fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיבקו, ברוך הבא לנהריה

פרויקט "האצטדיון" בשכונה החדשה שמעון פרס בנהריה של חברת גשם החזקות וחברת אשל הירדן מתוכנן על ידי אדריכל-העל אילן פיבקו, שזכה לכינוי "ארכיסטאר"
פרויקט "האצטדיון" בשכונת שמעון פרס | הדמיה: יח"צ
פרויקט "האצטדיון" בשכונת שמעון פרס | הדמיה: יח"צ

שכונת שמעון פרס

שכונת שמעון פרס בנהריה כוללת 875 יחידות דיור חדשות ועוד 240 יחידות לדיור מוגן. שטח השכונה משתרע על 187 דונמים העתידים להפוך לביתם החדש של כ-800 משפחות.

בחלקה המערבי של השכונה קיימת באר פעילה המתוכננת להישמר כפארק שכונתי המתחבר לרחוב הראשי של השכונה ויש בו טיילת להולכי רגל. השטחים הירוקים פרושים מצפון לדרום וכוללים שבילים ירוקים מכיוון מזרח למערב, המחברים את הטיילת, שלאורכה מסילת רכבת ישנה.

קטע מסילת הברזל המערבית עתיד להיות שטח ציבורי ובו טיילת להולכי רגל, שישתלב עם הטיילת המשיקה לה. בנוסף, בחלקה הצפוני של השכונה מתוכנן אזור מסחר ותעסוקה ובדרומה מוקד מסחרי קטן לרווחת התושבים.

חינוך במרחק הליכה מהבית

בנהריה פועלים כ-100 מוסדות חינוך, כאשר חלקם נמצאים במרחק הליכה מפרויקט האצטדיון בשכונת שמעון פרס.

בית הספר יסודי כצנלסון נמצא במרחק הליכה של כ-10 דקות; בית הספר רמב"ם הממלכתי-דתי, נמצא במרחק גם הוא הליכה של כ-10 דקות; חטיבת ביניים של הרב תחומי עמל מדעים ואמנויות נמצאת גם היא במרחק הליכה של כ-10 דקות, ואילו מח"ט עמל פסגות נמצא במרחק הליכה של כשמונה דקות,  כך גם תיכון מקיף עמל. חטיבת הביניים אלון נמצאת במרחק הליכה של כרבע שעה.

החתימה העיצובית של פיבקו

משרד האדריכלות של אילן פיבקו הוא משרד האדריכלות שנבחר לתכנן את פרויקט האצטדיון הפרויקט יכלול 292 יחידות דיור המתפרשות על שלושה מגרשים. בשלב הראשון ישווקו 231 דירות על שטח של כ-6500 מ"ר. בשלב זה ייבנו שלושה בניינים של 16 קומות, המתוכננים בצורה פונקציונאלית על ידי משרד האדריכלות של אילן פיבקו.

פיבקו, יליד צרפת, עלה לישראל בגיל שנתיים ומאז מתגורר בתל אביב. בוגר לימודי ארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון בחיפה.

בשנת 1981 פתח משרד אדריכלים עצמאי בשם "פיבקו אדריכלים" – מותג מוערך מאוד. בעברו היה פיבקו מעצב בתים של האלפיון העליון, אך עשה שינוי משמעותי והחל לתכנן שכונות שלמות.

פיבקו: "החתימה העיצובית שלי מתבטאת בתחושת הנעימות שהדירה משרה, תחושת העצמה. הדברים תמיד רחבים, לכיוון הנוף, הסלון במקום פינתי כדי ליצור תחושת מרחב. יש לי יכולת ליצור חלל שיפנק את המשתמש בו. אני רוצה שאנשים ייכנסו לדירה – ולא משנה אם היא עלתה מיליון שקלים או 10 מיליון – וירגישו שהיא עושה להם טוב, נעים בה, היא לא לוחצת עליהם. הצורה החיצונית ואלמנטים עיצוביים אחרים כבר קשורים יותר לקונטקסט של הבניין עם סביבתו".

בנייה פונקציונאלית

בנייה פונקציונאלית היא שיטת בנייה ידידותית לאיכות הסביבה הצורכת מעט מאוד אנרגיה. שיטת בנייה זו מתבססת על המטרה שלשמה מוקם המבנה. התמחותו של פיבקו היא בנייה פונקציונאלית.

פיבקו מספר: "בטכניון, בשלהי תקופת המודרניזם, חונכתי על אדריכלות פונקציונלית, כך שאת הליריקה נאלצתי לגלות בעצמי בלי גיבוי".

שיח ירוק

חברת גשם החזקות, הבונה את פרויקט "האצטדיון" מאמינה כי יש לשמור על אופי הערים אליהן היא נכנסת. כך גם בנהריה. לכן בחירת האדריכל המתכנן הייתה אחת ההחלטות החשובות ביותר כאשר מדובר בפרויקט האצטדיון. פיבקו ידוע בשיח שלו עם הסביבה.

כאדריכל הוא אינו מטביע את חותמו על הסביבה, אלא להיפך. הוא מסתכל על הסביבה ומתאים את תכנון הפרויקטים תוך שמירה על צביונה המיוחד של הסביבה. גם בפרויקט "האצטדיון" השיח בין הסביבה ובין פיבקו הוא שיח ירוק, הכולל פארקים ירוקים וטיילות להולכי הרגל.

פיבקו: "אני מנסה, אני משוחח עם הסביבה. לא בא ואומר, 'זה מה שאני אוהב לעשות, גם פה וגם פה אותו דבר'. בהחלט משנה לי מה יש ליד. לאדריכלות אין בעיניי זכות קיום אם היא לא מתייחסת לסביבה. לכן הבניינים שלי שונים זה מזה. יש להם כתב יד שלי, אבל הם שונים".

 

עוד בנושא הנדל"ן בנהריה והסביבה לחץ כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות