fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה נרתמת למלחמה במשבר האקלים

משרד האנרגיה והמועצה הישראלית לבנייה ירוקה בחרו בנהריה ובשבע רשויות נוספות מכל הארץ, שיקבלו ליווי ותקצוב לפרויקט הלאומי החשוב שמטרתו ליישם במוסדות הציבור בעיר התייעלות אנרגטית שתוביל עד לאיפוס אנרגטי שיסייע בשמירה על הסביבה
נהריה נרתמת למלחמה במשבר האקלים | צילום: עיריית נהריה

עיריית נהריה נבחרה להשתתף בפיילוט ארצי סביבתי משמעותי של משרד האנרגיה והמועצה הישראלית לבנייה ירוקה להובלת נושא האיפוס האנרגטי העירוני. לפני מספר חודשים יצאה קריאה לרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ להגיש מועמדות להוביל מיזם שמטרתו ליישם תוכנית בכלל מבני הרשות: בתי ספר, גנים, מועדונים ועוד, להוביל להתייעלות וניהול עצמי של משק האנרגיה בשטח הרשות.

נהריה נבחרה להשתתף בפיילוט לצד 7 רשויות נוספות בישראל, זאת בהמשך לתוכנית הלאומית להתייעלות אנרגטית במסגרתה יקבלו הרשויות סיוע וליווי של גורמי מקצוע מטעם משרד האנרגיה ובסיום יהוו מודל יישומי לכלל הרשויות בישראל, במטרה שעד לשנת 2030 כל הרשויות יידעו לספק לעצמם את האנרגיות שלהם מבלי לזהם את הסביבה.

נהריה מובילה את הגליל ומקדמת מהפכה ירוקה בעיר במהלכה, על פי התוכנית שגיבשו בעיריית נהריה, ל-2,500 העצים שכבר ניטעו בעיר, יתווספו 10,000 עצים נוספים במהלך השנים הקרובות. תושבי העיר ייהנו מ-280 דונם של פארקים עירוניים ומערכת טיילות שיחברו את קו החוף ואת שכונות העיר.

בימים אלה הושלם תכנון של תוכנית אב לסלילת מסלולי אופניים שתצא בקרוב לדרך וצפויה לחבר את כל מוקדי התעסוקה, מוקדי הבילוי, מוקדי החינוך והמוקדים העירוניים לרשת אחת באורך של עשרות קילומטרים. בנוסף פיתוח תיירות רכיבה שיוצאת מנהריה אל שבעת הנחלים שמסביבה ומציעה עשרות מסלולי רכיבה בדרגות קושי ועניין שונות.

פנסי הרחובות המיושנים והבזבזניים מוחלפים בהתאם לתוכנית מקצועית בתאורת לד מתקדמת עם מערכות שליטה ובקרה, דבר שעתיד לחסוך כ-75% מהצריכה העירונית תוך התאמת אלומות האור כך שיאירו על התשתיות בלבד וימנעו זיהום אור לתושבים. כ-12 מגהוואט של מערכות פוטוולטאיות צפויות להתווסף על גגות מבני הציבור לצד קירוי יזום של מגרשי ספורט, בתי עלמין וחניונים עירוניים ועוד.

מהנדס הסכם הגג, אדריכל טל חמי, שמוביל את הנושא ברשות: ״נהריה נרתמת למלחמה במשבר האקלים תוך הובלת פעולות לשמירה על הסביבה והתייעלות אנרגטית המאפיינים עיר הרוצה לקדם את תחום הקיט, החופש והנופש. חשוב להבין כי מהערכות ראשונות פעילויות אלו שוות ערך לנטיעה של כ-16,000 עצים חדשים בשנה ולחיסכון פחמני של כ-16,000 טון בשנה!״.

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, בירך על הודעת משרד האנרגיה לפיה העיר נהריה נבחרה להשתתף בפיילוט. ״העיר נהריה, כבירת הגליל המערבי, מובילה את המהפכה הירוקה ופועלת להטמעת החזון הסביבתי בכל מוסדות העירייה, בתוכניות העבודה ובתוכניות החינוך. מדובר במהפכה אמיתית בעיר שתוביל לאיפוס אנרגטי בטווח של כ-3-5 שנים. בתוכנית המקצועית שנבנה בשיתוף עם משרד האנרגיה נמשיך לפעול לחיזוק והרחבת הפעילות שכבר החלה בעיר בנושאים אלה״.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות