fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסיפור המדהים של הילה אבוטבול: "רציתי לתרום כליה לאבא שלי ונער בן 15 קיבל אותה"

הילה אבוטבול, תושבת נהריה, שעשתה הכל כדי לעזור לאביה הזקוק לתרומת כליה דחופה. לאחר שעשתה בדיקה נמצאה מתאימה אך לא לאביה, אלא לנער בן 15, חרדי, מבני ברק, שמסתבר שכבר פגשה בעבר.
הילה אבוטבול | צילום לימור נג'ר
הילה אבוטבול | צילום לימור נג'ר

הילה אבוטבול, תושבת נהריה ואמו של נבו אבוטבול, המנטליסט הצעיר שהשתתף בתוכנית הטלוויזיה רבות, משתפת בסיפור המופלא שהפך לסגירת מעגל במשפחתה בדיוק בסוף שנת 2020.

הילה, אז מה היה? 

"הרעיון עלה כשאבא שלי, משה זיו, היה זקוק להשתלת כליה, הוא סובל מעל עשור מאי ספיקת כליות. בהתחלה הוא לא סיפר לנו שהרופא בישר לו שהוא צריך השתלת כליה. הוא תכנן ללכת לדיאליזה בשקט בלי להגיד לאף אחד. המשפחה הקטנה שלנו, אחי ואני, החלטנו שאנחנו מעוניינים לתרום לו כליה. הוא לא רצה לשמוע על זה, ממש יצא נגדנו "אני לא מוכן שהילדים שלי יתרמו לי.

"אני הבהרתי לו שאני הולכת בכיוון הזה של תרומת כליה. כשהתחלנו את הבדיקות הראשונות, לצערי הבנו שאנחנו לא מתאימים לפי סוג הדם שלנו. פנינו לבית חולים בלינסון כי לא הייתי מוכנה לוותר, שאלנו מה עושים במקרה כזה ואז הסבירו לנו שישנה אפשרות לעשות 'תרומה בהצלבה' שהמשמעות היא למעשה, לתרום למישהו אחר שנמצא ברשימת המתנה ובתמורה אדם אחר יתרום לאבא שלי.

"לאחר סדרת בדיקות רפואיות וועדה מאוד קפדניות של משרד הבריאות, נמצאתי מתאימה לנער בן 15 מבני ברק, ששמו יהודה אריה שידלובסקי, שממתין כמעט שנה לתרומת כליה. ומה שהסתבר לי בדיעבד, שיהודה הוא חלק מארגון 'תקווה ומרפא' שמעודד ועוזר לילדים החולי דיאליזה ושהבן שלי נבו הופיע למענם בהתנתבות. כשמנהלת העמותה דיברה איתי, היא הזכירה לי שבעצם במופע הראשון של נבו לעמותה אמרתי לה שכל כך התרגשתי מהילדים ועד כמה כואב לי עליהם, אך לא העליתי על דעתי שסופו של דבר שאתרום כליה למישהו מהעמותה."

המנטליסט נבו אבוטבול ויהודה שידלובסקי | צילום עצמי
המנטליסט נבו אבוטבול ויהודה שידלובסקי | צילום עצמי

מהעיניים של יהודה אריה שידלובסקי, בן ה-15 תושב בני ברק, הסיפור נראה אחרת, ארוך ולא פשוט עד הרגע שהילה אבוטבול נכנסה לחייו.

ציפי, אמו של יהודה מספרת: "יהודה הוא הילד הרביעי והאחרון בילדי. כל ההיריון היה תקין. בשבוע 24 הומלץ על הפסקת היריון, לאחר התייעצות רפואית החלטנו להשאיר אותו והוא נולד בשבוע 38. ילד מקסים, מפותח עם בעיות של כליות דיספלסטיות. היינו במעקבים בשיבא. ולאחר שנה התחלנו בשניידר ששם אנחנו מטופלים כ- 15 שנים. עד גיל 12 לא היו אירועים חריגים והוא התפתח כמו ילד רגיל וביום אחד בהיר, אירע זיהום קשה בדם. שמאז החלה התדרדרות קשה בתפקוד הכליות והגענו למצב שאנחנו זקוקים להשתלה מהירה."

"התחלנו תהליך של בדיקת תורם שיתאים ליהודה, תהליך ממושך של יותר משנה, עלו על הפרק וירדו המון תורמים עקב בעיות רפואיות והמצב של יהודה החמיר מאד. לפתע קיבלנו שיחת טלפון ששינתה לנו את החיים, שמבשרת לנו על תורמת מתאימה שמוכנה מכל הבחינות להשתלה. התרגשנו מאוד וחכינו לפגוש ולהכיר את המלאכית הזאת".

יהודה שידלובסקי, הילה אבוטבול, משה זיו ואיתמר חברוני | צילום: באדיבות הילה
יהודה שידלובסקי, הילה אבוטבול, משה זיו ואיתמר חברוני | צילום: באדיבות הילה

יהודה אריה שידלובסקי, מספר: "נולדתי ככה, עם מחלת כליות וגדלתי כמו כל ילד רגיל, הלכתי למסגרות לימוד בציבור החרדי ותוך כדי גם לביקורים תכופים בשניידר וכך התחברתי לארגון 'תקווה ומרפא' עם צוות מתנדבים מדהים ומסור שעושה הכל למען הילדים שקשה להם. הארגון דואג לשמח את החולים עם הופעות אמנים ידועים, מתנות ביום הולדת ובעקבות הקורונה גם הופעות בזום. ובאחת ההופעות שאירגן צוות 'תקווה ומרפא' הופיע בפנינו אמן החושים, נבו אבוטבול הכישרוני שתרם הופעה בהתנדבות, הופעה מושקעת מאוד שהותירה את הילדים פעורי פה ופשוט התרגשתי מאוד"

"כל כך שמחתי לשמוע מצוות ההשתלות שזכינו וקיבלנו תרומה (כמו שענת מתאמת ההשתלות מבלינסון אומרת) מאשה שהיא יפה מבחוץ ויפה מבפנים, חיכינו בכיליון עיניים לדעת מי זאת, איך היא נראת ומה היא מרגישה. האם היא מפחדת? ורק רציתי להגיד לה תודה ושאני מעריך את המעשה שהיא עושה למעני"

יום לפני ההשתלה נפגשו הילה אבוטבול ובנה נבו, עם יהודה ומשפחתו.

ציפי, אמו של יהודה: "הפגישה הייתה מרגשת שאין לתאר את עוצמת הרגשות שהיו בחדר. כשראינו את הילה,  אכן הייתה סביבה סוג של 'הילה' מיוחדת שמפזרת אהבה ללא תנאי. היה חיבור של נשמות שבאות לעשות טוב אחד לשני. טוב כזה שחוצה מגזרים דת ודעות. זאת הייתה כמו סגירת מעגל, נבו המדהים שמופיע בהתנדבות ואמו שתורמת כליה לילד מהעמותה. פשוט מתנה משמיים"

"אני לא מוצא את המילים הנכונות איך לומר להילה שהיא המלאכית שלי" מוסיף יהודה "כמה אני אוהב אותה ומעריך את המעשה האצילי שעשתה עבורי. לתת לי חלק מגופה על מנת שאוכל לצאת מהמחלה ולחיות חיים רגילים של נער בגילי, ללמוד ולשאוף גבוה, ליהנות מהחיים ולהגשים לעצמי את החלומות שעד כה לא היו אפשריים"

סוף טוב

בעקבות התרומה בהצלבה שעשתה הילה אבוטבול שזכתה לתרום ליהודה. אבא שלה, משה זיו, קיבל תרומת כליה מתורם אלטרואיסט מעמותה אחרת שנקראת 'מתנת חיים' ששמו איתמר חברוני.

הילה אבוטבול: "הסוף השמח בכל הסיפור הזה הוא שגם אבי וגם יהודה קיבלו תרומת כליה והמסר העיקרי הוא לעשות טוב, להפיץ טוב ותמיד להיות בטוח שכל הטוב הזה יחזור אליך אם תרצה או לא. הבן שלי נבו שמתנדב בעמותה הזאת, יש לנו חוק. 'חוק החמש', כל חמש הופעות הוא עושה הופעה אחת בהתנדבות. האושר ותחושת המשמעות שתעזור גם לנבו לראות את הדרך הנכונה ולא לאבד את עצמו. תעשו טוב ויהיה טוב"

 

לחדשות נוספות בחדשות נהריה וצפון 1 הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות