fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: כריך למי שצריך חזר לנהריה

לפני שבועיים חזר המיזם המבורך לעירנו וגם היום לכבוד החג חולקו כריכים ודברים טובים כמו עוגת דבש וכרטיסי ברכה לכל מי שרק צריך
כריך למי שצריך | צילום: טליה בן אלישע
כריך למי שצריך | צילום: טליה בן אלישע

"כריך למי שצריך" – עמותה בה אנשים טובים מכל רחבי הארץ מגיעים להתנדב ולחלק כריך למי שזקוק, נפתח בשנית בנהריה לפני שבועיים וגם היום לפני החג חולקו דברים טובים בניהם עוגות דבש וכרטיסי ברכה לשנה טובה.

כמו שדיווחנו כאן! הייתה הפסקה בפעילות סניף נהריה ולשמחת רבים, לפני שבועיים חזר לפעילות. כל יום שישי בין 09:00 – 11:00 סמוך לתחנה המרכזית בגעתון ניצב דוכן עם מתנדבים, המחלקים כריכים בחיוך רחב.

גם בסגר העמותה לא שוכחת את אלה שצריכים ולכן ביקשה מהרווחה כתובות אליהן יגיעו המתנדבים בכל שבוע במהלך שלושת השבועות הקרובים ויחלקו כריכים עד הבית.

את מיזם "כריך למי שצריך" הקימו איה ורביד סטרול, ומה שהתחיל בדוכן שכונתי בו הכינו כריכים בביתם ויצאו לחלק בחינם הפך במהרה לעמותה ארצית עם מעל 45 סניפים בין היתר בנהריה, עכו וקרית אתא, בהם מחלקים כ-40 אלף כריכים מדי חודש לנזקקים, הומלסים ומבוגרים.

כריך למי שצריך גם בסגר

בשל מגבלות הקורונה, לא ניתן להכין כריכים בבית ולכן החליטו רביד ואיה להפוך את המיזם הפרטי לעמותה מוכרת שכל הפועלים בה עושים זאת בהתנדבות מלאה, והכריכים מיוצרים במפעל תחת פיקוח משרד הבריאות ועם תעודת כשרות.

מיכל מלאכי, אחת המתנדבות בסניף נהריה, היא אישה של עשייה ונתינה, וגם את חצר ביתה הפכה לסוג של גמ"ח אליו מביאים אנשים בגדים במצב טוב ולעיתים חדשים והיא דואגת להעביר אותם הלאה.

מיכל מלאכי: "אני כל כך נהנית מזה והלוואי שהייתי יכולה להתעסק רק בדברים כאלה, זה ממלא אותי. מה שיפה ב"כריך למי שצריך" זה שכל מי שרוצה מקבל, ומי שלא מגיע אנחנו מגיעות אליו. למדנו שיש קבצנים בנקודות מסוימות אז אנחנו הולכות ומביאות להם ולאט לאט זה הפך נפוץ ואנשים מתחילים יותר להגיע לקבל וגם לתת.

יש לנו בדוכן כוס תרומה ופעם ניגש אלינו הומלס והוציא מתוך הכוס שלו מטבעות וביקש שנמשיך לתת למי שאין. זה מהרגעים שנותנים לך כח להמשיך, אני מתעסקת בזה הרבה ויכולה להגיד שאלה שתורמים הכי הרבה הם דווקא אלה שבאים ממקום של קושי".

 

 

על אהבת חינם ונתינה

מיכל לקחה על עצמה את נושא הפרסום והפצת הבשורה ובחשבון הפייסבוק שלה כתבה: לפני שבוע בשעה טובה הדוכן חזר לפעילות במתכונת שונה ובוקר שישי החל כמו שאני אוהבת באהבת חינם.

היום באה שרה, שעוד מימי החורף הייתה באה עם עוד שתי אחיות, שמחתי לפגוש אותה, אמרתי לה שכל תקופת הקורונה חשבתי עליהן, מסתבר שאחות אחת נפטרה לפני שבועיים. רגע אחרי היא נזכרה בחיוך בתקופה שבה היינו מחלקים מרק חם וטעים.

בחור צעיר נעצר על ידינו – כמה עולה כריך? לא עולה אני עונה לו, אבל אתה מוזמן להשאיר תרומה – את הכריכים אנחנו צריכים לקנות שיהיו ארוזים ממפעל.

סיפרתי לו על המיזם, השאיר 10 שקלים וסירב לקחת כריך – שיישאר לרעבים – ואני מנסה שוב – קח.. זה לכולם.

לאט לאט חוזרים ומתווספים האנשים הטובים, הרעבים, הסקרנים והסיפורים.

מאחלת לעצמי להיות פנויה תמיד לכך ומזמינה אתכם להצטרף לכל שישי של אהבת חינם ונתינה!.

כל אחד מכם יכול לתרום מעצמו לטובת אלו שרעבים".

ליצירת קשר: ורד- 0502450877 מיכל- 0547775904

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:🥳

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות