fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית נהריה מרחיקה את האנפות מהעיר

העירייה מודיעה: בשבועות הקרובים נרחיק כ-1000 אנפות הגורמות בחודשים האחרונים למטרדי רעש משמעותיים לתושבים, לצד זיהום ומפגע סביבתי רב.
צילום: ויקישיתוף
האנפה אילוסטרציה | צילום: ויקישיתוף

עיריית נהריה משלימה בימים אלה תהליך מבוקר, הדרגתי ומקצועי של מספר שבועות, שנועד להרחיק כ-1000 אנפות בקר מעצים לאורך שדרות הגעתון ומעצים ברחובות הסמוכים, שגורמים בחודשים האחרונים למטרדי רעש משמעותיים לתושבים, לצד זיהום ומפגע סביבתי רב.

האנפה היא עוף מים גדול בעל מקור ארוך בצבע אפור או צהוב בדרך כלל ובעל קצה חד, שבו היא משתמשת כדי לתקוף את טרפה במהירות. האנפה חיה באזורי ביצות, נהרות וכדומה ואף בחופים, ואורבת בין העשבים לטרף כמו דגים, צפרדעים או אפרוחי ברווזים. היא מחכה לרגע המתאים, תוקפת את טרפה ממארב ובולעת אותו בשלמותו.

אנפות הבקר מגיעות לנהריה משטחים פתוחים באזור הגליל המערבי שם הן ניזונות ממזון זמין מעל פני הקרקע ואת הלילות הן מעבירות בין העצים בעיר. תופעה דומה קיימת ביישובים רבים בארץ ומטופלת בצורה דומה, מתוך דאגה לבריאות הציבור כתוצאה ממטרד סביבתי שגורם כאמור לרעש וללכלוך.

בתהליך שמתבצע על ידי חברה המתמחה בפתרונות אקולוגיים בליווי רשות הטבע והגנים, מורחקות האנפות בדרך שאינה מסכנת או פוגעת בהן, אלא גורמת להן לעזוב את האזור לעצים במרחבים לא מיושבים וזאת כמובן, מבלי לפגוע גם בעצים שעליהם הן נמצאות כעת.

על פי הערכת החברה המבצעת עם השלמת התהליך לא ישהו במרחב אנפות לפחות ב-15 החודשים הבאים.

 

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות