fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרדלוקס במעלות תרשיחא: תוצרת כחול לבן

עדי ויורם וינבר, הבעלים של מותג האופנה לנשים "דרדלוקס" במעלות-תרשיחא, מספרים איפה תפסה אותם הקורונה, איך השפיע המשבר על ענף האופנה, מה עושים כדי לחזור לשגרה, וכמובן, איזו קולקציה הכינו לחג הלבן
דרדלוקס. עדי וינבר צילום אלכס הובר

עדי ויורם וינבר ממצפה הילה בגליל, הבעלים של מותג האופנה לנשים "דרדלוקס" במעלות-תרשיחא, מספרים איפה תפסה אותם הקורונה (בדיוק סיימו מעבר למבנה החדש), איך השפיע המשבר על ענף האופנה (עוברים לייצור מסכות), מה עושים כדי לחזור לשגרה (מחכים לפעימה השלישית) וכמובן, איזו קולקציה הכינו לחג הלבן

יורם ועדי וינבר, הבעלים של מותג האופנה "דרדלוקס" במעלות-תרשיחא, מספרים איך הגיעו מייצור סרטים לשיער לאימפריה של בגדים לנשים מכל גווני האוכלוסייה בייצור כחול לבן, איפה תפסה אותם הקורונה, הסגר והעובדים בחל"ת, איך התארגנו לפתיחה המחודשת במפעל החדש וכמובן, איזו קולקציה הכינו לחג הלבן

לבד משפע של גבינות וביכורים, חג השבועות הוא גם הזדמנות מצוינת להתחדש בפריט לבן שיגרום לכן להרגיש הכי סטייל שיש.

דרדלוקס בלבן אביב צילום ענבל אור לב

בגליל, ואם נדייק, באזור התעשייה קורן במעלות-תרשיחא, ב"דרדלוקס", מעצבים ומייצרים את הבגדים הכי יפים, הכי נוחים ובאיכות הכי גבוהה, עד כדי כך שלמפעל כבר 11 חנויות בכל הארץ, בנוסף לחנויות עצמאיות המוכרות את המוצרים. אז אין כבר סין או קוריאה, ובלי קשר לקורונה, מדובר במפעל שכבר למעלה מ-12 שנה מייצר כחול לבן.

הבעלים, בני הזוג עדי ויורם וינבר, תושבי מצפה הילה, הצליחו בעבודה קשה ומהנה לשניהם להרים מפעל בו הם מעסיקים 35 עובדים, מתוכם 15 במעלות-תרשיחא ועשרות נוספים במעגלים השני והשלישי.

מותג אופנה לנשים בלבד

דרדלוקס לייבל היא אופנה גלילית לנשים, המציעה מבחר גדול של גזרות מחמיאות, נוחות וצבעוניות לנשים. ‎פירוש המילה דרדלוקס dreadlocks)) הוא ראסטות באנגלית ונבחר בעקבות הראסטות שהיו ליורם על הראש בראשית דרכם המשותפת.

עדי ויורם וינבר צילום אלכס הובר

הכל החל מסרט סרוג לשיער שהזוג החל לייצר, משם עם השנים התפתחו לחברה לייצור בגדי נשים, אשר מוכרת גם אביזרים ומוצרים משלימים. מי שאוהבת את הטוטל לוק יכולה להיכנס לאחת החנויות ולצאת עם כל מה שנחוץ לה לאאוטפיט מושלם.

הרשת מייצרת למעלה מ- 90 אחוז מדגמיה בגליל, החל משלב עיצוב ההדפסים שעל הבדים, דרך עיצוב הדגמים ועד הייצור שמתבצע במתפרות בגליל.

עדי וינבר, המעצבת הראשית, היא דמות מרכזית בהצלחת המפעל. בפשטות הליכותיה והנינוחות שהיא משדרת, לצד היותה אישה מאוד דעתנית ומקצועית, היא משרה את רוחה על כל התהליך, מקווי הייצור ועד לתוצאה הסופית.

עדי (49) ויורם (48) נשואים כבר 19 שנים, הורים לכרם (18) עילאי (16) הדר (14) וזיו (10). הם הגיעו לגליל לפני 13 שנים מהמרכז, מתוך שאיפה לחיות בקהילה ובקרבה לטבע.

יורם, שהיה סטודנט לרפואה סינית, עבד למחייתו בניקוי חלונות ראווה בתל אביב, היו לו ראסטות ושערו היה קשור בסרט סרוג שעורר התפעלות, מה שהעלה בראשה של עדי, אז סטודנטית לאופנה בשנקר, את הרעיון לייצר ולמכור סרטים כאלה.

לאחר פיילוט קטן ומוצלח בפסטיבל שנטיפי, שבו נחטפו הסרטים בהתלהבות, הפך הרעיון לעסק והזוג החל בשיווק סיטונאי של אביזרי אופנה לחנויות.

עדי: "קהל הלקוחות שלנו היה בתחילה קהל של חובבי הסגנון ההודי, ה"שאנטי", אבל בהמשך כיוונו גם לקהל יותר מגוון שאהב את הסגנון הנינוח והלא מחייב".

משנטיפי לחנויות אופנה

כשחזרנו מסיבוב ארוך באוסטרליה, היה לנו ברור שנעבור לגליל לחיים אלטרנטיביים וכך הגענו לקיבוץ צבעון. שם, באופן לא צפוי, דרדלוקס החלה לצמוח, במיוחד בעקבות ההחלטה לעבור מאקססוריז, לעיצוב וייצור בגדים צבעוניים וקלילים לנשים.

בתחילה האביזרים לשיער יוצרו בארץ, אך כשהתחילו להעתיק את מוצרינו התחלנו לייצר בחו״ל אביזרים נוספים וגם את תחילתה של קולקציית הבגדים לנשים. בשנת 2010, בעקבות משלוחים שהתעכבו ופשלות במוצרים שהגיעו מהמזרח, החלטנו להתחיל לייצר בארץ. להפתעתנו, מהר מאוד גילינו שהיתרונות הגלומים בכך עולים על אלה שבייצור בחוץ".

מה לדעתך הופך את מוצרי דרדלוקס למה שהם היום?

"הקולקציה מתאפיינת בקו נינוח וצבעוני במיוחד. הדגמים מעוצבים כל עונה בגזרות חדשות, נשיות, תוך שמירה על סגנון לביש וכייפי. הייחודיות שלנו היא הבדים המאופיינים בהדפסים מרהיבים שמעוצבים במיוחד עבורנו. הבגדים שאנחנו מייצרים מיועדים לנשים בעיקר בגילאים 30-70, חילוניות, דתיות, מהעיר, מההתיישבות הכפרית, יהודיות, ערביות, נשים הנהנות מקו מעוצב שאינו כבול לכל גחמת אופנה חולפת. והמחירים יותר מסבירים, מרביתם נעים בין 80 עד 180 שקלים".

‎לפני ארבעה חודשים עברו המפעל והמטה של החברה למבנה חדש, אשר בנייתו הסתיימה לא מזמן.

עדי: "הקמנו בית אופנה מרשים, מושקע, מעוצב, הפונה לכביש 89. אי אפשר לפספס אותנו. ‎בין היתר פועלת במקום גם חנות המפעל. מפה אנחנו עושים הכל ובקומת המשרדים אף נמצא הסטודיו שבו אנחנו

‎מעצבים את הקולקציות, גוזרים את הדגמים ומעבירים למתפרות באזור. הדגמים חוזרים למחסן ומשם יוצאים לסניפי הרשת".

דרדלוקס המפעל החדש צילום אלכס הובר

איפה פגשה אתכם הקורונה?

"הכל היה מוכן כבר לעונת הקיץ 2020, עם קולקציה משגעת של הדפסים קיציים, פריטי כותנה וויסקוזה, בנוסף לקולקציית פלאס סייז ראשונית. אך כמו כולם, הקורונה תפסה אותנו לא מוכנים. אחרי שהשקענו הרבה יותר ממה שתוכנן לבניית המבנה, לקחנו הרבה הלוואות מהבנק והכל על בסיס הכנסות שהיו מכוונות להחזרת ההתחייבויות החודשיות.

‎"בימים הראשונים של הקורונה היינו בהלם. ראינו שחורות. לא ידענו מה נעשה עם כל ההשקעה הזו, איך נשלם על המבנה כשאין הכנסות, עם מחסן מלא בכמויות של פריטי קיץ שרק נכנסו לחנויות וכמעט ולא הספיקו להימכר, אך תמורתם שולמה על ידינו כמעט במלואה. מצד שני אנו בתקופה שבה התזרים היה החלש ביותר כיוון שינואר פברואר הם החודשים החלשים ביותר בשנה מבחינת מכירות. הקורונה תפסה אותנו בזמן הכי גרוע. ‎חנויות הרשת היו סגורות, הוצאנו את רוב העובדים לחל"ת ונשארנו ארבעה אנשים, ‎יורם ואני ועוד שתי עובדות".

מה באשר למכירות מקוונות?

‎יורם: "אתר האינטרנט שלנו, שדרכו ניתן לרכוש, התמלא בהזמנות תוך זמן קצר והמכירות בו גדלו פי כמה וכמה בהשוואה לתקופה שקדמה לסגירת החנויות. ארבעתנו עבדנו במחסן על ליקוט הזמנות, אריזת משלוחים, נסיעה לבית הדואר כדי לזרז את המשלוחים. ‎מאוד נהנו לבצע את המשימות האלה. בעבר, היינו פחות מעורבים בתהליך, אך בימי הקורונה, ענינו לטלפונים, נתנו שירות ומענה אישי ‎ללקוחות שהתלבטו בבחירת הדגמים לפני הזמנה, פתרנו תקלות והבנו שדברים לא תמיד מתנהלים ביעילות ושיש הרבה מקום לשיפור ואפשרות לחסוך הרבה שעות עבודה מיותרות".

הימים ימי קורונה

עדי: "כבר בשבוע הראשון לקורונה הבנו שהמסכות הולכות להיות חלק מהיום יום של כולנו וכשיצאה המלצת משרד הבריאות ליצר מסכות ביתיות על מנת להדביק את המחסור, יורם ואני עבדו שעות על הרגליים, גזרנו מסכות כמעט באופן ידני, הכנו ערמות בדים מגזירים שנשארו מהחודש שלפני סגירת החנויות, הפעלנו את מכונת הגזירה, דבר שלא יורם ולא אני עשינו מעולם וגזרנו אלפי מסיכות שנמכרו דרך האתר שלנו וגם לסיטונאים".

מה עשיתם כשהתחיל הסגר?

‎"מיד החלטנו על סגירה סופית של סניף רחובות שהיה בתוך קניון, וממילא דשדש לפני הקורונה. זו הייתה סיבה טובה לקבל החלטה ולסגור. מרגע שניתן האישור לפתוח חנויות, במסגרת מגבלת המיקום, פתחנו את כל הסניפים שלנו שהם, בעצם, חנויות רחוב. אפשר להגיד שהמכירות יפות, רוב הסניפים עובדים".

איך השפיעה הקורונה על ענף האופנה?

"אחת הבעיות הבולטות היא קיצור זמן מכירת קולקציית הקיץ בכמעט חודשיים, מה שעלול להביא למלאי תקוע. זה מביא את חברות האופנה לצאת בסייל מוקדם הרבה מהרגיל, מה שמביא לירידה ברווח הגולמי.  מוכרים כדי לממש כסף ולא מתוך ציפייה להרוויח.

"גם ההיערכות לעונת החורף שובשה כליל. אי אפשר לנסוע לבחור בדים או אביזרים. יש מסך של אי ודאות לגבי הביקושים לעונת החורף הקרובה, שכן מדברים בלי הרף על גל שני של קורונה שעלול להתפרץ בסמוך לסתיו, לכך מצטרף קושי תזרימי לשלם עבור הקניות הדרושות להיערכות לחורף. כל אלה מייצרים אתגר אמיתי להמשכיות תקינה של פעילות חברות האופנה".

עכשיו שהחנויות נפתחו, האם זה הקל על המצב הקשה?

"המגבלות שהוטלו על כניסת מספר המבקרים לחנות משפיעות על ההכנסות של חנויות שכל מהותן היא תנועה מרובה של מבקרים.

לכן, קיים סיכון ממשי להישרדותן של חברות האופנה. אנו ממשיכים לשלם תשלומי שכירות בלי קשר לירידה בפדיונות ולשלם שכר לעובדים. פיצויים מהמדינה עשויים לסייע בהוצאות אלה".

כבר קיבלתם סיוע מהמדינה?

יורם: "קיימת כוונה כזאת וכולנו מקווים כי אכן תתממש. יש מסלול פעימה שלישית, פיצוי לחברות שמחזור הפעילות שלהן נפגע ביותר מ-25 אחוזים. המדינה התמהמהה עד כה וגם כעת כשהמסלול נפתח אנו חווים קשיים בניסיון לקבלו. האתר של רשות המיסים נתקע ואינו מאפשר להגיש את תביעת הפיצוי, וכשכן הצלחנו להגיש, נראה כי הברדק חוגג ומתקבלות תשובות הדוחות את התביעה, למרות שאין להן שום קשר למציאות".

ובנימה אופטימית, מה הכנתם לנו לחג השבועות?

"לקולקציה בלבן לשבועות השתמשנו בבדים רכים ונשפכים. הרבה בדי כותנה עם טקסטורות מעניינות, רקמות, גזרות משוחררות במראה של גלבייה, אוברסייז, חולצות צווארון סיני עם טאצ' עיצובי וחגיגי.

הפריטים מרשימים אך מתאימים גם ליומיום וכל פריט משתלב עם שאר פריטי הקולקציה הצבעונית שלנו".

 

דרדלוקס בלבן אביב צילום ענבל אור לב

https://www.dreadlocks.co.il/

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות