדת סוציאלית במקצועה וזה מקצוע שנדרש בכל מקום. פתאום הבנו שהחלום שלנו אפשרי. מעבר לזה, קיבוץ יחיעם קרוב לנהריה שמציעה שלל שירותים או בילויים".

"חינוך מעולה ובית עם גינה"

גם עבור הזוג וייסמן נושא הקהילה והחינוך היווה שיקול מרכזי בהחלטה לעבור לגור בהרחבה בקיבוץ. "הרגשנו מיצוי מהחיים בעיר. חיפשנו קהילה, מרחבים לילדים. גם מערכת החינוך פה מספקת ערכים חשובים כבר מגיל צעיר".

"משפחות צעירות מחליטות להעתיק את חייהן לקיבוץ בגלל הסביבה המוצעת להם. המרחבים הפתוחים מעניקים תחושת בטחון, חינוך מעולה, חיים בקרב קהילה חברית ותומכת וכן – גם בית קרקע עם גינה גדולה בסביבה פסטורלית", אומר אופיר שטמרמן, מנכ"ל חברת תקומה שמנהלת את הבנייה בשכונה החדשה בקיבוץ יחיעם.

משפחת וייסמן | צילום: באדיבות המשפחה

"לא מרגישים מנותקים"

שטמרמן מוסיף כי משבר הקורונה רק חיזק את הביקושים ואת ההתעניינות ברכישת בית במסגרת שלב ד' בשכונה החדשה בקיבוץ יחיעם. הורים רבים עברו לעבוד במודל היברידי שמאפשר להם עבודה מרחוק וכפועל יוצא מזה הם מבלים ונוכחים יותר במחיצת המשפחה.

"חיי הקהילה שבקיבוץ מספקים למשפחה חלק ניכר מהצרכים החברתיים בדמות מערכת חינוך בלתי פורמלית לילדים שפעילה בשעות אחר הצהריים ומספקת חינוך ערכי לילדים, שירותים בסיסיים של תרבות, פנאי, קניות ורפואה ועוד. שינוי צרכני נוסף שצבר תאוצה במהלך השנה האחרונה הוא עלייה חדה בהזמנה אונליין של קניות ומוצרי צריכה אחרים כך שגם בהיבט הזה מגורים בקיבוץ אינם מהווים חסם כלשהו.

"נוסיף לכך שקיבוץ יחיעם ממוקם קרוב מאוד לעורקי תחבורה ראשיים וכמובן לרכבת, מה שמאפשר ניידות גבוהה גם למי שעובד בחיפה או במרכז. הקיבוץ נמצא מרחק של 10 דקות נסיעה מנהריה שמציעה שלל בילויים לכל המשפחה וכמובן גם לים. כל המרכיבים הללו יוצרים מעטפת מושלמת לגידול משפחה. גם נהנים מהמרחב הכפרי וגם לא מרגישים מנותקים".

פתיחה של כביש 859 החדש, קיצרה את ההגעה לחיפה מעל לחצי שעה, כביש 6 צפוי להגיע עד צומת כברי.

הדמיית הפרויקט בקיבוץ יחיעם | יובל עשת

השקעה נדל"נית נבונה

לצד השדרוג באיכות החיים שמביא עימו מעבר מגורים בקיבוץ, מדובר גם בהשקעה נדל"נית נבונה. לאחרונה על רקע עלייה במחיר הקרקעות וירידה בהתחלות הבנייה ובנוסף עלייה במדד תשומות הבנייה נרשמו עליות במחירים בשנה האחרונה בסדרי גודל של 5% אחוזים. לעומת זאת לא צפויה ירידה במחירים בעתיד הנראה לעין, כך שרכישה בזמן הקרוב תקבע את המחיר ואת גובה ההשקעה.

סקירה קצרה מלמדת על כך כמות הפרויקטים לבניית בתי קרקע ירדה משמעותית ברחבי הארץ ובאילו שכן קיימים, השטחים קטנים מחצי דונם והצפיפות רבה.

לעומת זאת, בשכונת ההרחבה בקיבוץ יחיעם גודל השטחים עומד על חצי דונם. ניתן כיום לרכוש ביחיעם בית צמוד קרקע חד משפחתי בקומה אחת בשני דגמים: 150, 170 מ"ר. למי

שמעוניין, ניתן לבנות קומה שנייה עד 225 מ"ר. תקציב התחלתי למשפחה להצטרפות לפרויקט כ-2.5 מיליון שקלים כולל אגרות והיטלים.

יתרון נוסף הוא שקיבוץ יחיעם מוכר כיישוב באזור עדיפות לאומית, ומתוקף כך נהנה מהקלות מס.

מעבר לקרבת הקיבוץ לעיר נהריה, בעתיד הלא רחוק צפוי מקטע נוסף של כביש 6 בצומת כברי הסמוך, ויחבר אותו לכביש המהיר המרכזי במדינה. "הקרבה לכביש 6 תסייע בניידות לעבודה וללא ספק תתרום לעליית ערך הבית", מסכם שטמרמן.

לפרטים נוספים לחצו > כאן <

או בנייד התקשרו > 054-2638151 <

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות