fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ספינת אח"י "עוז" הגיעה מגרמניה אל ישראל ותהווה נדבך מרכזי במערך ההגנה הימי

ספינת אח"י "עוז" הגיעה מגרמניה אל חופי ישראל לאחר מסע שארך כשבועיים ולראשונה עוגנת בבסיס חיפה של זרוע הים. 
איתי עוזיאל | צילום: דובר צה"ל
איתי עוזיאל | צילום: דובר צה"ל

בשבוע שעבר, התקיים טקס הגעת ספינת הטילים מדגם 'סער 6' אח"י "עוז". הגעת ספינת אח"י "עוז", הספינה השנייה מבין ארבע הספינות מדגם 'סער 6' שעתידות להצטרף לצי הישראלי, הינה אירוע המסמל אבן דרך משמעותית בחיזוק חוסנה המשאבי-כלכלי של מדינת ישראל.

הספינות יהוו נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים הכלכליים ומשאבי האנרגיה של מדינת ישראל בים. בספינת הטילים מדגם 'סער 6' אח"י "עוז" עתידים לשרת סמ"ר איתי עוזיאל, סרן אור ג'יבלי, רס"ר אושר לוגסי.

סמ"ר איתי עוזיאל, בן 21 ממושב בן עמי, שירת בתפקיד המכונאי בספינת אח״י סופה ובמסגרת תפקידו היה אחראי על התפקוד הטכני של הספינה. אחת מהחוויות המעצימות של איתי בתפקיד הייתה לקיחת חלק בתרגיל הבין לאומי שהתרחש ביוון בשנת 2019.

איתי מגיע ממשפחה מוזיקלית, הוא מוזיקאי מחונן ומנגן על פסנתר מספר רב של שנים. למרות שהוצע לו לשרת כמוזיקאי מצטיין בצבא, כמו אחיו, הוא סירב והחליט שלא להמשיך בדרכו מתוך רצון לשרת כלוחם ימי בחיל הים.

סרן אור ג׳יבלי, בן 26 מקריית אתא, שירת כסגן צ׳יף באח״י חנית, החליט לצאת לקורס פי״ם (קורס פיקוד ימי מתקדם) וכיום, עתיד לשרת כקצין מכונה בספינת אח״י עוז, שהגיעה מגרמניה אל חופי ישראל ולראשונה עוגנת בבסיס חיפה של זרוע הים.

לאור קשר משפחתי הדוק לזרוע הים: סבו שירת בשייטת 1 (שייטת המשחתות), אחיו הקטן שירת בשייטת 3 כלוחם ימי, ובן דודו ובת דודו גם הם שירתו בזרוע הים. בנוסף, במהלך שהותו בגרמניה אור ציין את יום הולדתו ה-26.

אור ג'יבלי | צילום: דובר צה"ל
אור ג'יבלי | צילום: דובר צה"ל

רס"ר אושר לוגסי, בן 26 ממגדל העמק, התגייס בשנת 2013 לתפקיד הלוחם הימי. לאחר סיום ההכשרה, שובץ כלוחם בספינת הטילים אח"י חרב ונשאר לשרת בה בתפקיד קבע כרס"ר הספינה עד שנת 2019. במאי 2019 עבר לספינת הטילים אח"י תרשיש. בשנת 2020 נבחר אושר למצטיין מפקד זרוע הים.

אושר משרת ביחידה כבר למעלה מ-7 שנים. הוא לקח חלק במגוון רחב של הפלגות ומשימות בארץ ומחוצה לה, "אין דבר שלא עשיתי במהלך השירות" הוא מספר בהתרגשות.

כיום, אושר עתיד להיות הרס"ר הראשון של ספינת הטילים אח"י עוז ולהיות אמון על שגרת הפעילות בספינה, על נראותה ועל משמעת חייליה. את התפקיד הזה ימלא אושר במשך חמש השנים הבאות.

אושר לוגסי | צילום: דובר צה"ל
אושר לוגסי | צילום: דובר צה"ל

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות