fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פקחי עיריית נהריה מנעו מפעיל חברתי להפגין נגד מדיניות העיריה בשד' הגעתון

הפעיל החברתי דב משה פונה בכח ע"י פקחי עיריית נהריה, כשהפגין אתמול (יום שישי) בשד' הגעתון נגד מדיניות הבניה של עיריית נהריה
דב משה מחתים על עצומה | צילום: שירה משה

דב משה הפעיל החברתי המוכר לכולנו, פתח לאחרונה במאבק נגד עיריית נהריה, בגין הבניה המרובה בעיר, בלא להתאים את התשתיות הפיזיות לאוכלוסיה הצומחת.

בשישי האחרון(18/06) בשעות הבוקר התחיל במחאה והחתמה על עצומה בשדרות הגעתון, תחת הכותרת: "די לבניה המטורפת בנהריה!!! קודם כל תשתיות ואחר כך בניה!!".

סיפר לנו דב משה:" עמדתי בצד הדרומי של שד' הגעתון סמוך לבנק המזרחי עם מספר שלטים וצילומי מסמכים של גופים ממשלתיים שחוזרים ומתריעים בפני המשך בניה ללא התאמת התשתיות בעיר והחתמתי עוברים ושבים על עצומה התומכת במאבקי"

מאבק הפקחים בדב משה

הוסיף ואומר דב:"לאחר שמאה(100) תושבים חתמו על העצומה, הגיעו פקח של עיריית נהריה והורה לי לעזוב את המקום, בתואנה שהצבתי שלטים על מדרכה ציבורית ואני מונע מתושבים לשבת על ספסלים ציבוריים".

ממשיך דב:" הפקח רשם לי דו"ח ע"ס 730 ש"ח שנוסחו כדלקמן:"הנ"ל או מי שמטעמו הציב על המדרכה הציבורית שלטים ומנע מתושבים(האם אני לא תושב?) לשבת על ספסלים וכסאות ציבוריים ושולחן בניגוד לחוק וללא היתר", גם לאחר קבלת הדו"ח המשכתי במחאה ואז הגיעו מספר פקחים והתחילו לפנות את השלטים בכח, כשביתי שירה שהיתה נוכחת ניסתה למנוע מהם את הפינוי הכוחני, הותקפה על ידי הפקח גל פרנקו, שכמובן הוגשה נגדו תלונה במשטרת נהריה".

דוח שקיבל דב משה | צילום: דב משה

ומסיים דב:"לכל מי שעיניו בראשו יכול לראות את הדוכנים הרבים העומדים בשד' הגעתון ביום יום ובמיוחד בימי שישי, כמובן ללא היתר, האם מאבקי במדיניות העיריה גרם לפקחים להתנכל לי? מוסיף דב משה ואומר: על מעמדה הרם של הזכות להפגין כאחת הנגזרות החשובות של חופש הביטוי וכמכשיר להבעת דעות ולהעלאת סוגיות חברתיות שעל סדר היום, עמד בית המשפט לא אחת וציין כי מדובר בזכות יסוד וקיימים לפחות 10 פסקי דין בעניין".

פנינו לעיריית נהריה והצגנו בפניה את השאלות הבאות:

– הפקח גל פרנקו תקף את שירה משה ביתו של דב, האם החוק מאפשר לפקחים שימוש בכח          והאם מאושר ע"י העיריה לפקחים לתקוף פיזית את תושבי העיר?

– כאחד שמסתובב בעיר בימי שישי אני נתקל בדוכנים רבים המוצבים בשד' הגעתון(הרשימה בידי)    ללא תגובת העיריה, מדוע הותקף רק דב משה?

– מי מאשר לפקחים עירוניים לפעול לפינוי רכוש פרטי בכח ללא צו בית משפט?

– אודה אם תפנה אותי לחוק העזר העירוני, שאינו מאפשר לעמוד על המדרכה במחאה שקטה          ודורש קבלת היתר.

 

כהרגלה עיריית נהריה לא הגיבה לשאלותנו.

 

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות