fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: בואו לקחת חלק בשבירת שיא גינס

תושבים רבים מנהריה החליטו להילחם בתופעת הזבל בחופים, הם מנקים יחד את חופי העיר ועתידים להשתתף בניסיון לשבירת שיא גינס עם מספר האנשים הגדול ביותר שמנקה את החופים בו זמנית
ניקוי החופים | צילום: שושנה קנט
ניקוי החופים | צילום: שושנה קנט

תושבי נהריה הקימו קבוצה דרך הפייסבוק ומדי שבוע יוצאים לנקות את רצועת החוף מהשער של שבי ציון עד רחוב סולד, ועתידים להשתתף בניסיון ארצי לשבירת שיא גינס של מספר האנשים הגדול ביותר המנקה את החופים ברחבי הארץ בו זמנית.

על המיזם הנפלא אחראית תושבת העיר, שושנה קנט. היא עלתה מקנדה לפני 25 שנים והיום מתגוררת בנהריה. חלומה היה לגור במרחק פסיעה מהים אבל לא האמינה שהים יהיה כל כך מלוכלך. לכן, החליטה שהיא לא נשארת אדישה והקימה קבוצת ניקיון, שגייסה דרך הפייסבוק, המורכבת מאנשים טובים שאכפת להם ומגיעים על בסיס שבועי להתנדב בניקוי החופים של נהריה.

שושנה קנט: "לפני שנתיים עברתי ממעלות לנהריה וכל כך שמחתי שסוף סוף אגור ליד חוף הים, אך שום דבר לא הכין אותי לכך שאפגוש בכל כך הרבה לכלוך שמפר את היופי והשלווה בים. הייתי בהלם שהחוף נראה כך וזה כל כך הפריע לי שלא יכולתי להעביר את זה לסדר היום.

החלטתי להעלות פוסט בפייסבוק ובו רשמתי שבכוונתי ללכת לנקות את החוף ומי שרוצה מוזמן. בהתחלה בא אדם אחד ולאחר מכן עוד שניים וכן הלאה והלאה עד שהגענו לכ-40 תושבי נהריה שמגיעים יום קבוע בשבוע ולעתים רבות גם פעמיים ועושים יחד כמיטב יכולתנו.

התחלנו בלי כלום אך כשפנינו לעיריית נהריה מיד נרתמו לספק לנו את הציוד הנדרש".

 

ניקוי החופים | צילום: שושנה קנט
ניקוי החופים | צילום: שושנה קנט

בואו לנקות איתנו ולשבור את שיא גינס

לתופעת הפסולת בים ובחופים יש השלכות רבות על כדור הארץ, מעבר לפגיעה ביופי של החוף הפסולת גורמת לסכנה בריאותית לבני האדם ובעיה בטיחותית לבעלי החיים. בישראל נמצא שעד 80 אחוזים מהפסולת הימית היא פלסטיק שכמעט ואינו מתכלה.

אך הנתון המטריד ביותר הוא שלפחות 60 אחוזים מהפסולת בים ובחופים הייתה יכולה להימנע אילולא ההתנהגות הלא אחראית של הציבור המשאיר אחריו לכלוך רב בסיום הבילוי בחוף הים.

ביום שישי, 30 בספטמבר 2020, יתקיים מבצע ניקיון ארצי בו ננסה כמדינה לשבור שיא גינס של מספר המשתתפים הרב ביותר המנקה את החופים ממטולה עד אילת. המארגנים של הפרויקט מגייסים קבוצות מכל רחבי המדינה, כאשר מלבד הניקיון יינתן דגש גדול לפעולת הסברה לחשיבות השמירה על החופים נקיים.

 

ניקוי החופים | צילום: שושנה קנט
ניקוי החופים | צילום: שושנה קנט

 

שושנה קנט: "אני חושבת שהבעיה המרכזית היא העניין של החוסר מודעות, כשאנחנו מנקים חולפת לי המחשבה מה גרם לאותו אדם לא לזרוק את זה בפח שממוקם מרחק פסיעה ממנו והחליט להשליך את הזבל דווקא לחוף. לכן אני חושבת שמלבד פעולת הניקוי צריך להשקיע המון בפעולת ההסברה לציבור."

 

 

 

אהבתם את הכתבה? כתבו לנו בתגובות

והישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:🥳

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות