fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העתיד בידיים שלנו

בתי ספר אילנות נהריה, כרמים כרמיאל, תפן וכפר ורדים, חברו ביחד והחליטו להרחיב את תוכניות לימודי המכינה לתלמידי החינוך המיוחד- בגילאי 19-21. כל זאת נעשה בשיתוף פעולה מלא עם מכללת עתיד מעלות שבראשה עומד המנכ"ל שמוליק אנקרי.
בית ספר אילנות נהריה | צילום: יח"צ

עד שנת תש"פ תלמידי 19-21 בביה"ס תפן,  יכלו להשתלב במסגרת השירות הלאומי במקביל להמשך הלמידה בבית ספרם. בשנת תשפ"א הופסק השירות הלאומי, שינויי זה הצריך את צוות המורים להתבונן פנימה ולדייק את העשייה, צוות ההוראה חשב על תכנים ותוכניות משמעותיות אשר יגשרו על הפער שנוצר.

איתי דניר מנהל בית הספר "תפן":" בראייה מעמיקה הסתבר כי כלל התלמידים אשר יוצאים לחיים האזרחיים בגיל 21, נתקלים בקושי להשתלב בחברה, בין היתר בשל חוסר הכשרה מקצועית ולימודי תעודה. אי לכך פנינו למספר מסגרות ביניהן מכללת עתיד מעלות, והצגנו בפניהן את האתגר ואת הצורך. לשמחתנו, התקבלה תשובה חיובית מהמסגרות בצירוף תכניות וקורסים. בחנו את כלל התכנים וראינו כי המסגרת הנכונה ללמוד בה הינה במכללת עתיד מעלות.

בשנת תשפ"א לאחר ישיבה עם שמוליק מנכ"ל המכללה, גובשה יחד תוכנית לימודים העונה על הצורך. בשנת תשפ"ב נערך פיילוט ולאחר לימוד והסקת מסקנות הוחלט להרחיב את התוכנית לבתי ספר נוספים: בית ספר " אילנות" נהריה  ו"פסגות" כרמיאל הביעו עניין  וביחד הפכו לשותפים לדרך.

כל בית ספר רכש קורס וכתוצאה מכך הורחבו מגוון ההכשרות, כך שלתלמידים ניתנת אפשרות בחירה. מעבר ללימודי ההכשרה נוצרה הזדמנות למפגש אנושי בין אנשים השונים זה מזה. מפגש כעין זה מזמן לשותפים השונים בו התבוננות ולמידה את עצמם דרך האחר.

הקורסים שנפתחו השנה: טכנאי אלקטרוניקה, טכנאי פי.סי, לימודי מטפלות ועיצוב דיגיטל. בנוסף להכשרות אלו ניתנת אפשרות לתפירת 'חליפה אישית': השנה נתפרה חליפה אישית לתלמיד הלומד אדריכלות ועיצוב פנים.

אדווה: "בשנת הלימודים תשפ"ג חיפשנו עבור החניכים במכינה תוכניות לימוד מחוץ לבית הספר, ונחשפנו לתכנית של מכללת עתיד, שפועלת כבר עם מסגרות חינוכיות אחרות. חניכי המכינה בכרם גפנים בני 18 פלוס. חלקם סיימו את תעודת הבגרות, והתוכנית ענתה על הצורך העשרתי, לימודי, מקצועי וחברתי. התכנית מקנה את הידע והכלים הנדרשים להשתלבות מאוחר יותר בתעסוקה ובחיים העצמאיים. תוכנית הלימודים ייחודית המאפשרת חשיפה לבני נוער נוספים ממסגרות שונות להשתלב יחד, דבר היוצר קשרים חברתיים ומתן הזדמנויות שווה לכולם."

שקמה לוי בי"ס אילנות נהריה: "בוגרי בית הספר, עוברים תהליך הכשרה ארוך ורב שנתי עם יציאתם לחיי קהילה. חלקם מתנסים בעבודה מוגנת ואחרים בעבודה עצמאית ואף בתרומה התנדבותית לקהילה במסגרת השרות הלאומי"

עמית מחנכת באילנות: "הלימודים במכללה הם  מקור להרשאה ולמוטיבציה שהופכת את הלמידה לחדוות יצירה ומעניקה לתלמידים את ההזדמנות להיות סטודנטים מן המניין ולהרחיב אופקים"

סימה אלוש-רכזת חנ"מ בית ספר "תפן": " אנו זוכים לשיתוף פעולה מלא, מקצועי ואנושי מצד מכללת עתיד החל  מהמנכ"ל שמוליק דרך עובדי ההוראה וכלה בעובדי המנהלה. במכללת עתיד קשובים לצרכינו המיוחדים, רגישים ועושים את המרב כדי להוציא תכניות אלו לפועל. בכוונתנו להרחיב את הבשורה לבתי ספר נוספים על מנת להרחיב את ההשפעה החיובית על הלומדים ולהעשיר אותם מבחינת הידע והמיומנויות המקצועיים, הכישורים החברתיים, האישיים והבינאישיים הדרושים להשתלבותם בחברה.

מאחלים לכולנו המשך צמיחה, הנעה והנאה מהתהליך"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות