fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקציב של למעלה ממיליון שקלים: נהריה העיר השנייה בגודלה בקליטת עלייה

שרת העלייה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו-שטה הגיעה אתמול (יום ג׳) לביקור בנהריה ונפגשה עם ראש העיר רונן מרלי, איתו סיירה במרכז הקליטה 'תפוז'.
ביקור השרה בנהריה | צילום: נגה מלסה
ביקור השרה בנהריה | צילום: נגה מלסה

שרת העלייה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו שטה, הגיעה עם צוות משרדה ונציגי הסוכנות היהודית לביקור בנהריה ונפגשה עם ראש העיר רונן מרלי. במפגש שהתקיים במרכז הקליטה 'תפוז', השתתפו מ"מ וסגן ראש העיר, דמיטרי אפשטיין, מנהלת מחלקת הקליטה, אנה גאווי, סמנכ”ל הסוכנות היהודית ומנהל היחידה לעלייה וקליטה, שי פלבר ומנהלות המחוז והנפה במשרד הקליטה.

בפתח הביקור התקיים מפגש מיוחד עם קבוצת נשים שהגיעה ארצה לאחרונה מאתיופיה במסגרת מבצע 'צור ישראל'. הנשים סיפרו בהתרגשות רבה על תקופת ההמתנה הרבה לעלייה ועל הגשמת החלום להגיע עם משפחתן לישראל. ראש העיר הציג לשרה סקירה רחבה על מצב העולים בעיר נהריה, ומהנתונים עולה כי נהריה היא העיר השנייה בגודלה בקליטת עלייה במחוז הצפון, אחרי חיפה, עם תקציב שנתי של למעלה מ- 1.6 מיליון ש"ח.

״נהריה קולטת את העולים החדשים מכל התפוצות באהבה רבה. בשנתיים וחצי האחרונות קלטנו 1537 עולים מהם 324 רק בחצי השנה האחרונה!״, ציין ראש העיר רונן מרלי שהוסיף, ״אנו מלווים את השתלבותם בכלל המערכים בעיר על ידי מחלקת הקליטה שלנו בשיתוף עם צוות מרכז הקליטה של הסוכנות ונותנים מעטפת, שכוללת שילוב במערכת החינוך העירונית מגיל הגן דרך בתי הספר היסודיים והעל יסודיים. פגשתי את המשפחות שעלו מאתיופיה לא מעט פעמים ושמח לראות את ההשתלבות שלהם בעיר."

שרת העלייה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו שטה: "כשיש עיר שקולטת עלייה והלב שלה במקום הנכון – מרגישים את זה. אני שמחה שראש העיר וצוותי הרשות מציבים את תחום הקליטה במקום מרכזי ואני מתרשמת שיש לנו שותפים אמיתיים לדרך. ללא שיתוף הפעולה הצמוד של הרשויות המקומיות עם משרד העלייה והקליטה אי אפשר היה להגיע לתוצאות טובות לשילוב העולים החדשים וסיוע באתגרים.״

ביקור השרה בנהריה | צילום: נגה מלסה
ביקור השרה בנהריה | צילום: נגה מלסה

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות