fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מקרה חמור של אלימות בחדר המיון שבמרכז הרפואי לגליל

בני משפחה של מטופל התנפלו במכות ובאגרופים על אחד המאבטחים ועל עובדים נוספים. המאבטח: "הם הפילו אותי לרצפה, וגם כשנפלתי - המשיכו לבעוט בי. כשניסיתי לקום, חטפתי אגרוף בפנים"
המרכז הרפואי לגליל בנהריה | צילום: רוני אלברט
המרכז הרפואי לגליל בנהריה | צילום: רוני אלברט

במרכז הרפואי לגליל בנהריה התרחש מקרה חמור של אלימות כלפי מאבטחים.

במהלך האירוע, שהיה אחד הקשים ביותר שהתרחשו בביה"ח בשנים האחרונות, הותקפו מספר מאבטחים, ושניים מהם נזקקו לקבלת טיפול רפואי.

האירוע התרחש בלילה שבין שבת וראשון, בסביבות השעה 1:30.

הוגשה תלונה למשטרה.

הכל החל כאשר אחד המבקרים התקרב לצוות סיעודי בחדר המיון, ותוך צעקות חוזרות ונשנות דרש שרופא יבדוק את קרוב משפחתו. עד מהרה התפרצו אל תוך חדר המיון כעשרה בני משפחה מוכי אמוק שהתנפלו על הצוותים בצורה משולחת רסן.

אחד המאבטחים משחזר את האירוע: "במהלך משמרת הלילה קיבלתי קריאת מצוקה מאזור המיון. כשהגעתי לשם ראיתי בני משפחה שמנסים לתקוף צוות מטפל, בעיקר אחים ואחיות. הדבר הראשון שעלה לי בראש היה להרגיע את האירוע ולהנמיך להבות.

״פתאום הגיע מאחוריי מישהו שחבט בראשי, עיקם את צווארי והפיל אותי לרצפה. גם כששכבתי על הרצפה, הוא לא עזב אותי ובעט בי, יחד עם בני משפחה נוספים. ניסיתי להתאפס על עצמי ונעמדתי על הרגליים, ואז קיבלתי אגרוף בפנים מאחד מבני המשפחה. בשלב זה החל לרדת לי דם מהשפה ומהאף. אני זוכר שהדבר שהיה לי הכי חשוב זה לסיים את האירוע, כלומר להוציא אותם מחוץ למיון כדי לאפשר המשך פעילות תקינה של המיון, מבלי שיהיו פגיעות נוספות בנפש. בסופו של דבר, הצלחנו בכך. האירוע נמשך בקושי דקה, אבל נראה לי כמו נצח".

המאבטח, שנזקק לטיפול רפואי ואשר נמצא בחופשת מחלה, הוסיף: "מאז המקרה אני לא מסוגל לתפקד ולא מצליח לישון, גם בגלל הכאבים הפיזיים וגם ברמה הנפשית. כל הזמן אני מריץ בראש את האירועים שהיו. למזלי, זה לא נגמר יותר גרוע".

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום: "מדובר באחד המקרים החמורים ביותר שאני זוכר מאז שנכנסתי לתפקידי. בני משפחתו של מטופל תקפו בצורה מכוערת וחסרת רסן את המאבטחים, שהצליחו להדוף אותם באומץ, בנחישות ובמסירות.

״אני מבקש להסיר את הכובע הן בפני המאבטחים והן בפני הצוות המטפל בחדר המיון, שניצב בפני סיטואציה קשה מנשוא וכמעט בלתי אפשרית. אנו נטפל באירוע זה באפס סובלנות, כפי שאנחנו עושים בכל מקרה אלימות המתרחש בין כותלי המרכז הרפואי. נעשה הכל כדי לאפשר למשטרה למצות את הדין עם הפורעים".

ממשטרת ישראל נמסר כי, המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת דיווח בדבר תקיפת מאבטחים בבית החולים לגליל בנהריה.

לאחר ביצוע פעולות חקירה מגוונות, עצרו שוטרי תחנת נהריה תושב עכו כבן 18 בחשד למעורבות במעשה.

המשטרה ביקשה אתמול להאריך את מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בקריות אשר קבע את הארכת מעצרו עד לתאריך 5.5.21.

המשטרה צפויה לבצע מעצרים נוספים.

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות