fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: 200 עצים יינטעו בפארק נחל סער החדש

24 עצים יוסרו מתוואי פארק נחל סער בנהריה ובמקומם יינטעו 200 עצים חדשים, זו רק חלק מהבשורה שקיבלו תושבי הרחובות הסמוכים לפיתוח הפארק.
נציגות התושבים בשיתוף העירייה | צילום: עיריית נהריה
נציגות התושבים בשיתוף העירייה | צילום: עיריית נהריה

המידע על הסרת עצים מתוואי פארק נחל סער ושימור עצים אחרים, נמסרה לתושבי השכונות הסמוכות להקמת פארק נחל סער, במסגרת הדיאלוג שמקיימת העירייה עם התושבים.

במהלך מפגש שהיה מיוחד ופורה, עם נציגות של התושבים, קיבלו אלה הסבר מפורט ומעמיק על שעשוי להתרחש באיזור שבו יוקם פארק נחל סער, שמתחתיו יוטמן מובל הניקוז. המובל כאמור יביא סוף להצפות בשכונות הצפוניות, ובהמשך סוף להצפות בכלל. במהלך המפגש עלה לדיון נושא כריתת העצים שנמצאים על תוואי החפירות של המובל התת קרקעי ונטיעת 200 עצים חדשים.

כחלק מהליך השיתוף והשקיפות שבו מתנהל הפרויקט, העירייה פרסמה על כל עץ את מצבו העתידי לפי התוכנית והזמינה את התושבים המקומיים להביע את דעתם. בנוסף, נערך הליך של פנייה לפקיד היערות, לצורך ביצוע הליך מסודר של פרסום והחלטה על העתקה או כריתת העצים והאישורים לכך ניתנו.

במפגש שהוביל מהנדס הסכם הגג, אדר' טל חמי, נפרשו בפני הנוכחים תכניות הפארק, הטיילת, שביל האופניים וההליכה והעצים שישתלו ואלה שעומדים בתוואי חפירות המובל שיש להסירם.

לאחר שלנציגות של התושבים היו השגות כאלה ואחרות, הצליחו אנשי העיריה תוך כדי דיאלוג עמם להגיע להבנות. בין היתר התמקדו התושבים באפשרות לשימור שני עצי אקליפטוס הנמצאים בשולי החפירה.

גורמי המקצוע שבדקו את בקשת התושבים לעומקה, ציינו, כי בסבירות גבוהה ניתן יהיה לבצע הסתה מקומית של המובל ובכך לאפשר שמירה על עצים אלו.

נציגי העירייה הבטיחו להיות בקשר עם התושבים לכל עדכון בנושא. ״אנו מבקשים להודות לתושבים המתגוררים בסמוך לאתר העבודות על מעורבותם ורגישותם הסביבתית ועל שיתוף הפעולה לקידום הביצוע של הפארק והמובל״, סיכם האדריכל טל חמי.

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות