fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תביעת מיליונים נגד ביה"ח נהריה וקופ"ח מאוחדת: ניתוח בקע גרם למות אם לחמישה

הרופאים בקופ"ח מאוחדת ובביה"ח גליל מערבי נהריה הפנו אם לחמישה (47) שסבלה ממחלות רקע רבות, לניתוח בקע מיותר, התעלמו מסיכונים רבים הכרוכים בביצוע ניתוח שכזה לאישה במצבה, ולמעשה גרמו למותה המיותר בדמי ימיה – כך נטען בתביעה אותה הגישו ממשרד עורכי הדין פייל ושות', נגד המרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה וקופ"ח מאוחדת, בשם ילדיה של המנוחה.
חדר ניתוח | צילום: pexels

תביעה משפטית על סך 2.5 מיליון שקלים, הוגשה ע"י עו"ד דוד פייל ומיכל פרישמן בשם ילידה של המנוחה (אם לחמישה ילדים) שנפטרה בבית החולים בטרם עת בגיל 47 בלבד, נגד המרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה ונגד קופ"ח מאוחדת.

התביעה מציגה כי המנוחה סבלה ממחלות רקע רבות וביניהן יתר לחץ דם, יתר שומנים בדם וסוכרת, המעלים בצורה משמעותית את הסיכוי לפיתוח סיבוכים בניתוחים תחת הרדמה.

וכי המנוחה התלוננה על כאבי בטן, ובבדיקות התגלה אצלה בקע טבורי קל, לא סימפטומטי, על גבי צלקת ניתוחית, שנותרה לאחר ניתוח לכריתת כיס מרה. בשל כך הופנתה המנוחה לביצוע ניתוח להסרת בקע, שעל פי התביעה, היה ניתוח מיותר ומסוכן.

הרופא בקופ"ח והרופאים בבית החולים התעלמו מממצאי בדיקה א.ק.ג. מקדימה שבוצעה למנוחה בטרם הניתוח, והעלתה סימנים ברורים לכשל לבבי בעברה, סימנים שפוענחו בטעות כתקינים.

לטענת עורך הדין פייל ופרישמן, הצוות הרפואי בקופ"ח ובבית החולים נמנע מלהסביר למנוחה את הסיכונים הרבים הכרוכים בביצוע הניתוח וההרדמה, והתעלם לחלוטין מקרישיות היתר שממנה סבלה, ומהערכים הגבוהים של הסוכר והשומנים בדמה שעלו בבדיקות המקדימות לניתוח.

כחלק מהתעלמות זו, כך על פי התביעה, נמנעו הרופאים מלטפל במנוחה במדללי דם כמתחייב במצבים שכאלה, "שלא לדבר על הברור מכל: ביטול מיידי של ניתוח אלקטיבי מיותר, שהשיפור הבריאותי הצפוי בצדו זניח, וזאת לנוכח הסיכונים העצומים הכרוכים בו" דברי עו"ד פייל.

למחרת הניתוח, שהוכתר בהצלחה, בעודה מאושפזת בבית החולים להתאוששות, התעלפה האישה, והאירוע סוכם כאירוע סינקופה כשלמעשה היה מדובר באירוע מקדים לתסחיף ריאתי גדול.

על פי התביעה, אירוע שכזה, המעיד על פי רוב על תסחיף קשה שבדרך, לא זכה להתייחסות הולמת מצד הצוות הרפואי, ובבית החולים לא הפנו את המנוחה לבירור וייעוץ פנימאי, חרף הוראה ברורה לכך מצד רופא הנוירולוג שבדק אותה מייד לאחר האירוע.

בחלוף שלושה ימים מהתעלפותה לקתה המנוחה בתסחיף ריאתי חמור, איבדה את הכרתה, ולאחר מספר ניסיונות החייאה נקבע מותה.

לתביעה צורפה חוות דעתו של ד"ר אברהם כץ, קרדיולוג ורופא פנימי מומחה לשיקום חולי לב מ'פורום רופאים'.

לדברי ד"ר כץ אנשי הצוות הרפואי שטיפלו במנוחה, הן בקופ"ח מאוחדת והן בביה"ח בנהריה התרשלו בכך שהמליצו ואישרו למנוחה ניתוח אלקטיבי ללא התוויה ברורה, תוך התעלמות ממחלות הרקע מהן סבלה, ואשר העמידו אותה בסיכון מוגבר לסיבוכים שלאחר הניתוח. "הימנעות מהניתוח הייתה מונעת את כל ההשתלשלות המצערת, והמנוחה הייתה מוסיפה לחיות את חייה ולתפקד כפי שתפקדה שנים רבות קודם לכן" קובע ד"ר כץ בחוות דעתו.

כמו כן, קובע ד"ר כץ שהעובדה שהמנוחה לא טופלה כלל בנוגדי קרישה ומדללי דם, עומדת בניגוד גמור להנחיות, תוך התעלמות מכך שהייתה בעלת נטייה לפתח קרישיות יתר של דמה, וכי הייתה נתונה לסיכון רב לפתח פקקת ורידית ותסחיף ריאתי עקב עודף משקל, והיעדר ניידות לאחר ניתוח.

"כתוצאה מהטיפול הרשלני נפטרה המנוחה, אם לחמישה ילדים, באופן פתאומי ובטרם עת בגיל 47 בלבד", טוען עו"ד פייל בתביעה.

בימים אלה הגישו עוה"ד פייל ופרישמן תביעה לפיצויים, בשמם של ילדי המנוחה, נגד קופת חולים 'מאוחדת' ונגד בית החולים גליל מערבי נהריה, בסכום המקסימלי שבסמכות בית המשפט (2.5 מיליון שקלים). התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

עו"ד דוד פייל | צילום: לני מידן

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות