fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש עיריית עכו לראש השב״כ: פתיחת חקירה מיידית ותגבור הכוחות

ראש העיר עכו ביקש מהשב"כ לפתוח בחקירת האירועים בעכו ולתגבר את כוחות המשטרה בעיר לאחר שכינס ישיבת חירום הבוקר.
עיריית עכו בישיבת חירום על המצב בעיר | צילום: דוברות העירייה
עיריית עכו בישיבת חירום על המצב בעיר | צילום: דוברות העירייה

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי כינס הבוקר ישיבת חירום מיוחדת של ראשי המינהל בעירייה לאור העימותים הקשים שפרצו אמש במהלך ההפגנה בעיר העתיקה, והורה לטפל מיידית בכל הנזקים שנגרמו לרכוש בעיר על ידי הפורעים.

כמו כן, נפגש לנקרי עם נציג השב"כ בלשכתו וביקש ממנו לטפל ביסודיות בחקירת האירועים. בשעה הקרובה ייפגש לנקרי גם עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו שיגיע לעיר וידרוש ממנו לתגבר את כוחות המשטרה בעיר, לפעול ביד קשה נגד פורעי החוק ולפתוח בחקירה שתביא למעצרם של החשודים במעשה. ראש העיר קורא לציבור הרחב, יהודים וערבים כאחד לגלות אחריות ולשמור על העיר עכו.

*ראש הממשלה צפוי להגיע היום לעכו בעקבות המהומות אמש.

ראש עיריית עכו בהערכת מצב אמש | צילום: דוברות העירייה
ראש עיריית עכו בהערכת מצב אמש | צילום: דוברות העירייה

בעקבות האירועים בעיר עכו בליל אמש, בהם היו מעורבים גם צעירים ובני נוער, שוחחה מוקדם הבוקר, מנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון עם ראש העיר עכו, שמעון לנקרי.

השניים סיכמו על הפעולות המשותפות, שיינקטו במערכת החינוך להרגעת הרוחות ולהשבת הסדר על כנו ולריסון התלמידים, שנטלו חלק בהפגנות האלימות.

כמו כן, סוכם כי הרשות והמחוז יחד ישוחחו עם מנהלי מוסדות החינוך בעיר, וינחו אותם כיצד עליהם לפעול כדי למנוע השתתפות של בני נוער באירועי ונדליזם ואלימות ולהרחיקם ממוקדי החיכוך. כמו כן, הונחו הצוותים החינוכיים לפעול מול התלמידים וההורים גם במהלך חופשת חג עיד אל-פיטר.

הד"ר שמחון שוחחה עם מנהלת אגף החינוך אורית אסייג ועם כל מנהלי בתי הספר בחברה הערבית בעיר עכו וקראה לאנשי החינוך לגלות מנהיגות ולקחת חלק פעיל בהרגעת הרוחות ובחיזוק מסרים של שותפות ושל חשיבות החיים המשותפים גם בעת הסלמה ביטחונית.

מנהלת המחוז הנחתה את כל צוותי הפיקוח הכולל, מינהל חברה ונוער, מפקחים על הייעוץ והפסיכולוגים המחוזיים להתייצב בעיר. מאז שעות הבוקר, הם פועלים ביחד עם הרשות לטיפול במשבר הפוקד את העיר.

בשיח עם מנהלי מוסדות החינוך חידדה מנהלת המחוז את הפגיעה במרקם היחסים בין יהודים לערבים שנבנה בעיר עכו ובמחוז כולו לאורך שנים ואת המחויבות של כל אנשי החינוך להרגעת הרוחות ולקיום פעולות חינוכיות המחברות בין יהודים וערבים. האירועים האחרונים צריכים להדיר שינה מעיני כל אזרחי המדינה והם מסמנים לכולנו עד כמה ברגע אחד מאמצים של שנים יורדים לטמיון.

עוד אמרה מנהלת המחוז ״חשוב לציין בפני התלמידים כי הסתה ברשתות החברתיות היא חמורה ונטילת החוק לידיים אינה לגיטימית ואין לה מקום והדגישה את החשיבות בשמירת מרקם החיים המשותפים גם בעת הסלמה ביטחונית וגם בזמן שגרה

מנהלת מחוז משרד החינוך עם ראש העיר עכו | צילום: דוברות משרד החינוך מחוז צפון
מנהלת מחוז משרד החינוך עם ראש העיר עכו | צילום: דוברות משרד החינוך מחוז צפון
לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות