fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

MEZE – מזה: המסעדה שהביאה איתה חדשנות ורעננות בסצנת המסעדות בנהריה

אחרי שנים החליטו האחים שוורץ לפתוח מקום בנהריה ולעשות את זה בעיר שממנה הם מגיעים. כך נולדה מסעדת "מזה", מקום של אוכל יווני, טעים, המביא רעננות בסצנת המסעדות בנהריה | טור אישי
מסעדת 'MEZE - מזה' בנהריה | צילום: מאור אסולין

רינה פתאל, תושבת נהריה, מטיילת בארץ וטועמת במגוון מסעדות מומלצות. הפעם החליטה להישאר בעיר בה היא מתגוררת ולספר לנו על מסעדת "מזה" החדשה של האחים שוורץ.

"מסעדת 'מזה' נפתחה לפני זמן קצר וכבר הצליחה לצבור לעצמה קהל אוהד. המסעדה הביאה איתה חדשנות ורעננות בסצנת המסעדות בנהריה. את המסעדה פתחו האחים שוורץ, ילידי נהריה, לאחר שעבדו במסעדות אחרות והחליטו לחזור לעיר ולפתוח מסעדה שמבוססת על האוכל היווני, ברחוב שמעון רייך 24.

מקום קצת מוזר למסעדה מאחר ורוב המסעדות בנהריה ממוקמות בטיילת או ברחוב הגעתון, אבל למזלי המסעדה ממוקמת ממש ליד ביתי. התפריט כולל מנות ראשונות, עיקריות וקינוחים. הגעתי למסעדה עם ידיד שלי ביום חמישי בשעת ערב מוקדמת, במסעדה ישבו בעוד שתי שולחנות, אבל עד שסיימנו לאכול המסעדה התמלאה בסועדים.

התחלנו במנות ראשונות שהמליצו לנו עליהן- בשבילי מנת פלפלים חריפים ומתוקים עם גבינת טולום (14 ש"ח), לא ניתן לדעת האם הביס שתכניס לפה יהיה חריף או מתוק, חובבי החריף יהנו מהמנה הזו. ידיד שלי בחר במנת קישואים בפחמים עם גבינת עזים יוונית (24 ש"ח), הוא לא הפסיק לשבח את המנה, טעמתי והסכמתי איתו.

מנת פלפלים חריפים ומתוקים עם גבינת טולום – מסעדת 'MEZE – מזה' בנהריה | צילום: מאור אסולין
קישואים בפחמים עם גבינת עזים יוונית – מסעדת 'MEZE – מזה' בנהריה | צילום: מאור אסולין

בנוסף החלטנו להזמין עוד מנה ראשונה – לחם עם זיתים ויוגורט (או זה טחינה?). הביקורת היחידה שלי על המנה היא שהמנה נגמרה כל כך מהר- הלחם טעים ונימוח בפה ביחד עם הזיתים והיוגורט.

לחם עם זיתים ויוגורט /או טחינה – מסעדת 'MEZE – מזה' בנהריה | צילום: מאור אסולין

במנות העיקריות הלכנו על המנות המבוקשות של המסעדה- אני בחרתי בשאפטייה שזו מנת קבב קפריסאי עם יוגורט בפיתה ועלים. השילוב של הקבב עם היוגורט והפיתה טעים ולרגע היה אפשר לעצום עיניים ולהרגיש שאני נמצאת בטברנה יוונית, רק חבל שהמנה קצת קטנה ביחס למחיר שלה (76 ש"ח).

שאפטייה מנת קבב קפריסאי – מסעדת 'MEZE – מזה' בנהריה | צילום: מאור אסולין

ידיד שלי בחר במנת סופליקי עוף שמוגשת עם פיתה ירקות מהאש ויוגורט מתובל, מנה מוצלחת, רק שגם כאן המחיר שלה (72 ש"ח) בתמורה לשיפוד אחד שקיבל עם ירקות ויוגורט.

סופליקי עוף שמוגשת עם פיתה ירקות – מסעדת 'MEZE – מזה' בנהריה | צילום: מאור אסולין

לקינוח בחרתי במילפיי שמורכב מקרם חלב לבנוני, שכבות של בצק פריך ותאנים טריות שמונחות ביניהן ומעל פיסטוק גרוס שלווה בקפה שחור מתוק (28 ש"ח). מנה בטעם פרשי שמהווה סיום נחמד לארוחה. הקינוח טעים אבל היה חסר לי הנגיעה המתוקה בסיום, לדעתי היה צריך לזלף מעט דבש מעל המנה. חובבי הקינוחים המתוקים פחות יתחברו. מנת הבסבוסה הייתה טעימה גם (28 ש"ח), גם כאן הטעם היה פרשי ולא מתוק.

קינוח מילפיי שמורכב מקרם חלב לבנוני – מסעדת 'MEZE – מזה' בנהריה | צילום: מאור אסולין
קינוח הבסבוסה – מסעדת 'MEZE – מזה' בנהריה | צילום: מאור אסולין

לסיכום אין ספק שמזה מוסיפה לסצנה הקולינרית בנהריה ומעלה את הרף, מחירי המסעדה סבירים על גבול הגבוהים (במיוחד לאור גודל המנות). נקווה שזו סנונית ראשונה ובנהריה יפתחו מסעדות חדשניות נוספות.


 

יש לכם מסעדה או בית קפה שתרצו שנגיע לבקר בהם? לחצו על הלינק והשאירו פרטים >> לינק<<

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות