fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חזרה לקרקע: עירוני נהריה הפסידה 89:84 להפועל אילת

דני פרנקו (צילום: אדריאן הרבשטין)

אחרי אופוריית גמר גביע המדינה בה עירוני נהריה הפסידה על חוד של סל 92:89 להפועל ירושלים, הקבוצה של המאמן דני פרנקו חזרה השבוע למציאות הלא כל-כך נעימה של הליגה, כשהפועל אילת עם האקס אריק אלפסי אצלה על הקווים, דאגה יופי יופי להחזיר את הנהריינים לקרקע, כשהנחילה הפסד ביתי בעין שרה 89:84.

דני פרנקו, הגדיר את המשחק נגד אילת כמשחק חשוב מאד מבחינה טבלאית להמשך הדרך. אמנם נהריה התרחקה מרחק של 4 ניצחונות מהמקום האחרון בטבלה כשהיא ממוקמת במקום ה-6, אבל היא עדיין מאד קרובה לתחתית הבוערת ורק נותר לה להצטער על כך שהיכולת המצוינת בגביע המדינה לא מתרגמת לניצחונות בליגה.

פרנקו קיבל בחזרה בכושר מלא את דיימון סימפסון שהופיע בגמר הגביע חולה ובקושי הצליח להתאמן עם הקבוצה ולכן נעדר תוך כדי מילוי תפקידו. המחצית הראשונה הייתה צמודה מאד ובסיומה אילת הובילה 34:36. ברבע השלישי נהריה התשלטה על המשחק והצליחה בסיום הרבע לעלות ליתרון 55:63.

7 דקות לסיום המשחק, נהריה כבר הייתה בדרך הנכונה לניצחון כשהובילה ב-10 נק'. ריצת 0:11 מדהימה של אילת מחקה את הפיגור ומכאן התפתח משחק צמוד עד לשניות הסיום. 2 דקות לסיום אילת עלתה ליתרון 74:79, מקניל צימק ל-77:79 עם שלשה גדולה, ומכאן התחיל קרב קליעות מקו העונשין. 9 שניות לסיום, טוני גפני נשלח לעונשין, החטיא את הראשונה, אבל את הזריקה השניה שהוא רק להחטיא בכוונה כדי לנסות להשתלט על הריבאונד, הוא קלע לצערו, 84:86 לאילת. אילת יצאה להתקפה ואיתי שגב עצר את ההתקפה בעבירה, עצירה שהתפרשה כמוגזמת על ידי השופטים ונשרקה לחובת נהריה עבירת בלתי ספורטיבית שלמעשה סיימה את המשחק ונתנה לאילת את הניצחון.

קלעו לעירוני נהריה: דיימון סימפסון וג'רל מקניל 17 נק' כ"א, דומיניק ווטרס 14 נק', טוני גפני 13 נק', איגור קולשוב 11 נק', ניב משגב 5 נק', אייל שולמן 4 נק', איתי שגב 3 נק'.

דני פרנקו (צילום: אדריאן הרבשטין)

כמעט שבועיים עברו מגמר גביע המדינה שייזכר לטובה עוד שנים רבות, הן מבחינתה של עירוני נהריה והן מבחינת כדורסל הישראלי, ובנהריה עדיין מסתובבים עם מלא גאווה אבל גם עם תחושת החמצה גדולה שהם היו יכולים לעשות היסטוריה, כשהקבוצה הייתה רחוקה מרחק של סל בודד מהנפת הגביע.

בראיון ליוני הללי בתוכנית הללי אורגינל ברדיו צפון 104.5 התייחס המנהל המקצועי של נבחרות ישראל והאגף המקצועי גברים באיגוד הכדורסל פיני גרשון לאותו הרגע ואמר: "אני מצטער בשביל דני, זה לא נעים בטח על כדורים אחרונים להפסיד משחק. היה ברור שהם ייכנסו לעייפות בשלבים האחרונים של המשחק והם החזיקו מעמד הרבה יותר ממה שחשבתי. להגיע לסיטואציה הזאת של כדור אחרון או שניים זאת מחמאה גדולה מאד לנהריה אבל במשחקים כאלה שאתה במשחק אחד יכול לגנוב גביע, זה באמת לא משפר את מצב הרוח של דני. אבל כל הכבוד, הם שיחקו יפה, הם משחקים יפה, הם קבוצה מאומנת. בשביל לקחת גביע אתה צריך להיות קודם במעמד הזה. אם נהריה יצליחו לשמר את ההרכב הזה ולחזק אותו אז הם יהיו שם גם בשנה הבאה".

בהמשך דני פרנקו התייחס לגמר הגביע וגם להמשך הדרך של קבוצתו בליגה: "גמר גביע הוא הישג יוצא מן הכלל של קבוצה השנה, אבל זה לא נגמר בזה. הגמר הוא שיא של אמצע עונה ויש פה עוד 3 חודשים לשחק עד סוף הליגה, אנחנו רוצים להיות בפלייאוף. אני גאה. גאה בכולם. זה מאכזב מאוד וקשה מאוד כשאתה בצד הזה. אני יודע מה זה לקחת את הגביע ומה זה להפסיד אותו. לאור איך שהגענו למשחק הזה, לא ידעתי איך נחזיק מעמד פיזית, רק להוריד את הכובע בפני חבורת הלוחמים הזאת. מפה והלאה רק צריך להתרומם קדימה. לא היה לנו זמן להתכונן למשחק הזה, לא ידעתי איך נתאושש, לא ידעתי איך נוכל להתכונן למשחק הזה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות