fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רונן מרלי לראש הממשלה: "אני מבקש התערבות מידית לתקצוב בנייה על מנת לאכלס אלפי משפחות חדשות בעיר"

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, פנה במכתב לראש הממשלה, נפתלי בנט, בבקשה להתערב באופן מיידי בנושא תקצוב בניית בית ספר תיכון חדש שעתיד להיבנות בשכונות החדשות 'אריאל שרון ויצחק שמיר' שיאכלסו אלפי משפחות חדשות בעיר. זאת לאחר שהעירייה חתמה ב-2018 הסכם גג עם הממשלה הקודמת בשווי של 1.7 מיליארד שקלים.
יש לו חזון. רונן מרלי צילום: עיריית נהריה
רונן מרלי | צילום: עיריית נהריה

מכתב רשמי נשלח אתמול, 4.8 (רביעי) מראש עיריית נהריה, רונן מרלי, ישירות ללשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, בנושא תקצוב הסכם גג שנחתם בשנת 2018 שבמסגרתו המדינה משווקת 10,000 יחידות דיור בנהריה לשנתיים הקרובות.

המסמך שהגיע ל'מערכת צפון 1' חושף את בקשותיו של ראש העיר ודורש את התערבותו של ראש הממשלה בתקצוב מיידי לבניית בית ספר תיכון חדש, על מנת לא לגרום נזק בלתי הפיך לאלפי משפחות שאמורות להיקלט בעיר בתקופה הקרובה.

מלבד ראש הממשלה שקיבל את המכתב, ראש העיר פונה גם לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, לשר השיכון, זאב אילקין ולראש קבינט הדיור, יורי גמרמן, וכותב: "בהטלת המשימה של בניית השכונות החדשות קיימת מחויבות ממשלתית למתן פתרונות למבני החינוך שיבנו במקביל לשיווק ואכלוס השכונות.

"בשנה הקרובה צפוי אכלוס של כ-1,000 יחידות דיור חדשות, ולצורך מתן מענה פרוגרמתי נכון לתושבים אלו, תכננה העירייה ואישרה מול משרד החינוך בית ספר תיכון חדש. לעירייה אין מענה פיזי לקליטת תלמידים נוספים בגיל חטיבת הביניים והחטיבה העליונה ולכן קיימת חובה לבנות בית ספר מקיף במקביל לאכלוס השכונות"

עוד מוסיף ראש העיר, כי מתוקף אחריותו לתושבים שאוכלסו ולאלה שעתידים להתאכלס בשכונות החדשות בעיר, הוא מודיע באופן רשמי לראש הממשלה כי "לא אוכל לאפשר לאכלס את יחידות הדיור ולא אוכל לאשר שיווק נוסף ללא הסדרת עניין תקצוב בניית בית הספר"

המכתב המלא:

 

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "הנהלת הרשות פועלת לפיתוח והקמת תשתיות ומוסדות ציבור לצד מבני מגורים. עיריית נהריה לא מוכנה לחזור על מקרי עבר בשכונות אכזיב ונהריה הירוקה, בהן לא נבנו מבני הציבור הנדרשים בזמן, ומשכך, כיום עמלה הנהלת העירייה מול משרדי הממשלה האמונים בכדי למנוע הישנות של מקרים שכאלה בעיר ולקדם במקביל לבנייה פתרונות למבני הציבור."

 

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות