fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש העיר עכו בעצרת הזיכרון: ״משימתנו היא אחדות ולכידות מעל לכל מחלוקת וזהו החוב שלנו לנופלים"

עצרת הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה התקיימה בעכו, בה נאם ראש העיר לנקרי ואמר: "מדינת ישראל מוקפת אויבים השומעים ורואים את המחלוקות הקשות ומצחצחים את חרבותיהם. אך המסר היוצא מכאן שמדינת ישראל ברוך השם מדינה עוצמתית וחזקה עם כח צבאי וטכנולוגיות מתקדמות ולכן, משימתנו היא אחדות ולכידות מעל לכל מחלוקת וזהו החוב שלנו לנופלים".
עצרת הזיכרון בעכו | צילום: דוברות בעירייה

עצרת הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה נערכה באנדרטה לזכר בני העיר עכו ברחבת העירייה.

הטקס החל בהדלקת נרות באנדרטה לזכר פורצי עכו שברח' בן עמי ומשם בתהלוכה לרחבת העירייה.

לאחר הנחת הזרים הודלקו לפידי הזיכרון ובשם המשפחות השכולות נשאה דברים, שירלי טימור, אחותו של מאור הרוש ז"ל שנרצח בפיגוע בבורגס. לאחר מכן נשאו דברים רב העיר יוסף ישר וראש העיר עכו, שמעון לנקרי.

עצרת הזיכרון בעכו | צילום: דוברות בעירייה

בנאומו אמר לנקרי: "עבורכם, משפחת השכול היקרה והאהובה, יום הזיכרון אינו רק היום שאנו מציינים כאן. דווקא בהתייחדותנו כאן היום עם יקיריכם יש מעט מן ההפוגה. השגרה היא יום הזיכרון שלכן, משפחות יקרות. יום יום ושעה שעה, בצל הגעגוע לדמותו האהובה של מי שלא שב מהקרב".

לנקרי התייחס בדבריו לקיטוב בחברה הישראלית ואמר: "ביום הזיכרון הזה, מחויבותנו לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, בהירה לי כשמש בצהריים. היות והלכידות הפנימית היא רכיב מרכזי ואף קריטי בביטחון הלאומי, אנחנו מחויבים לגדר את המחלוקת. לקבוע לה קווים אדומים אותם אסור באיסור חמור לאף צד לחצות. ואחרי קביעת הקווים האדומים, להתחיל לנוע אלה אל אלה, יחד, תוך ויתור מתמיד והדדי על עקרונות, אל המכנה הציוני הרחב, המשותף לכולנו. זה אשר למענו מסרו לוחמינו את נפשם. אם לא נעשה כן, כל עמידתנו כאן, מורכני ראש, כואבים ומתגעגעים, לשווא היא".

עוד אמר לנקרי: "מדינת ישראל מוקפת אויבים השומעים ורואים את המחלוקות הקשות ומצחצחים את חרבותיהם. אך המסר היוצא מכאן שמדינת ישראל ברוך השם מדינה עוצמתית וחזקה עם כח צבאי וטכנולוגיות מתקדמות ולכן, משימתנו היא אחדות ולכידות מעל לכל מחלוקת וזהו החוב שלנו לנופלים".

עצרת הזיכרון בעכו | צילום: דוברות בעירייה

לנקרי פנה למשפחות השכולות ואמר: ״משפחות יקרות, בקרוב אסיים את תפקידי כראש העיר עכו. הייתה לי הזכות הגדולה ללוות אתכן לאורך 20 שנה בתפקיד. תמיד הרגשתי במחיצתכן יותר מחוזק מאשר מחזק, התמודדותכם האצילית עם האובדן העניקה לי כוח והשראה, אני מרגיש שאני חב לכם חוב עולם ומודה לכם על הזכות ללוות אתכן תקופה כה ארוכה. יהיה זכר נופלינו נצור בליבנו ובלב האומה לעד״.

בתום העצרת נערך ערב שירי לוחמים עם הזמר רמי קליינשטיין בהיכל התרבות בעיר בהשתתפות תושבים רבים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות