fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית נהריה: מועצת העיר אישרה את תוכנית ההבראה

עד סוף השנה צפוי הגירעון המצטבר להגיע קרוב ל - 127 מיליון שקלים. חברת האופוזיציה אורנה שטרקמן טענה שראש העירייה קיבל לידיו עיר במצב טוב והתנגדה לתוכנית, זאת לאחר שבישיבת המועצה בחודש ינואר השנה טענה: "איך היא (קופת העירייה) מתאזנת בלי תוכנית הבראה?"
מרלי בישיבת המועצה הערב. צילום: עיריית נהריה
מרלי בישיבת המועצה הערב. צילום: עיריית נהריה

תוכנית ההבראה לעיריית נהריה אושרה הערב בישיבת המועצה.

חברי מועצת העיר אישרו את תוכנית ההבראה לעיר, שהוגשה למשרד הפנים, על מנת לאזן את הגירעון התקציבי בקופת העירייה, הכולל גירעון נצבר בסך 97.3 מיליון שקלים, וגירעון סופי בתב"רים בסך 18.1 מיליון שקלים.

בנוסף, יסגרו השנה תב"רים היסטוריים משנים קודמות, בסך של 12 מיליון שקלים לפחות, כך שהגירעון המצטבר יגיע קרוב ל – 127 מיליון שקלים בסוף השנה.

לדברי גזבר המועצה, מיכה ז'נו, מדובר על גירעון נצבר של 27 אחוז ביחס לתקציב העירייה. גירעון המקשה על העירייה להתנהל בצורה תקינה, ולכן, מתבקשת תוכנית ההבראה.

כיוון שהשנה הזו הביאה עמה התמודדות לא פשוטה, שכללה את השיטפון שפקד את העיר ואת משבר הקורונה, גם בשנת 2020 לא תצליח העירייה לאזן את התקציב, אך משרד הפנים כבר הודיע כי לאור האירועים, ישפה את העירייה בתוכנית ההבראה במענקים ובהלוואות.

תוכנית ההבראה, תכלול הלוואה בסך 25 מיליון שקלים ובנוסף, מענק בסך 25 מיליון שקלים. זאת, במידה ותאושר בוועדת החריגים במשרד האוצר, שכן, התוכנית הוגשה כבר בשנת 2019, וכיוון שאין תקציב מאושר בממשלה לשנת 2020, כל תקצוב חדש לשנה זו מועבר לוועדת חריגים.

הלוואה בסך 25 מיליון שקלים ומענק בסך 25 מיליון שקלים

לציין כי חברי המועצה התבקשו להצביע על התוכנית, כשההצבעה לא כללה את הסעיף הנוגע להתחייבות הצטרפות העיר לתאגיד מים. מאחר ובישיבת וועדת הכספים לא אושר הסעיף ע"י חברי הוועדה, הוחלט, וזאת באישור משרד הפנים, לא להצביע על הסעיף הזה, והוא נחרג מכלל סעיפי ההצבעה.

ישנן עוד לא מעט גורמים שבגינם יתכן ולא תאושר התוכנית בוועדת החריגים, בין השאר תוצאות משבר הקורונה וקיצוצים בתקציבי ממשלה בשנה הבאה. במקרה כזה יתבצעו התאמות ב"אבני הדרך", כפי שהגדיר אותם הגזבר. פרט נוסף וחשוב הוא כי בעירייה יפעל חשב מלווה, כאשר המשמעות לכך היא שכל מהלך או תשלום שיוצא תחת ידי העירייה, יזדקק בנוסף לחתימה של ראש העירייה והגזבר, גם את חתימתו.

עפ"י נהלי משרד הפנים באישור תוכנית הבראה, במידה ולא תירשם התקדמות בתוכנית ההבראה לאחר החלתה, המשרד ייבחן אפשרות לקיזוז המענקים הניתנים לעירייה.

במהלך הדיון על אישור התקציב, טענה חברת האופוזיציה אורנה שטרקמן כי העיר לא זקוקה לתוכנית הבראה וכי ראש העירייה קיבל את העיר במצב טוב. עפ"י פרוטוקול ישיבת המועצה מחודש ינואר השנה, בדיון על התקציב, שאלה שטרקמן את ראש העירייה כיצד מתכוונת העירייה לאזן את התקציב ללא תוכנית הבראה: "איך היא מתאזנת בלי תוכנית הבראה, כי כל שנה שעברה בעצם שמענו שיש תוכנית הבראה, חשב מלווה, אז איך היא אמורה לעשות את זה"?

בתוך כך, בתום ההצבעה אושרה התוכנית, כשפרט לאורנה שטרקמן ושרית נס פררו, כל חברי המועצה הצביעו בעדה.

ראש העירייה טען במהלך הישיבה כי "אין לעירייה מה להסתיר ולכן, התוכנית היא ירידה לצורך עלייה".

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות