fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה נבחרה להיות אחת מ-50 רשויות בארץ שימדדו את הקהילתיות בעיר

השבוע יצא לדרך סקר עומק ראשון מסוגו לבדיקת מדד הקהילתיות בנהריה, תהליך המדידה הייחודי יסייע בתכנון עתידי של הקהילה בעיר.
נהריה מודדת | צילום: עיריית נהריה
נהריה מודדת | צילום: עיריית נהריה

נהריה נבחרה להיות אחת מ-50 רשויות בארץ, שסוקרות ומודדות את הקהילתיות בעירן. תוצאות הסקר הנרחב יעזרו למרכזים הקהילתיים לבנות תוכנית עירונית מותאמת ועדכנית.

"מדד הקהילתיות בנוי משישה מימדים שנמדדים באמצעות שאלון אינטרנטי מכוון", מסביר מנכ"ל המרכזים הקהילתיים בנהריה, ליאור הרשמן: "הסקר נשלח לתושבים בכל חלקי העיר לקבוצות הגיל השונות. המימדים שמוצגים נבנו בידי מומחים מהשורה הראשונה בתחום הקהילה, השאלון נבנה בליווי מקצועי של מכון המחקר ERI, המתמחה בפיתוח מדדים חברתיים ועובד בין היתר עם משרדי ממשלה וארגונים מובילים בחברה הישראלית".

במרכזים הקהילתיים מציינים עוד, שהשאלות בשאלון תקפות סטטיסטית ונבחנו מול התיאוריה הקיימת בשדה במחקר. לשם שמירת האיכות של תהליך המדידה וכלי המדידה, לא ניתן לשנות או להוסיף שאלות לכלי המדידה כפי שהוא. תהליך המדידה מובל לכל אורכו על ידי מנהל המרכז הקהילתי וצוותו בשותפות מלאה עם עיריית נהריה. על מנת שהתהליך יוביל לתוצאה איכותית, הוא כולל כאמור דגימה ייצוגית של כלל האוכלוסייה המתגוררת בעיר, על בסיס נתוני היישוב ומאגרי מידע לאומיים.

ראש העיר, רונן מרלי, מרוצה מאוד מהמהלך. לדבריו, "תהליך המדידה יסייע לנו בתכנון עתידי שמטרתו לדייק את הפעולות הנדרשות להעמקת החוסן ותהליכי בינוי הקהילה שלנו". מרלי פנה לתושבי העיר בבקשה להקדיש מספר דקות מזמנם ולענות לשאלון שמופץ בימים הקרובים. "יחד נבנה תוכנית מותאמת לצרכים של כלל חתכי הגיל והאוכלוסייה המתגוררת בנהריה".

 

נהריה מודדת | צילום: עיריית נהריה
נהריה מודדת | צילום: עיריית נהריה
לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות