fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרגש: חלוקת משלוחי מנות לניצולי שואה בנהריה

לכבוד חג הפורים: במהלך השבוע חילקו סטודנטים בנהריה מעל ל- 300 משלוחי מנות וכרטיסי ברכה לניצולי שואה בעיר.
חלוקת משלוחי מנות | צילום: באדיבות מרכז צעירים
חלוקת משלוחי מנות | צילום: באדיבות מרכז צעירים

במסגרת שעות ההתנדבות של המלגה העירונית שהעניקה עיריית נהריה לסטודנטים בסכום של 1,000 שקלים, במהלך השבוע האחרון של חג הפורים, חילקו כ-60 סטודנטים מעל ל- 300 משלוחי מנות לניצולי שואה בעיר.

קודם לכן המלגאים יצרו קשר עם ניצולי השואה על מנת לשאול לשלומם ולבדוק האם זקוקים לסיוע מסוים, ובמידת הצורך העבירו לטיפול לגורמים הרלוונטיים.

מנהלת מרכז צעירים, דנה וינשטיין: "המיזם המדהים הוא בהובלת מרכז צעירים השייך לרשות נהריה ובשיתוף מחלקת הרווחה. אנחנו מעודדים את הקהילתיות בעיר בכל הזדמנות, ומגייסים את הסטודנטים להירתם ולתת למען האחר, העשייה שלהם באמת מחממת את הלב. צריך להבין שהאנשים האלה רוב הזמן לבד ובבדידות במיוחד בתקופה הזאת, אנחנו יודעים מה הערך של הביקור אצלם ולכן עושים זאת בתדירות גבוה. חשוב לעורר את המודעות של כלל התושבים שישימו לב לסביבה הקרובה שלהם, לשכנים שסגורים בבית בשל מצב בריאותי כזה או אחר. אנחנו מהצד שלנו כמובן נמשיך ונעשה הכל למענם, וזאת רק ההתחלה."

הסטודנטית מנואלה אלחסרוני, הוסיפה: "את משלוחי המנות חילקתי יחד עם עוד חברה ופשוט נהנינו מכל רגע. החיוכים של המבוגרים כשפתחו לנו את הדלת וקיבלו את המשלוח, וכמות התודות שקיבלנו מהם פשוט מחממת את הלב. זה היה שווה הכל והלוואי שיהיו לנו עוד הזדמנויות כאלה לזכות לתת ולשמח את האחר ובמיוחד את האוכלוסייה היקרה הזאת."

חלוקת משלוחי מנות | צילום: באדיבות מרכז צעירים
חלוקת משלוחי מנות | צילום: באדיבות מרכז צעירים

עדי קיקוזאשוילי, סטודנטית נוספת: "החוויה הייתה מדהימה, החל מהשיחה המוקדמת איתם בטלפון שבוע שעבר ועד המפגש פנים אל פנים. לצערי, הבדידות של רובם ניכרת, אין ספק שהם זקוקים למישהו לדבר איתו. אני מודה על ההזדמנות לצאת מהחדר, מהזום ומהמבחנים. לעשות טוב לאחר, לניצולי שואה, לקשישים של עירנו וגם לעצמנו."

אחראי תחום מעורבות חברתית, אופיר בר: "ההתגייסות של הסטודנטים הייתה מרגשת, הם השקיעו מחשבה וזמן להכנת משלוחי המנות וכרטיסי הברכה, עשו הפסקה מהלימודים ויצאו מהבית ולבסוף הודו לנו על ההזדמנות לתת. באחד הביקורים סטודנט דיווח שהניצולת שואה ובעלה לא יכולים לבשל לעצמם, ומיד משפחה שלמה התגייסה לבשל להם באהבה גולה. עובדת בעירייה סיפרה לי שאמא שלה ניצולת שואה בת 94 והיא כל כך התרגשה שהמלגאים הגיעו אליה, הם נשארו לשבת לשוחח עמה ואפילו החליפו טלפונים. זה אנשים שישבו לבד כל תקופת הקורונה בשנה האחרונה ותשומת הלב שקיבלו שווה הכל."

 

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות