fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רונן מרלי: ״רק נתניהו יכול לפתור את הבעיות שנתקלנו בהן אתמול בגעתון״

כך אמר ראש עיריית נהריה, שניהל את משבר השיטפון בגעתון שהיה אתמול ונמשך כשלוש שעות, שבשיאו עלה הגעתון על גדותיו והציף את הרחובות הסמוכים וגרם לנזקים כשעמודי תאורה נעקרו ממקומם, פחי זבל ציבוריים שייטו באופן שהוא בלתי נשלט
ראש עיריית נהריה, רונן מרלי | צילום: דוברות העירייה

למעלה מ-80 מ"מ של גשם, תוך זמן קצר ירדו אתמול על העיר נהריה בתוספת למים רבים שהגיעו ממזרח לעיר והעלו את הגעתון על גדותיו.

כבר בשלב הראשוני כוחות גדולים של עיריית נהריה בראשם ראש העיר רונן מרלי בעצמו, בשיתוף עם כוחות משטרה, כבאות, מד"א וגורמי ביטחון נוספים נרתמו למען מטרה אחת – להשתלט על המשבר ולמנוע פגיעות בנפש.

ראש העיר, רונן מרלי: ״יצאנו לדרך במימוש תחילתה של התכנית הממשלתית שאמורה לחסל כל שיטפון שמגיע מגב ההר מזרחית לעיר. כרגע מסתבר שמאגר יחיעם, שכבר עומד על תילו, נותן מענה חלקי בלבד ואינו מספיק. אירועים כאלה צפויים לנו כנראה מחר ואולי גם מחרתיים ובמהלך כל החורף. אני קורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו להגיע לנהריה, לראות בעיניים, יחד עם ראשי המשרדים השונים כדי לפתור את הבעיה באופן מיידי״.

נהריה מוצפת | צילום: נורית חזן
נהריה מוצפת 17.01.21 | צילום: נורית חזן

מרלי הבהיר כי עיריית נהריה תתקשה לבדה להתמודד עם השלכות של שיטפון דומה הלילה, מחר וכך הלאה. כוחות גדולים עסוקים כבר יממה בהיערכות לשיטפון והסתבר שהיערכות זו מנעה פגיעות בנפש אבל לא מנעה פגיעות ברכוש. "שוחחתי עם מנכ"ל משרד רוה"מ בזמן אמת, תיארתי לו את המצב. הובטח לי שיבדקו כל הדרכים העומדות לרשות הממשלה לפתור את הבעיה, כבר בשלב המידי״.

צריך להזכיר כי לאורך השנה כולה מתנהל פרויקט ענק ממדים שאמור לשים סוף בתוך שנה שנתיים להצפות. ״כרגע אנחנו צפויים לכמה מערכות גשם משמעותיות שעלולות להוביל לשיטפון נוסף וננסה לעבור את המערכת הזו בשלום. עם זאת, אנחנו זקוקים לפתרון מידי מהממשלה לנזקים שנגרמו וכנראה עוד ייגרמו״, אמר מרלי. ״נהריה מנקזת לתוכה זרימת מים אדירה המגיעה מישובים סמוכים מזרחית לה, לכאן נדרשת התערבות מיידית של הממשלה״.

מרלי ביקש להבהיר כי הוא מבין לליבם של תושבי העיר ולאלה שסבלו היום באופן ישיר מהשיטפון בגעתון. "אנחנו כאן כדי שהמראות האלה ייעלמו ובשנה הבאה לא יהיו איתנו. סבלנות, העבודה הזו התחילה לפני שנה, תימשך עוד שנה בתמיכת הממשלה ולא ננוח עד שתתממש".

הצפות בכניסה לעיר נהריה אתמול (א') >>

תגובת דוברות רשות ניקוז המים גליל מערבי בעקבות הגשמים, מוסרת כי, הרשות מציינת כי בפעולות חירום שבוצעו בחודשיים האחרונים הושמשו שלושה מאגרים בהיקף של מעל 400 אלף קוב, ובימים אלו הם מתכננים שני מאגרי נוספים (סכר אשרת ומאגר עברון) והם אמורים לתת מענה מלא לנגר העילי ולהצפות הנובעות מהנגר באזור.

הרשות עובדת בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות וגורמי החירום. ולפי הערכת מומחים לאחר השלמת כלל הפרויקט תיפטר בעיית הנגר העלי באזור.

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות