fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פברואר יוצא מן הכלל – מטה אשר למען בעלי מוגבלות

במהלך חודש פברואר התקיימו ברחבי המועצה האזורית מטה אשר מגוון רחב של פעילויות לטובת העלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים. הפעילות מתקיימת כחלק מחודש שמובילה החברה למתנ"סים בכל הארץ.
מטה אשר למען בעלי מוגבלות | צילום: באדיבות דוברות מטה אשר

פברואר יוצא מן הכלל במועצה המקומית מטה אשר: במהלך חודש פברואר התקיימו ברחבי המועצה האזורית מטה אשר מגוון רחב של פעילויות לטובת העלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים. הפעילות מתקיימת כחלק מחודש שמובילה החברה למתנ"סים בכל הארץ.

מטה אשר למען בעלי מוגבלות | צילום: באדיבות דוברות מטה אשר

הדס צימרמן. רכזת יחידת ההתנדבות ואחראית נגישות חברתית: "השנה הוחלט לשים דגש על א.נשים שחיים סביבנו ובתוך הקהילות שלנו ומתמודדים עם מגבלה מסויימת. כמו כן, היה חשוב לנו להראות שעל אף המגבלה והקושי הם חיים חיים מלאים, עשירים בדברים, ולא נותנים למגבלה לעצור או להאט אותם.

"קיימנו פעילויות רבות בתוך הישובים – מפגש עם עמותת כוונים וגם תנועת "כנפיים של קרמבו" שנתנו "טעימה" מהחיים לצד המגבלה ושמענו הרצאות של מיטב המרצים מתוך הישובים. נפתח חוג אמנות משולב לתכנית עמיתים (מתמודדי נפש), התקיימה תערוכת צילומים שיזמו משתתפי רעים (צעירים על הספקטרום האוטיסטי) והתקיימו מספר הקרנות סרטים ומפגש עם במאים בהובלת המסרטה ומרכז צעירים. את החודש כולו ליוו ברשתות החברתיות, סרטונים קצרים של "סליחה על המגבלה" של אנשים מקהילות מטה אשר שעונים בצורה כנה ופתוחה על שאלות שבדרך כלל מתביישים לשאול".

בתוך כך הכריזה המועצה השבוע על פרויקט לוחות תקשורת בגני המשחקים ביישובים ובחלק ממוסדות החינוך במועצה. השילוט מיועד לילדות ולילדים ומשמש כתקשורת תומכת חליפית המאפשרת לילדים שאינם מדברים, בעלי יכולת דיבור מצומצמת וילדים עם קשיי שליפה להביע את רצונותיהם ומחשבותיהם ביתר קלות ובכך ליצור אינטראקציה עם ילדים אחרים.

הפרויקט יצא לפועל בזכות עיבל גלעדי, יו"ר עמותת M-POWER ותושב כברי ותושב מועצה נוסף שתרמו יחדיו יותר ממחצית מהסכום.

ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ | צילום: באדיבות דוברות מטה אשר

ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ: "אנו חושבים כל העת על בעלי המוגבלות כחלק ממרקם התושבים האיכותי המאפיין את תושבי מטה אשר ומגבשים כל העת פתרונות ודרכים לשילובם בקהילת מטה אשר. לוחות התקשורת הן רק חלק קטן ממגוון פרויקטים לנגישות וממערך חינוכי שלם הקורא להתייחס לבעלי המוגבלות כשווים. פעילויות החודש במועצה יגיעו לשיאן במרוץ 'רוח טובה' שיתקיים בסוף חודש מרץ. אירוע קהילתי גדול להעלאת המודעות ולאיסוף תרומות למען המשך הפעילות של המועצה בתחום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות