fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך יודעים שהנחש ארסי ומתי להזמין לוכד נחשים?

הקיץ עדיין כאן וגם הנחשים. כך תמנעו מסיטואציות לא נעימות ותלמדו להבדיל בין נחשים ארסיים לכאלה שלא מזיקים.
איך יודעים אם הנחש ארסי, ומתי להזמין לוכד נחשים | תמונה: Freepik
איך יודעים אם הנחש ארסי, ומתי להזמין לוכד נחשים | תמונה: Freepik

מפגש עם נחש הוא תמיד חוויה מלחיצה מאוד. בחלק מהמקרים היא גם מסוכנת. נחש ארסי עלול לגרום לפגיעה חמורה ובלתי הפיכה, ואפילו למוות, ובנוסף יש גם נחשים שמוגדרים כתת-ארסיים וגם הכשה שלהם מובילה לכאב ולסכנת חיים עבור מי שאלרגי לארס. חשוב להדגיש שרק לוכד נחשים מקצועי יכול לזהות בוודאות את סוג הנחש ולקבוע אם הוא ארסי, תת-ארסי או בכלל לא ארסי ובהתאם לא מזיק – ולכן ההמלצה היא לא לנסות ללכוד לבד נחש ובוודאי שלא לחכות שהוא פשוט יסתלק מעצמו.

 

סוגי נחשים ארסיים בישראל

רוב הנחשים הארסיים בישראל חיים בעיקר בחלק הדרומי של המדינה, בנגב ובערבה. בשאר חלקי הארץ ניתן למצוא בעיקר את הצפע הארצישראלי ועוד נחש ארסי שעלול להופיע הוא האפעה.

את הצפע ניתן לזהות בעיקר לפי הראש המשולש והרחב יחסית. מאפיין נוסף הוא צורת המעוינים על הגב, כשבחלק מהמקרים הם מחוברים לפס רציף. הגוונים של הצפע הם בדרך כלל חום ואפור, אבל בגולן יש גם צפעים שחורים. סוג נוסף של צפע חי רק בחרמון והצבע שלו הוא אפרפר-כחלחל, ויש גם צפעון שחור – נחש דקיק, מבריק וכמובן שחור, עם עיניים קטנות. הצפעון חי בבקעת הירדן, בגלבוע, במדבר יהודה, בנגב ובערבה.

אלה הם גם אזורי המחיה של האפעה. הוא יחסית קטן אבל מסוכן, וניתן לזהות אותו בזכות הקשקשים שעל גופו. עוד סימן הוא כתמים בהירים על רקע כהה.

בנגב ובערבה ישנם כאמור עוד סוגים של נחשים ארסיים ובהם הפתן השחור, סוגים שונים של עכן ושפיפון הנגב שראשו משולש ומעל לעיניים שלו יש מעין קרניים.

כדאי לדעת שגם נחש ארסי הוא חיה מוגנת בישראל ולכן לוכד נחשים מיומן לא הורג אותו אלא תופס אותו ומעביר לגן זואולוגי.

נחשים תת ארסיים בישראל

הסוגים הנפוצים ביותר של נחשים תת ארסיים – כאלה שההכשרה שלהם מובילה לנפיחות מקומית אבל עלולה גם להיות קטלנית לאנשים אלרגיים – הם ארבע קו מובהק (שנקרא כך בזכות 4 פסי האורך), מחרוזן טבעות (בעל הטבעות השחורות והצהובות לאורך כל הגוף), תלם קשקשים מצוי (נחש גדול מאוד עם קשקשים), ועין חתול חברבר (כתמים שחורים על רקע אפור חום). כמובן שגם אם נתקלים באחד מאלה, יש להזמין מיד לוכד נחשים.

מה עושים כשרואים נחש?

סימני ההיכר הנ"ל יכולים לעזור לכם להבין מי נמצא מולכם, אבל כאמור רק לוכד נחשים מנוסה יכול לזהות בוודאות וכמובן שלא כדאי להסתכן.

אם ראיתם נחש, הדבר החשוב ביותר לעשות הוא לשמור ממנו מרחק ולהזהיר גם את כל מי שנמצא בסביבה. נחש לא תוקף בני אדם אלא אם כן הוא מרגיש מאוים, ולכן אם לא תתקרבו אליו הסיכון לפגיעה מזערי. במידת האפשר כדאי לעקוב אחרי הנחש עד להגעת הלוכד, כך שהוא יוכל לתפוס את הנחש במהירות (וגם אתם תהיו שקטים יותר בזכות הידיעה היכן הוא נמצא). לכידת נחשים מתבצעת באמצעות מוט מיוחד – נחשים ארסיים יועברו לגן זואולוגי ונחשים לא מסוכנים ישוחררו בטבע.

יש לכם נחש בבית או בגינה? פנו לחברת המדביר שמציל 

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:🥳

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות