fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תואר ראשון בעבודה סוציאלית: אין דבר העומד בפני הרצון

בגיל 41 אחרי 13 שנים בתחום, סאהר חמיד אב לשלושה מפקיעין, החליט להירשם ללימודים לתואר ראשון בעבודה סוציאלית. בין עבודה במשרה מלאה להורות לשלושה ילדים הוא אפילו מוצא זמן להתנדב בסופי שבוע כחובש. אתמול היה בין 18 הסטודנטים הדרוזים שקיבלו מלגה מקרן סם רוטברג ועמותת גלילה
תואר ראשון בעבודה סוציאלית | צילום: המכללה האקדמית צפת

אתמול (א') התקיים טקס הענקת מלגות לסטודנטים דרוזים מטעם עמותת גלילה בשיתוף עמותת סם רוטברג. את המלגות העניקו נציג קרן סם רוטברג יענקל'ה רימר, יעל ברלב, מנכ"לית עמותת גלילה, מנכ"ל המכללה שלומי בן נון, ראש המינהל האקדמי שי סרוגו ודיקנית הסטודנטים דורית פרטובי.

בין הסטודנטים שזכו למלגה, היה גם סאהר חמיד בן 41 מפקיעין, אב לשלושה ילדים שהחליט להירשם לתואר בעבודה סוציאלית כדי להתקדם. "אני עובד בתחום כבר 13 שנה, אבל אין לי את התואר שיעזור לי להתקדם. זו הסיבה שהתחלתי ללמוד, אני רוצה להתקדם ולהתפתח בעבודה ומצד שני לתת שירות טוב יותר לאוכלוסיית הקשישים איתה אני עובד", סיפר.

סאהר חמיד | צילום: המכללה האקדמית צפת

חמיד נרשם ללימודים בחוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית צפת, למרות שהוא עובד במשרה מלאה ואב לשלושה ילדים קטנים, דבר לא פשוט כלל. "יש לי תמיכה מלאה מהמשפחה, אישתי כמובן וההורים שלי שעוזרים עם הילדים. זה לא פשוט, אבל עומדים בזה ואני אפילו מוצא זמן להתנדב בסופי שבוע כחובש בעמותת מלח, שירותי רפואת חירום בפקיעין ולפעמים יש לי זמן לישון".

לדבריו, הוא שואף להיות עובד סוציאלי ולהתקדם בעבודה באמצעות התואר הראשון, אבל לא רק. "עבודה סוציאלית זה מה שאני אוהב לעשות, כי זה לעזור לאנשים ואני בתחום כבר הרבה שנים והתחברתי במיוחד לעבוד עם קשישים ואוכלוסיות במצוקה, זה קרוב ללבי. הלכתי ללמוד גם כדי להעניק ערכים לילדים שלי. כששאלה אותי המנחה למה אני רוצה להיות עובד סוציאלי, אמרתי לה שבין היתר, גם כדי בשביל להיות אבא יותר טוב".

כוחנו באחדותנו

נציג קרן סם רוטברג יענקל'ה רימר נאם בפני הסטודנטים וסיפר על פעילות הקרן, שבונה, בין השאר משחקיות בכפרים דרוזים. "החלק החשוב הוא להעניק אפשרות לסטודנטים הדרוזים להתקדם בלימודים ולהתפתח", אמר רימר.

מנכ"לית עמותת גלילה יעל ברלב אמרה: "היכולת של המכללה להעמיד מוסד אקדמי לטובת סטודנטים, היא ערך גדול, דווקא בימים כאלה כוחנו באחדותנו ולא משנה מאיזה רקע באנו, החיים במדינה מאחדים אותנו ולא משנה מאיפה באנו".

חמיד נרשם ללימודים בחוג לעבודה סוציאלית, למרות שהוא עובד במשרה מלאה ואב לשלושה ילדים קטנים, דבר לא פשוט כלל. "יש לי תמיכה מלאה מהמשפחה, אישתי כמובן וההורים שלי שעוזרים עם הילדים. זה לא פשוט, אבל עומדים בזה ואני אפילו מוצא זמן להתנדב בסופי שבוע כחובש בעמותת מלח, שירותי רפואת חירום בפקיעין ולפעמים יש לי זמן לישון. החלום הוא להיות עובד סוציאלי ולהתקדם, זה מה שאני אוהב לעשות, כי זה לעזור לאנשים ואני בתחום כבר הרבה שנים, התחברתי במיוחד לעבוד עם קשישים ואוכלוסיות במצוקה, זה קרוב ללבי. הלכתי ללמוד בין היתר גם כדי להעניק ערכים לילדים. כששאלה אותי המנחה למה אני רוצה להיות עובד סוציאלי, אמרתי לה שבין היתר, גם כדי בשביל להיות אבא יותר טוב".

מנכ"ל המכללה שלומי בן נון: "בין החברה הדרוזית לחברה הישראלית קיים קשר הדוק ולכן ביקשנו להעצים את הסטודנטים הדרוזים במכללה האקדמית צפת. בפעם הראשונה שנפגשתי עם עמותת גלילה הם מיד נרתמו לרעיון והשאר היסטוריה. אנו רוצים שמי שיסיים את התוכנית יהיה השופר של המכללה והמדינה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות