fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היו"ר המיתולוגי של קבוצות הכדורסל והכדורגל ניסים אלפסי, הלך לעולמו

ניסים אלפסי ז"ל, נפטר בסוף השבוע אחרי מאבק במחלה קשה. בן 60 היה במותו. אלפסי היה מהדמויות המוכרות בעיר כשבין השאר שימש כיועץ ראש העירייה ויו"ר קבוצות הכדורגל והכדורסל של העיר
שלום, חבר. ניסים אלפסי ז"ל | צילום: אדריאן הרבשטיין

מאות חברים, מכרים, בני משפחה, אנשי ספורט ותושבים, ליוו אתמול, מוצאי שבת, את ניסים אלפסי ז"ל, למנוחתו האחרונה.

אלפסי נפטר בשבת לפנות בוקר אחרי מאבק במחלה קשה. בן 60 היה במותו. הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

הוא נולד במרוקו ועלה לישראל בגיל 5, מילא במהלך חייו שורה של תפקידים ציבוריים, כשבין השאר היה יועץ ראש העירייה ויועצה של שרת החינוך לימור לבנת.

אלפסי היה דמות מוכרת מאוד בנהריה. הוא היה מורה לחינוך גופני במשך שני עשורים והיה גם כדורגלן ומאמן כדורגל. במשך שנים היה יועצו הקרוב ביותר של ראש העירייה המיתולוגי ג'קי סבג ובמשך תקופה מסוימת אף שימש כסגן ראש העירייה.

לפני כעשור, מנע את פירוקה של קבוצת הכדורסל של העיר, עירוני נהריה, ומאז מינויו הוביל אותה להצלחה גדולה, כולל השתתפות במפעלים אירופאיים והעפלה היסטורית לגמר גביע המדינה.

במקביל, שימש אלפסי גם כיו"ר קבוצת הכדורגל של בית"ר נהריה. בעקבות פטירתו, משחקה של עירוני נהריה נגד הפועל אילת, שהיה אמור להתקיים היום (ראשון), נדחה למועד אחר.

המחלה עמה התמודד אלפסי התגלתה לפני כשנתיים וחצי. למרות הטיפולים האינטנסיביים והמתישים, הוא לא ויתר לרגע אחד על המשך פעילותו הציבורית הענפה והמשיך לתפקד, כמעט כרגיל, על ענייני הקבוצות שבראשן עמד. אלפסי היה מופקד על ניהול המשא ומתן, על ניהול שיחות עם סוכנים, סגר עם מאמנים והחתים שחקנים.

אנשי הנהלה בעירוני נהריה ובבית"ר נהריה מספרים, כי למרות היעדרויותיו התכופות לצורך טיפולים, הוא תמיד התעדכן בנעשה וניהל את העניינים בצורה מעוררת הערכה.

לפעמים היה נדמה, שהעיסוק בספורט, מסיט אותו לרגע מהמאבק במחלה ומכניס לחייו אנרגיות מעודדות.

ממנהלת הליגה בכדורסל נמסר: "מנהלת הליגה והקבוצות מרכינות ראש עם מותו של יו"ר עירוני נהריה ניסים אלפסי ומשתתפות בצער המשפחה ואנשי ואוהדי עירוני נהריה".

יו"ר המנהלת שמואל פרנקל הוסיף ואמר: "זהו יום עצוב לקהילה הכדורסל ולי באופן אישי. ניסים היה חבר ושותף לדרך ואהבתי מאוד לשוחח עמו ולהתייעץ אתו בכל נושא. חוכמתו, נחישותו ונועם הליכותיו ייחסרו לנו מאוד. מותו הוא אבדה גדולה לעולם הכדורסל. יהיה זכרו ברוך".

יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי: "הכרתי את ניסים אלפסי מהיום בו החל למלא את תפקיד היו"ר בעירוני נהריה. הוא היה נציג בדירקטוריון המנהלת ונטל חלק פעיל בדיונים. עירוני נהריה חייבת לו תודה גדולה על תרומתו, השקעתו ומסירותו למען הקבוצה. הוא בהחלט תרם רבות גם לענף הכדורסל., בשמי ובשם מועדון הכדורסל מכבי תל אביב, אנו שולחים את תנחומנו למשפחה, למועדון, לחבריו ומכריו ולאוהדים".

בהודעה הרשמית של מועדון הכדורסל עירוני נהריה נכתב: "מועדון הכדורסל עירוני גשם נהריה מודיע בצער רב על לכתו בטרם עת של ניסים אלפסי, שכיהן כיו"ר הקבוצה. המועדון משתתף בצער המשפחה".

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, ספד לו בהלוויה: "ניסים היקר והאהוב, 'טוב שם טוב משמן טוב, ויום המוות מיום היוולדו'. גם בשעות הקשות ביותר, כאשר המחלה כרסמה בך, לא זו בלבד שלא איבדת תקווה, אלא נטעת תקווה בשואלים לשלומך. עבדת ודאגת לכל, עד נשימתך האחרונה. המון אדם מלווים אותך הלילה. עיר שלמה בוכה עליך. המשפחה שגידלת באהבה שאין לאמוד את עוצמתה, היתה כל עולמך. שקדת על טיפוחה במסירות שאין לתאר.

"הטמעת בהם את ערכיך, את הערכים הבסיסיים החשובים והאנושיים: כבוד, צניעות, דרך ארץ, חמלה. ניסים היה העוגן והמנהיג של המשפחה, כמו של רבים אחרים בעירנו, של הכדורסל, של הכדורגל, של תנועת הליכוד. מנהיג ברמ"ח אבריו – 'איש אשר רוח בו'. ניסים, רגע לפני שיכסה אותך העפר, אני רוצה לומר לך שתחסר לי, תחסר לי מאוד. אתגעגע לחיבוק שלך, לעצה שלך, לחוכמתך! אוהב אותך חבר יקר, אזכור ואזכיר. נוח על משכבך בשלום ושמור על משפחתך!"

 

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות