fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תו 'הדגל הכחול' לחוף 'גלי גליל' בנהריה

חוף המשפחות הנהרייני מצטרף לתו הסביבתי הבינלאומי החשוב, הקובע כי הוא עומד בקריטריונים מחמירים בתחומי איכות הסביבה, התחזוקה, הבטיחות והנגישות. השבוע הוענק התו לעיר נהריה בטקס רשמי שהתקיים במרינה בהרצליה
תו 'הדגל הכחול' לחוף 'גלי גליל' בנהריה | צילום: החברה הכלכלית נהריה

חוף 'גלי גליל' בנהריה קיבל השבוע בטקס חגיגי את 'הדגל הכחול' שמפעילה בישראל עמותת 'אקואושן' (EcoOcean), תו סביבתי בינלאומי הקובע כי החוף עומד בקריטריונים מחמירים בנושאי איכות הסביבה, התחזוקה, הבטיחות והנגישות. הבקשה להענקת 'הדגל הכחול' נדונה בשנה האחרונה בוועדה בין-משרדית עם נציגים ממשרדי החינוך, הפנים, הגנת הסביבה והתיירות. בין השאר נבחנו לאורך התהליך פרמטרים רבים, ביניהם נגישות קלה לציבור בעלי המוגבלויות אל שירותי החוף, איכות מי הרחצה בו, הפרדת פסולת, ניקיון החוף, הבטיחות בחוף ועוד.

בתום התהליך, נמצא חוף 'גלי גליל' כעומד בתנאים אלה על ידי הוועדה. תוכנית 'הדגל הכחול' פועלת כיום בכ-50 מדינות בעולם ותו התקן נחשב לאחד המוכרים והמוערכים בתחומי הסביבה.

מטרת תוכנית ה'דגל הכחול' הינה לעודד מודעות של הקהילה לסביבה תוך לקיחת אחריות על שמירת הסביבה החופית והימית בקרב המבלים בחופים וע"י הרשויות המקומיות שבשטחן נמצא החוף.

בטקס חגיגי שהתקיים ביום שני השבוע במרינה בהרצליה, הוענק התו הבינלאומי החשוב לנציגי החברה הכלכלית, המנכ"ל, יניב קריאף, מנהל התפעול, רפי מלכה ומנהל תחום החופים בעיר, יוסי בנג'ו. ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, בירך על הצטרפות נהריה לתוכנית הסביבתית הבינלאומית והודה לצוותים על עבודתם החשובה בתחום לאורך כל השנה. עוד ציין מרלי, כי העירייה והחברה הכלכלית פועלים כדי לשפר את השמירה על הסביבה החופית והימית ואף שואפות להרחיב בעתיד את תוכנית 'הדגל הכחול' גם לחופים המוכרזים הנוספים המצויים בעיר.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות