fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש עיריית כרמיאל במכללה האקדמית צפת: "האקדמיה היא מנוף"

הנהלת המכללה אירחה את ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי ומנכ"לית העירייה ד"ר שולה מנחם. במהלך הביקור התקיים סיור בקמפוס החדש שנחנך השנה ובמתקני מכון הסימולציות החדש ע"ש הלמסלי. בשיחת עבודה שהתקיימה לאחר הסיור, דנו במגוון שיתופי פעולה בין המכללה לעיר כרמיאל ותושביה
מימים אבינועם צפיר אהרון קלרמן משה קונינסקי ושולה מנחם | צילום: המכללה האקדמית צפת

ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי הגיע היום (ב') לפגישה במכללה האקדמית צפת, שם קיבלו את פניו יו"ר הוועד המנהל אבינועם צפיר, נשיא המכללה פרופ' אהרן קלרמן ומנכ"ל המכללה שלומי בן נון. לקונינסקי התלוותה מנכ"לית העירייה ד"ר שולה מנחם.

בתחילת הפגישה סקר פרופ' קלרמן את פעילות המכללה האקדמית צפת, סיפר על הקמפוס החדש, הסטודנטים והחוגים השונים. פרופ' קלרמן סיפר לקונינסקי על הרב תרבותיות במכללה ושילוב המגזרים השונים.

"אנו חותרים למגע מקסימלי בין העדות השונות, מחנכים לסובלנות ועבודה משותפת", אמר פרופ' קלרמן. "יש לסטודנטים עבודות בצוותים, והם אמורים לעבוד בצוותים מגוונים ולא חד דתיים. יש מסורת בחלק מהחוגים, שבתקופת חגים בני העדות השונות מציגים את החג ומביאים מאכלים במידת האפשר. יש צוותים לא פורמליים של עבודה משותפת בין סטודנטים ויש לנו את פרויקט 'שגרירים של תקווה', במסגרתו הסטודנטים מוכשרים להיות שגרירים לעדות שונות".

מימין שלומי בן נון אהרון קלרמן משה קונינסקי שולה מנחם אבינועם צפיר ודוד בטאן | צילום: המכללה האקדמית צפת

עוד סיפר פרופ' קלרמן על הפעילות הבינלאומית של המכללה וציין בפני קונינסקי את הסכמי שיתופי הפעולה בין המכללה ל-18 אוניברסיטאות מ-16 מדינות ברחבי העולם, במסגרתם סטודנטים של המכללה האקדמית צפת טסים ללמוד בחו"ל, סטודנטים מחו"ל מגיעים ללמוד בצפת ושיעורים מקוונים שנעשים בכל השנה בחוגים רבים.

קונינסקי אמר שאפשרי לחשוב על שיתופי פעולה שונים בין הרשות המקומית למכללה: "אני חושב שכדאי שהסטודנטים ילמדו בגליל, כי אם הם לומדים במקום אחר הם עוזבים את הצפון. אקדמיה היא מנוף וצריך לחשוב על איך לשתף פעולה".

מנכ"ל המכללה שלומי בן נון סיפר לקונינסקי שבמכללה מתקיימים ימי חשיפה לאקדמיה לרשויות, סתי ספר שמלמדים ביולוגיה או ביו רפואה מגיעים ללמוד במכללה או להתנסות במכון הסימולציות, צוות המכללה מגיע לבתי ספר ועוד.

לאחר השיחה התקיים סיור במכון הסימולציות ע"ש הלמסלי ובמתחם החדש למקצועות הבריאות ע"ש אידה קבקוף, במהלכו נחשפו קונינסקי וד"ר מנחם לטכנולוגיות החדישות במכון. בפני קונינסקי הוצגו החידושים הטכנולוגים הקיימים במכון, ביניהם חדרי הסימולציה המתקדם בהם ניתן לעשות תרחישי טיפול והכל מועבר במצלמות לחדר תחקירים. בובות מתקדמות המותאמות לתרחישי טראומה שונים ולחלקן יכולת נשימה ודיבור. האמבולנס האמיתי שהורכב בכיתה ומעניק לסטודנטים לתרגל את כל המכשירים בו לפני שהם יוצאים לעבודה מעשית. משקפי מציאות מדומה המדמים לידה והמיטות החכמות והממוחשבות, עליהן אפשר לטפל בכל תרחיש אנטומי אפשרי ועוד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות