fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתפס עם עשרות קילו של סמים ונידון לעבודות שירות

עונש קל נגזר על עבריין סמים שייצר עשרות קילו של קנאביס במעבדת הידרו בנהריה. בית המשפט החליט להתחשב בנאשם בטענה שיש סיכוי לשיקום
מעבדה לגידול קנאביס בשיטת ההידרו | צילום: דוברות המשטרה
מעבדה לגידול קנאביס בשיטת ההידרו | צילום: דוברות המשטרה

שופטת בית משפט המחוזי בחיפה, רונית בש, התחשבה בנאשם שהורשע בביצוע עבירות של ייצור, הכנה והפקה של סמים בכמות של עשרות קילוגרמים וגזרה עליו תשעה חודשי עבודות שירות וקנס בסך עשרת אלפים שקלים בלבד.

על פי כתב האישום, הנאשם שכר דירה בנהריה והחזיק בדירה לצורך גידול סם מסוכן מסוג קנאביס ללא היתר וללא רישיון. במהלך התקופה הנאשם שילם מעת לעת תשלומים שוטפים, ובין השאר שילם עבור חשמל, מים וארנונה וגידל בדירה כמויות גדולות של סם מסוכן מסוג קנאביס במשקל נטו כולל של 67.95 קילו וכן החזיק 2.41 גרם חשיש.

התביעה פירטה בטיעוניה לעונש פסיקה להמחשת נגע הסמים והצורך בהשתת ענישה מרתיעה על מי שעוסק בגידול, ייצור והכנת סמים מסוכנים. המאשימה טוענת כי הנאשם פגע בערכים מוגנים שעניינם בטחון הציבור, בריאותו ומניעת התמכרות של אנשים לסמים, וכי עסקינן במעשים המלמדים על תכנון רב והשקעה מרובה של כסף וזמן.

על פי התביעה, תופעת גידול קנאביס בדירות ברחבי הארץ צברה תאוצה בשנים האחרונות, כאשר מדובר במיזמים עברייניים עסקיים הדורשים השקעה כלכלית בלתי מבוטלת וטומנים בחובם הבטחה לתשואה כספית ומשמעותית, ולכן על בית המשפט לשדר מסר הרתעתי ברור כי הכדאיות הכלכלית הכרוכה בסמים, סופה להסתיים בבית המאסר. לטענת המאשימה, מתחם הענישה ההולם בתיק זה נע בין עונש של 24 עד 48 חודשי מאסר בפועל לצד רכיבי ענישה של מאסר על תנאי וקנס.

בגזר הדין ציינה השופטת בש כי הקמת "מעבדות" לגידול קנבוס בדירות מגורים הפכה ל"מכת מדינה" ולפיכך הדרך לבער תופעה זו היא בענישה מחמירה למען יראו וייראו, אולם במקרה הזה גובר הסיכוי לשיקום.

"התמונה המצטיירת מתסקיר שרות המבחן מלמדת", כתבה השופטת בגזר הדין, "כי במקרה דנן קיים סיכוי של ממש לשיקומו של הנאשם ומצדיקים סטייה לקולה, מטעמי שיקום, ממתחם העונש ההולם תוך אימוץ המלצת שרות המבחן לעניין השתת מאסר בפועל בעבודות שרות על הנאשם לצד צו מבחן לתקופה של 18 חודשים, צו שיהווה גורם של הרתעה כלפי הנאשם שהרי אם יופקע בשל הפרתו או בשל ביצוע עבירה אחרת על ידי הנאשם, צפוי הלה לגזירת דינו מחדש, לחומרה".

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות