fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צוואת מיכאל שטראוס ז"ל: 750 מיליון שקל לכל ילד, 2 מיליון דולר לכל נכד

האתר "כלכליסט" חשף לראשונה את צוואת מיכאל שטראוס ז"ל, שהותיר אחריו ממון ורכוש רב בשווי מיליארדי שקלים. הנכסים שלא יחולקו יימכרו, והכספים ירוכזו בקרן משפחתית ("הקרן לטובת בני משפחת מיכאל"), שתנהל את הכספים לטובת המשפחה
מיכאל שטראוס ז"ל | צילום: דוברות עיריית עכו
מיכאל שטראוס ז"ל | צילום: דוברות עיריית עכו

האתר "כלכליסט" חשף לראשונה את צוואתו של מיכאל שטראוס ז"ל, שהלך לעולמו לפני כארבעה חודשים, ממנה עולה, כי כל אחד משלושת ילדיו יירש סכום של 750 מיליון שקלים.

מיכאל שטראוס החזיק במניות בשווי 2.5 מיליארד שקלים בתאגיד המזון שטראוס גרופ שנסחר בבורסה של ת"א. כמו כן החזיק בבעלותו בחמישה נכסים (דירות ומשרדים), בשלוש יאכטות הרשומות במקלטי מס, בזכויות במזחים, חנויות ומחסנים בערים גנואה ווארזה באיטליה, וכן במניות של שתי חברות השקעות ישראליות, ואחת מאיי הבתולה.

כוונת הצוואה של שטראוס הייתה לשמר את יחסי הכוחות בנכס העיקרי שהיה בשליטתו – חברת שטראוס גרופ הבורסאית, כך שבתו עפרה תחזיק ב-15.1 אחוז מהמניות, בעוד שעירית ועדי יחזיקו ב-11.9 אחוז. נכסי הנדל"ן, שלוש יאכטות באיי קיימן ובאי ג'רסי וכן זכויות במזחים ונכסים באיטליה יימכרו, והתמורה תועבר לקרן משפחתית, שממנה יקבל כל אחד מנכדיו 2 מיליון דולר.

מיכאל שטראוס ז"ל, רעיה שטראוס וראש עיריית עכו שמעון לנקרי | צילום: דוברות עיריית עכו
מיכאל שטראוס ז"ל, רעיה שטראוס וראש עיריית עכו שמעון לנקרי | צילום: דוברות עיריית עכו

על פי הצוואה של שטראוס, המניות יחולקו לילדיו באופן שווה של כ-750 מיליון שקלים לכל אחד. משאלתו של שטראוס המנוח, כך נודע, הייתה כי מניותיו בחברת שטראוס אחזקות (75 אחוז), השולטת בשטראוס גרופ הבורסאית באמצעות חברת נכסי מיכאל שהייתה בבעלותו, "יועברו לילדיו ומהם לצאצאיהם על בסיס קשר דם". בשל כך לא נכללו בצוואה בני הזוג של ילדיו. שטראוס דרש בנוסף לא לשעבד את המניות שלו, וכן שילדיו יחתמו על הסכמי ממון עם בני זוגם.

ברשימת נכסי הנדל"ן: שני בתי מגורים בתל אביב ובמעלות, שני משרדים בבית התעשיינים בתל אביב ומחצית מהזכויות בבית ההנצחה של משפחת שטראוס בנהריה. כמו כן החזיק שטראוס במניות בחברות השקעה ופיננסים בשם "שטראוס השקעות" ו"רב אתגר" הישראליות וב"אלסקה" מאיי הבתולה. שווי מניות אלה לא ידוע.

שטראוס החזיק גם בשלוש יאכטות: יאכטה אחת בשם "רויטלטי", אחת בשם "למבדה" ויאכטה שלישית שנמצאת בבנייה. לשטראוס היו גם זכויות בשני מזחים, שתי חניות ומחסן במרינה של עיר הנמל גנואה, איטליה, ובמחסן נוסף במרינה של העיר וארזה, איטליה.

הנדל"ן, היאכטות ושאר הנכסים שלא יחולקו יימכרו והכספים ירוכזו בקרן משפחתית ("הקרן לטובת בני משפחת מיכאל"), שתנהל את הכספים לטובת המשפחה. כך למשל, לפי הצוואה, יקבל כל אחד מ-12 נכדיו סך של 2 מיליון דולר. למנהלי העיזבון מינה שטראוס את עו"ד פנחס רובין ממשרד גורניצקי ושות', את רו"ח גד סומך ואת רונית חיימוביץ'.

שטראוס בכנס של שמעון לנקרי | ארכיון צילום: באדיבות עיריית עכו
שטראוס בכנס של שמעון לנקרי | ארכיון צילום: באדיבות עיריית עכו

הכל התחיל בנהריה

מיכאל שטראוס ז"ל נולד בגרמניה ב-1934. הוא עלה לארץ עם משפחתו שהתיישבה בנהריה ב-1936 והקימה בעיר רפת של חולבות. מתנובת הפרות ייצרו גבינות, שמכרו לתושבי נהריה ולחיילים הבריטים באזור. בשלב מאוחר יותר מכרה המשפחה את הרפת והתמקדה בייצור גבינות תחת השם "מחלבות נהריה".

ב-1975 נפטר אבי המשפחה ריכרד שטראוס, והחברה עברה לניהולם של מיכאל שטראוס ואחותו רעיה. מיכאל שטראוס, שמונה ליו"ר החברה, פעל לפיתוח החברה בצעדי ענק, כשחברת דנונה העולמית רוכשת 20 אחוז ממניות מחלבות שטראוס.

ב-1997 הוביל שטראוס את רכישת השליטה בחברת עלית ואיחד את שתי החברות. רכישה זו הייתה תחילתה של הקמת אימפריית מזון בינלאומית.

מיכאל שטראוס וחברו הטוב אילן אופנהיימר | צילום: באדיבות משפחת אופנהיימר
מיכאל שטראוס וחברו הטוב אילן אופנהיימר | צילום: באדיבות משפחת אופנהיימר

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות