fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סודות החומוס

רוני אובל, הבעלים של חומוס 'הפרלמנט' בנהריה, מספר בראיון על סודות החומוס שהפך חלק בלתי נפרד מההוויה הישראלית, וחושף את המתכון המושלם להכנת חומוס ביתי.
רוני אובל חושף את המתכון של חומוס 'הפרמלנט' | צילום: עצמי

הדי אן איי הישראלי מורכב ממאכלים רבים חוצי עדות ותרבויות, אך יש מאכל אחד שהצליח להתעלות מעל כולם ולבסס את מעמדו בלב ובקיבה הישראלית, החומוס. חם או קר, עם גרירים או עם ביצה, החומוס הפך להיות חלק בלתי נפרד מהוויה שלנו, אם בטיול של שבת או בארוחה חטופה ומשביעה בצהרי יום עמוס. רוני אובל (50), הבעלים של חומוס הפרלמנט בנהריה, יודע בדיוק כיצד לקלוע לחיך הישראלי, ומוכן לגלות לנו מה סוד הקסם של החומוס. 

שירות מהיר ואוכל טעים

את הסניף של רשת 'הפרמלנט' בנהריה פתח לפני ארבע שנים, לאחר שנים רבות בהן עבד בחברת מקדונלדס "עבדתי 22 שנים בחברת מקדונלדס, מתפקיד מנהל סניף ועד לתפקידי ניהול, עזרתי להקים את הרשת בזמנו. למדתי שם המון, הם היו מודל לחיקוי עבורי ומהם לקחתי את הדברים הטובים לחומוסייה". 

מול הסניף בו עבד, בצידו השני של הכביש, עומד הסניף הראשי של רשת 'הפרלמנט'. ומלקוח קבוע, הופך אובל חלק מהרשת "בשנים האחרונות שלי במקדונלדס עבדתי בסניף שפיים, שהיה צמוד לסניף הראשי של רשת הפרלמנט ביקום. הייתי לקוח קבוע בסניף הזה, נהגתי לגוון את ארוחות הצהריים שלי בצלחת חומוס או בסלט 'הפרמלנט'. אהבתי את הקונספט, שירות מהיר שמתאים להפסקות צהריים, האוכל תמיד היה טרי וטעים וזה מה שמשך אותי. מנהלת הרשת ניצן הותירה רושם מאוד טוב, ואמרתי לעצמי שאם אי פעם אני אפרד ממקדונלדס, ארצה להיות חלק מרשת חומוס 'הפרלמנט'. 

לפני ארבע שנים הוא פתח את הסניף בנהריה, ומאז ממשיך ללמוד בכל יום את רזי החומוס "כשנפרדנו בצורה הדדית ממקדולנס אותם אני מאוד מעריך, לא חשבתי פעמיים. ביום שיצאתי מהדלת עברתי את הכביש ונכנסתי לניצן, דיברנו ויצאנו לדרך. עברתי כשלושה חודשי התלמדות בסניף 'הפרמלנט' ביקום, וגיליתי שחומוס אמנם נשמע דבר פשוט וכיפי, אבל גם אחרי ארבע שנים אני עדיין לומד דברים חדשים".

רוני אובל ובנו אמיר בחומוס 'הפרלמנט' | צילום: עצמי
רוני אובל ובנו אמיר בחומוס 'הפרלמנט' | צילום: עצמי

חומוס של כולם

הסניף של אובל נמצא בכניסה לנהריה מול הקניון הישן, ומושך אליו לקוחות מרוצים מכל האיזור. תושבים שהיו מורגלים לנסוע לעכו עבור ארוחת החומוס הטובה ביותר, בחרו לשנות את יעדם ולו בזכות טעמו המיוחד של חומוס הפרלמנט "לקחתי איתי לחומוסייה הרבה דברים שלמדתי ממקדונדלס, כמו העסקת עובדים צעירים, את ההגשה העצמית, אין טיפים למלצרים ולעובדים, רק תבוא ותרגיש בנוח, מה שתראה במחיר זה מה שאתה משלם. האווירה במקום מאוד צעירה צעירה ואותנטית, עובדים אצלי כשמונה עובדים צעירים, עובד בן 71 , ושני עובדים עם צרכים מיוחדים שמלווים אותי כבר שנה וחצי". 

ואולי זה הקסם של החומוס, הוא של כולם. בלי קשר לגיל או דת, כולנו אוהבים לאכול חומוס. אבל גם אהבתנו הרבה למאכל, לא עצרה את הקורונה "בחודש פברואר, אחד החולים הראשונים נכנס לאכול אצלנו במסעדה.
זה קרה יחסית בתחילתו של המשבר, והיינו די בשוק. סגרנו את המקום לנקיונות וחיטוי, וכשפתחנו את המסעדה מחדש, הלקוחות תמכו בנו מאוד ואמרו לי משפט שלא אשכח 'אם החולה חזר מאיטליה והדבר הראשון שהוא בחר לעשות זה לאכול אצלך חומוס, זה אומר את הכל'. בין כל הלחץ זאת היתה הנקודה שהבנתי שהכל יהיה בסדר". 

הקורונה פגעה כלכלית בבעלי עסק רבים, והחשש מגל שני עדיין קיים "אלו היו חודשים לא פשוטים, אבל בחודש מאי כבר שברנו את שיא המכירות שלנו. בחודש פברואר הייתי צריך לקחת שתי הלוואות ונכון לעכשיו החזרתי כבר הלוואה אחת. כרגע אני על הרגליים אבל אי אפשר לדעת מה עוד מצפה לנו". 

אז למה כולנו נוהרים לאכול חומוס? לטענת אובל, אנחנו פשוט רוצים אותו כאן ועכשיו" אם מכינים חומוס בבית הוא יכול לצאת מאוד מוצלח, אבל כדי לאכול אותו צריך לחכות 24 שעות. לרוב אנחנו רוצים חומוס כאן ועכשיו, ולכן החומוסיות מצליחות כל כך. בנוסף, חשוב להחזיק בחומרים הטובים ביותר בשוק, לשמור על טריות ולהימנע מחומרים משמרים". 

מהיר, משביע וטעים. מה אנחנו צריכים יותר מזה? החומוס כבש את הלבבות שלנו ולא בכדי, הוא נגיש והוא של כולם.
לא פלא שחומוסיות ממשיכות לצמוח ולהתרחב, כי הן התמצית של החוויה הישראלית.
אם אתם מוכנים להתאפק, ולהשקיע בהכנת חומוס ביתי, רוני אובל חושף את סודות החומוס ומשתף במתכון של חומוס 'הפרלמנט'. נסו בעצמכם!

מתכון להכנת חומוס 'הפרלמנט'

המצרכים:

חצי קילו חומוס מושרה (השרייה אורכת כשמונה שעות עם כפית סודה לשתייה)
שליש חבילת טחינה
מעט סודה לשתיה
כפית מלח
שני לימונים סחוטים
כפית כמון

אופן ההכנה:

  1. משרים את החומוס כשמונה שעות עם מעט סודה לשתייה. 
  2. מבשלים את החומוס כשעתיים עד שלוש – עד שהגרגיר רך ונמעך כמו פירה.
    טיפ חשוב – לא לשים יותר מידי מים! "זה כמו מיץ פטל עם מעט מידי פטל". את המים מוסיפים עד סנטימטר מעל קו החומוס. צריך להיות סבלני ולתת לו להתרכך.
  3. לאחר הבישול מסננים את החומוס. 
  4. מוסיפים את הטחינה, המלח, הלימון ,הכמון, כוס מים מבושלים (מבישול החומוס) וטוחנים .
    טיפ חשוב! לתת לחומוס להתקרר לפני שטוחנים אותו. אם נטחן אותו חם הוא משנה את מרקמו וטעמו, לכן חשוב לקרר אותו כמה שעות לפני הטחינה.
  5. מוסיפים שמן זית, פטרולוזיה, או כל תוספת אחרת שאתם אוהבים, מגישים ונהנים! שיהיה לכם בתיאבון!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות