fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית עכו: העדיפה לכרות 121 עצי ענק היסטוריים, במקום להקים שלושה רמזורים

האיום על 121 עצי אקליפטוס שניטעו עוד לפני קום המדינה ושעיריית עכו העדיפה כריתתם על פני הקמת שלושה רמזורים הוסר ועצי הענק ההיסטוריים לא יכרתו
שד' האקליפטוסים בין עכו לבוסתן הגליל | צילום: קובי הרצשטרק

בתום מאבק ארוך שניהלו תושבי האזור למניעת כריתת שדרת האקליפטוסים בכביש 8510, בין עכו לבוסתן הכגליל לצורך סלילת הדרך למטרונית עכו, קיבל ארז ברקאי פקיד היערות הארצי את ההשגות וביטל את האישור לכריתה/פגיעה ב-121 אקליפטוסים בעלי ערך היסטורי ואקולוגי גדול.

עץ אקליפטוס ותיק בכביש עכו-בוסתן | צילום: דוברות מטה אשר
עץ אקליפטוס ותיק בכביש עכו-בוסתן | צילום: דוברות מטה אשר

ראשיתו של המאבק בהתחייבות עיריית עכו לסיום פרוייקט המטרונית עד לבוסתן הגליל, כדי לקבל אישור לאכלוס שכונת הכרם ג' הנמצאת בבניה, מה שהיה כרוך בכריתת האקליפטוסים.

עיריית עכו קיבלה אפשרות אחרת והיא להתקין 3 רמזורים בעיר, מה שהיה מונע את המשך פרוייקט המטרונית עד לבוסתן הגליל וחוסך את כריתת מאות העצים, אולם התעקשה על פרוייקט המטרונית וכל הכרוך בו והפעילה לחץ כבד על משרד התחבורה ועל חב' נתיבי ישראל לביצועו.

למען הסדר הטוב נציין שעיריית עכו כרתה לפני כשנתיים 91 עצי אקליפטוס בפרוייקט מובל הניקוז, שלטעמנו גם אותו ניתן היה להקים ללא כריתת העצים, מה שמראה כמה עיריית עכו אינה  מתייחסת לארגונים הירוקים, לאקולוגיה, לטיפול בעצים וצמחים בתחומה, עד לכריתת מאות עצים  וחוסר התייחסות והתבטלות בפני כרישי הנדל"ן ע"ח הצמחיה בעיר.

אקליפטוסים כרותים בעבודות מובל הניקוז בעכו / צילום קובי הרצשטרק

חב' נתיבי ישראל שאמונה על פרוייקט המטרונית לעכו, נכנסה לנעליה של חב' יפה נוף שהודחה ע"י השרה מירי רגב מניהול הפרוייקט והתעקשה להמשיך בפרוייקט למרות הכריתה המסיבית המיועדת של העצים כתוצאה מכך ולא שעתה לבקשות התושבים לחשוב על אפשרות למנוע את הכריתה המיועדת.

לאור ההתפתחות הנ"ל, הגישו תושבי האזור, המועצה האזורית מטה אשר, המועצה לשימור אתרים, קק"ל, החברה להגנת הטבע, מטה המאבק לבינוי שפוי ואוסי בנימין "צבא הגנה לעצים", השגות נגד כריתת העצים שבסופו של יום התקבלו ע"י ארז ברקאי פקיד היערות הארצי שהגיע ב-25/07/21 למקום עצמו כדי להתרשם אישית משד' העצים המדהימה והקשיב לטענות כנגד ולטובת(עיריית עכו, נתיבי ישראל) הכריתה שהומחשו לו במקום ושבסופו של דבר לאחר ששקל את טענות הצדדים בכובד ראש ביטל כאמור את אישור הכריתה.

ברצוננו לציין את העמלים על המאבק, משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר, ישראל בן עזרא מבוסתן הגליל שאירגן ועד פעולה רעשני ולא מתפשר של תושבי האזור וגייס תמיכת הגופים השונים, אדריכלית נעמה מזרחי מהמועצה לשימור אתרים, ד"ר עמרי בונה מקק"ל, גיא אלון מנהל מחוז הצפון רשות הטבע והגנים, לירון שפירא רכז מחוז הצפון החברה להגנת הטבע, משה פישר ועו"ד שרי סלע ממטה המאבק לבינוי שפוי, שהגיעו מהמרכז מספר פעמים כולל למפגש עם פקיד היערות הארצי והביאו בפניו את הטיעוניים המוסריים והמשפטיים, לאוסי בנימין-צבא הגנה לעצים שגם הגיעה מהמרכז למפגש עם פקיד היערות הארצי והביאה בפניו טיעונים כבדי משקל נגד הכריתה וכל הפעילים מבוסתן הגליל, מעכו, משבי ציון וכו' שלקחו חלק במאבק.

המסקנה מהמאבק שצלח על האקליפטוסים, שלא צריך להרים ידיים ולקבל החלטות הרשויות "כראה וקדש" ותמיד יש לתושבים זכות להשמיע דעתם ולשנות כל החלטה.

 

ברצוננו לציין שפנינו מספר רב של פעמים לשמעון לנקרי ראש עיריית עכו, כדי לשמוע את דעתו בנושא ונענינו בסרוב. 

 

 

 

 

לחדשות נוספות בחדשות נהריה וצפון 1 הקליקו כאן* לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות