fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצת השבוע: הספר "הצידה" מדריך יום יומי לחיים טובים יותר | מאת יוכי כהן

הכירו את יוכי כהן (71) סופרת המתגוררת בנהריה, עם סיפור מדהים על חייה. היא משתפת: "אני יוכי, יוכי יש רק אחת', כך אני חותמת כל פוסט שלי בפייסבוק כבר שנים. למה? זה כבר סיפור ארוך שאשמח לספר פה בקצרה".
"הצידה" מאת יוכי כהן

במהלך חיי נחשפתי לאירועי חיים טובים ומשמחים אך גם להרבה מאוד אירועים מורכבים, כואבים ועצובים. ידעתי שבכל אלה אני לא מיוחדת, כולנו חווים את החיים בשני הכיוונים. אבל, מה שנתן לי את הכוח והייחודיות בהתמודדות איתם היה המשפט הזה: "אני יוכי, יוכי יש רק אחת"…

המשפט הזה ליווה אותי הרבה לפני שהופיעו הרשתות החברתיות וגם הרבה לפני שהתחלתי לספר בהן את סיפור חיי ולשתף בהן את הגיגיי. המשפט הזה העניק לי חוסן וכוחות להתפתח ולגדול נפשית ורוחנית.

יוכי כהן | צילום: רונית ולפר

האירוע המורכב של חיי התרחש לפני מספר שנים. בתי, אהובת ליבי, חלתה בסרטן ונפרדה מהחיים ומאיתנו בעודה צעירה יחסית. הכאב שלי את אובדנה היה בלתי נסבל ולא ידעתי את נפשי שלא ידעה מנוח. מתוך הרהוריי, טבולה בעצב שמסב לי סבל וכאב, נזכרתי איך בילדותי לימד אותי סבי עליו השלום – הרב שמחה, "משפטי חכמים".

הזיכרון הזה הציף בי את האהבה שהייתה לי ללמוד מחוכמתו וחוכמתם. הוא גם חיבר אותי שוב למשפט המפתח של חיי "אני יוכי, יוכי יש רק אחת…" והבנתי שלמרות כל הכאב והאתגרים, הגיע הזמן לייצר וליצור ולהחזיר לעצמי את החיות והחיוניות כי החיים, עם כל מורכבותם, הם גם יפים.

כבמטה של קסם, מתוך המקום הכואב שבו הייתי, החלו ל"נבוע" מתוכי משפטים של תפיסות חיים ואמונות שונות ששמעתי בילדותי ואף חקרתי והעמקתי בהם במהלך חיי. העיסוק המחודש בהם, כתיבתם וקריאתם עזרו לי להתמודד ולשמור על עצמי בתוך הכאב שחשתי, העצימו אותי והזכירו לי את האדם האופטימי ש… "אני – יוכי".

הסביבה שלי במעגלים הקרובים והרחוקים, זו שדאגה לי לאחר מות ביתי, הייתה הסביבה הראשונה שנחשפה לתהליך שלי עם משפטי החוכמה והעוצמה שפגשתי. במקום לענות על השאלה "מה שלומך?" מתוך הכאב והסבל, הייתי משתפת במשפט שפגשתי והעמקתי בו, סיפרתי מהן התחושות שהחקירה הזו עוררה בי, ואיך אני מצליחה לעבור את היום ואפילו לחוש את החיים מתמלאים בכוחות מחודשים ובעניין.

בשיחות אלה גיליתי שחברים ובני משפחה שנחשפו או קראו את המשפטים – מספרים בהתרגשות שגם עבורם חל שיפור במצב הרוח. גם הם מצאו מענה ומזור למצבי חיים איתם הם מתמודדים.

החשיפה הזו, וההדים שהיא הביאה איתה, עוררו בי את הרצון והמוטיבציה לשתף כמה שיותר אנשים במשפטים המיוחדים האלה. כך התחלתי לשתף בפייסבוק. המשפטים הפכו לפוסטים.

הפוסטים קיבלו תגובות נלהבות וחשפו שיתופים מרגשים של מילים חמות מאנשים שמצאו בהם כוחות של אופטימיות, אהבה, הודיה, חברות, נתינה, קבלה ועוד.

בהמשך עלה הרעיון לאגד את כל המסרים האלה לספר, כך חשבתי, תהיה לאנשים גישה יומיומית את התוכן הזה שמעורר כל כך הרבה השראה, מוטיבציה וחיוניות. ספר בו כל אחד יוכל לעיין ברצף העמודים או לפתוח אותו ולפגוש עמוד אקראי ולמצוא בו תשובה. כך גם נולד הרעיון להוציא לאור את הספר "הצידה" – ספר של איזון ופרופורציות בחיים.

אני מזמינה אתכם לתת מתנה לעצמכם ולאהובים עליכם  >> לחצו כאן << 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות