fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמותת ידידי המרכז הרפואי לגליל מסכמת שנת פעילות

באסיפה השנתית של העמותה דווח על גיוס תרומות בסך 8 מיליון ₪ בשנת 2019, וצפי של עשרה מיליון לשנת 2020; חברות מסחריות, קרנות ותורמים פרטיים התגייסו וממשיכים לתרום למאבק במחלת הקורונה
מכון הלב ע"ש שטראוס | צילום: אנצ'ו גוש, JINIPIX
מכון הלב ע"ש שטראוס | צילום: אנצ'ו גוש, JINIPIX

עמותת ידידי המרכז הרפואי לגליל קיימה את האסיפה השנתית של העמותה – עקב מחלת הקורונה, הישיבה התנהלה בזום, לראשונה בתולדות העמותה. במפגש הוירטואלי השתתפו פרופ' מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל שסקר את פעילות המרכז לנוכח המאבק במחלת הקורונה ובראייה עתידית, יושב ראש הנהלת העמותה מיכאל אילוז, וחברי הנהלת העמותה שהם כולם מתנדבים תושבי הגליל המערבי. האסיפה נפתחה בדברים לזכרו של מיכאל שטראוס ז"ל שהלך לעולמו לפני מספר ימים. מיכאל נמנה על מייסדי העמותה והוביל את הקמפיין להקמת מרכז הלב (מכון אמבולטורי) שנושא את שם הוריו, ריכרד והילדה שטראוס. אחותו של מיכאל, רעיה שטראוס בן דרור, היא נשיאת הכבוד של העמותה ומובילה את הפעילות בעשור האחרון.

באסיפה הוצגה פעילות העמותה שמתמקדת בפיתוח ובינוי המרכז הרפואי, בחיזוק הקשר עם הקהילה וביצירת סביבה מעודדת החלמה בתוך בית החולים. בשנת 2019 גייסה העמותה למעלה מ-8 מיליון ₪, כ-66% בחו"ל (בעיקר ארה"ב) והשאר בישראל. בשנת 2020 יעמדו הכנסות העמותה מתרומות על כ-10,000,000 ₪, לפי תחזית שהוצגה להנהלה בישיבה. העמותה מעורבת בפיתוח ובינוי המרכז הרפואי, ומובילה בין היתר פרויקטים לשיפוץ מבנה המחלקות הפנימיות ורחבת הכניסה, שיפוץ מחלקות כירורגיית ילדים, פסיכיאטרית ילדים והדרכת הילד ואם ועובר. בנוסף, סייעה העמותה בשנה האחרונה למרכז הרפואי במאבק במחלת הקורונה ורכשה מכספי תרומות מכונות הנשמה, מוניטורים לטיפול נמרץ, מיטות חשמליות למונשמים, ציוד מיגון לצוותים ועוד. חברות, קרנות ויחידים מהארץ ומהעולם התגייסו ותרמו למאבק בקורונה, ביניהם חברת ישקר, אינטל, אסם הגליל, קרן שוסטרמן ועוד.

מיכאל אילוז, יו"ר הנהלת העמותה הודה לתורמים ולחברי הנהלת העמותה על פעילותם, וציין לשבח את פעילות המרכז הרפואי בתקופה מורכבת בה טיפלו צוותי המרכז במספר הולך ועולה של חולי קורונה קשים. מיכאל סקר את הפרויקטים הרבים בהם מעורבת העמותה והתעכב במיוחד על הפרויקט של שיפוץ מבנה המחלקות הפנימיות, רחבת הכניסה והלובי הראשי – פרויקט מורכב שמתקיים במימון קרן הלמסלי מארה"ב ומשרד הבריאות. "שיפוץ מבנה המחלקות הפנימיות ורחבת הכניסה ישנה את פני בית החולים", אמר אילוז.

 

המרכז הרפואי לגליל נהריה | צילום: אמיר ירחי
המרכז הרפואי לגליל נהריה | צילום: אמיר ירחי

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות