fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמידי נהריה למען הסביבה

לרגל שבוע החלל הישראלי, השתתפו בתי הספר גולדה מאיר ואריאל שרון בנהריה במיזם 'חלליות' - פרוייקט ייחודי ומרגש למען הסביבה, ביוזמת עיריית נהריה ותאגיד מ.א.י, במסגרתו אספו תלמידי בתי הספר סוללות ופסולת אלקטרונית, וגיבשו קמפיינים יצירתיים וחדשניים של הסברה בקהילה, על חשיבות איסוף פסולת אלקטרונית ומיחזורה.
תלמידי נהריה למען הסביבה | צילום: תאגיד מ.א.י

אצל מי מאיתנו לא מתחבאים בכל פינה אפשרית בבית עשרות סוללות ריקות, מטענים, כבלים ומפצלים ישנים, טלפונים סלולרים ואינספור מוצרי חשמל מושבתים וצעצועים אלקטרונים שבהם הילדים כבר מזמן לא משתמשים, אך כאשר אינם ממוחזרים, מסבים לסביבה נזקים אדירים.

בדיוק לשם כך יזמה עיריית נהריה בשיתוף תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית את פעילות 'חלליות', שמטרתה הסברה ואיסוף פשוט ויעיל של פסולת אלקטרונית ביתית, בכדי למנוע את פגיעתה בסביבה. במסגרת הפעילות התלמידים קיבלו קופסה בצורת חללית, הרכיבו אותה ומילאו אותה בכמה שיותר פסולת אלקטרונית שאספו מביתם – טלפונים סלולרים, מטענים,כבלים, סוללות, ראווטרים, טאבלטים ועוד. בנוסף, התלמידים גיבשו והפיקו קמפיינים יצירתיים וחדשניים של הסברה בקהילה, על חשיבות איסוף פסולת אלקטרונית ומיחזורה.

תלמידי נהריה למען הסביבה | צילום: תאגיד מ.א.י

כמו כן, במסגרת שיתוף הפעולה בין עיריית נהריה לתאגיד מ.א.י, הוצבו מרכזי מיחזור עירוניים לפסולת אלקטרונית וסוללות ברחבי העיר. מיקומי נקודות האיסוף וכן מידע מפורט בנושא, ניתן למצוא באתר עיריית נהריה ובאתר תאגיד מ.א.י.

בכל שנה מייצרים אזרחי ישראל כ-160,000,000 ק"ג של פסולת אלקטרונית. וכך, למרות שהפסולת האלקטרונית הינה רק כ-3% מכלל הפסולת, בפועל היא מהווה כ-70% מתכולתה הרעילה, המזיקה מאוד לבריאות התושבים, כאשר כל תושב בארץ מייצר כ-17 ק"ג פסולת אלקטרונית בכל שנה. היא עשויה מחומרים מזהמים ביותר כגון עופרת וכספית, שעלולים לגרום למחלות במערכות העצבים והנשימה. כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למחזור. בישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.

שושי חן, רכזת מדעים בביה"ס גולדה מאיר: "תאגיד מ.א.י ובית ספרנו עובדים בשיתוף פעולה למען קידום המודעות לחשיבות האיסוף והמיחזור של פסולת אלקטרונית. התלמידים חוקרים את חשיבות איסוף הפסולת והשמירה על כדור הארץ, וכיצד פעולת המיחזור תורמת לכולנו. כמו כן, מועצת התלמידים הירוקה אחראית על איסוף שקיות אחסון הסוללות מכל הכיתות, באמצעות תחרות ביניהן, וכך מעלה את המודעות וההשתתפות. אני מברכת על היוזמה הברוכה ועל שיתוף הפעולה הפורה למען דור העתיד".

תלמידי נהריה למען הסביבה | צילום: תאגיד מ.א.י

טל שמחון, מנהלת בית חינוך קהילתי לחדשנות ולמנהיגות ע"ש אריאל שרון: "בית החינוך שלנו צופה אל החלל אך לא שוכח את הכדור שלנו עליו אנחנו חיים ולו דואגים, ילדי בית החינוך הרכיבו דגמי חלליות וקישטו אותן. את החלליות לקחו הביתה ומלאו בפסולת אלקטרונית, אותה נאסוף ונשלח למיון, מיחזור והטמנה. שיתוף הפעולה של התלמידים עבור הדאגה לסביבה, ממלא את כולנו בשמחה ובגאווה".

דותן קבק, מנכ"ל תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית: "בעזרת מיזם 'חלליות' השכלנו להעביר לילדים שיעור חשוב ביותר על עקרונות הצריכה והקיימות. דרך הפעילות החינוכית המשותפת הם למדו על מיחזור ושימוש מושכל במוצרי חשמל, ושאלו את עצמם שאלות כמו – "למה אני צריך אייפון חדש, אם הישן עושה את אותה העבודה בדיוק? למה לקנות צעצוע חדש לפני שהישן התקלקל? הילדים של היום הם דור העתיד. בשביל איכות החיים שלהם, מוטלת על כולנו החובה למחזר ולשמור על כדור הארץ. בזכות ההיענות של תושבי ותלמידי נהריה, מוחזרו עד היום טונות רבים של פסולת אלקטרונית, ואנו קוראים לתושבים להמשיך ולהוביל במיחזור ולשמור על הסביבה.

תלמידי נהריה למען הסביבה | צילום: תאגיד מ.א.י

יעקב כהן, מנהל אגף תפעול עיריית נהריה: "החזון של נהריה כולל את "המהפכה הירוקה" שהיא אחת משישה  תחומים עיקריים שהעירייה חרטה על דגלה, כחלק מתוכניות העבודה והפיתוח שימצבו אותה כעיר מובילה וחזקה וכבירת הגליל המערבי. בשלוש השנים האחרונות הוקמו 35 מרכזי מחזור שכונתיים, ובשנה הקרובה יוקם מרכז מחזור עירוני. שיתוף הפעולה עם תאגיד מ. א.י הכולל את הפעילות העשירה עם בתי הספר, מהווה נדבך חשוב ומרכזי ב "מהפכה הירוקה" ואנו מאמינים שדרך מערכת החינוך נוכל לממש את היעדים לאיכות חיים וסביבה טובים יותר. יישר כח לבתי הספר על הפעילות הנפלאה בשבוע החלל הישראלי."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות