fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: 31 חולי קורונה מאומתים בחודש, צועדים לקראת סגר?

שלושים ואחד חולים מאומתים בקורונה בנהריה, 16 מהם משבעת הימים האחרונים ו-10 בשלושת הימים האחרונים, האם יחילו על תושבי נהריה הגבלות/סגר?
רונן מרלי בטיילת | צילום: דוברות העירייה
רונן מרלי בטיילת | צילום: דוברות העירייה

בתחילת חודש יוני שהה בנהריה חולה קורונה מאומת אחד בלבד, היום פחות מחודש אחרי, נספרו בנהריה שבעים ושישה (76) חולים מאומתים, בניכוי 45 מחלימים, משמע בפועל קיימים כיום בנהריה 31 חולים מאומתים ו-186 איש בבידוד.

עיריית נהריה והעומד בראשה, אינה אוכפת עטיית מסכות וראש העירייה עצמו מסתובב פעמים רבות ללא מסיכה ובמקרה הטוב ביותר עוטה מסכה על סנטרו.

באחד המקרים קיבל מרלי את פני הנבדקים בכניסה לאתר היבדק וסע ושוב ללא מסכה, טען שצריך לקחת מנהיגות ושהכל בסדר, לא יקרה מאומה וצריך להירגע, נרגענו ורואים לאן הגענו.

 

 

עיריית נהריה התעלמה מכל ההתרעות על התקהלויות והמשיכה ליזום אירועים המוניים, כגון: אירוע שבועות שנערך בשד' הגעתון, עודדה קיום מסיבות בחוף סוקולוב מדי יום שישי, מאפשרת קיום מסיבות המוניות בחוף הצפוני המיועד להקמת אוהלים ובעצמה יזמה את "געתון מרקט" שוק שנערך ביום שישי האחרון ושווק ע"י העירייה.

בשבעה הימים האחרונים, נוספו בעיר שישה עשר חולים מאומתים חדשים ובשלושת הימים האחרונים נוספו בעיר עשרה חולים מאומתים חדשים, מספרים מהגבוהים בארץ.

ביום שישי ה- 26.6 פורסם ע"י הקאנטרי העירוני על 2 חולים מאומתים (קרוב לוודאי שקיימים יותר) מנויי הקאנטרי ומדריכה, ללא כל פניה פומבית למנויים/אנשי צוות להיכנס לבידוד, המתקן עצמו לא נסגר ופרסם שבוצעו פעולות חיטוי במתקניו ושהם פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

חלק גדול ממנויי הקאנטרי הינם אנשים מבוגרים עם מחלות רקע ושמערכות החיסון שלהם לקויות, אינם משתמשים ברשתות חברתיות, אינם בעלי טלפון סלולרי ולא קיבלו התראה על החולים ששהו באתר.

עיריית נהריה כלל לא התייחסה לאירוע בקאנטרי, בניגוד להודעות מפורטות שיצאו מטעמה באירועים בבתי הספר, פרט לאירוע בישיבת אביר יעקב שם פורסמה הודעה עמומה על ידי העירייה והישיבה לא נסגרה אף לא בחלקה, בניגוד לבתי הספר החילוניים.

לשאלתנו בנושא, נענינו ע"י העירייה: "כלל העדכונים בנושא הקאנטרי, מתפרסמים באופן שוטף בדף הקאנטרי. הודעות עדכון ב-SMS נשלחות בנוסף למנויים. הנהלות החברה הכלכלית והקאנטרי עומדות בקשר שוטף ורציף עם משרד הבריאות ופועלות בהתאם להנחיות כולל חיטוי יסודי שבוצע במקום".

לקאנטרי קיימים בדף הפייסבוק כ-600 חברים, לעומת למעלה מ-23,000 חברים בדף העירייה וכך גם בפורום תושבי נהריה המדברר את העירייה ואת ראשה. כמובן שהמידע לא הופץ כראוי,  כנראה לא רצו שהנושא יופץ בין תושבי העיר, לעומת זאת כשראש העירייה מצטלם עם המצילים בחוף הים, התמונה מופצת בכל אמצעי התקשורת, אבל קורונה? זה לא חשוב.

 

 

כמי שלא התלהב מביצועי רונן מרלי בשטפונות, כשלא הכין את העיר לקראת הגל השני שנחזה והיה צפוי והסוף ידוע לכולנו, כך גם באירוע הזה, העירייה ומרלי בראשה אינם פונים לתושבי העיר, אינם מתריעים על המתרחש ואינם מבקשים להתנהל בהתאם להנחיות הממשלה, נהפוך הוא, מרלי שוב נעלם ומדברר את האירועים ההמוניים שלמעשה גורמים לחלק ניכר מההדבקות.

כשפרסמנו בחגיגות שבועות תמונות של רונן מרלי ללא מסכה, כשאינו שומר על ריחוק חברתי, ומתחבק עם תושבי העיר כחתן ביום כלולותיו. במקום להגיב שטעה ולא היה צריך לנהוג כך, נשלח אלינו צלם התמונה בדרישה שנסיר את התמונות, מה שאמנם עשינו, אבל זה לא מנע ממרלי להמשיך בהתנהלותו הלא ראויה.

פנינו לעיריית נהריה בנוגע לכתבה וזו תגובתם: "עיריית נהריה עומדת בקשר רציף עם כלל הגורמים הרלוונטיים ותמשיך לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות". כמובן שללא פירוט ותוך התחמקות מהמציאות.

היה והתנהלות העירייה, ראשה ותושבי העיר תימשך כפי שהיא, לצערי העיר צועדת לקראת סגר מלא ו/או חלקי, מה שיביא לקריסתה הסופית מבחינה כלכלית.

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות