fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מקטע נוסף באחד הפרויקטים החשובים ביותר בתולדות נהריה הושלם בהצלחה

מקטע נוסף של מובל סער הושלם בהצלחה, העבודות בפרויקט ממשיכות להתקדם בדיוק לפי התוכניות ובקרוב יתחילו החפירות בחלק המרכזי של המובל הענק שינקז את מי הגשמים הישר לים.
מובל סער | צילום: דוברות עיריית נהריה
מובל סער | צילום: דוברות עיריית נהריה

הקמת מובל סער, אחד הפרויקטים החשובים ביותר בתולדות נהריה, ממשיכה להתבצע בקצב משביע רצון. מקטע נוסף של המובל, זה שבין רחוב העלייה לבין הים, כמעט והושלם סופית, וכעת נותרה רק פעולה קצרה יחסית של קטע קטן של יציקת התקרות – פעולה שתתבצע בימים הקרובים.

בשבוע שעבר התקיים סיור עבודה בהשתתפות נציגי משרד הבינוי והשיכון, נציגי העירייה והחברה הכלכלית. הסיור נועד לבחון את ההיערכות להמשך העבודות בחלק המרכזי של המובל. בשבועות הקרובים יתחילו העבודות גם במקטע זה,והן יכללו הסטת תשתיות. המובל הינו תעלה תת קרקעית עצומה בגודלה שתשתרע מאזור כביש 4 ועד הים – ותנקז בהצלחה גם כמויות גשמים אדירות. ראש העיר רונן מרלי, שהגה ומקדם את הפרויקט מאז כניסתו לתפקיד, מקפיד לעקוב אחרי ביצוע העבודות. ״אנחנו עם יד על הדופק", אמר מרלי. "העבודות לא ייפסקו גם בימים הגשומים. זהו מגה פרויקט שייתן מענה פונקציונאלי חשוב, יעניק מראה חדש לצפון העיר ויכלול פארק מהיפים בצפון כולו. על זה אנחנו עמלים – ואנחנו נעמוד בזמנים״.

הטמנת המקטע האחרון, בין בית ספר רמז לבין חניון האורן, צפויה להתחיל באביב. זהו קטע באורך כ- 450 מ', ולאחר מכן תעלת הבטון התת-קרקעית שגובהה 2.5 מ', רוחבה 6 מ' ועומקה 3 מ' תתחיל למלא את ייעודה – מניעת שיטפונות בשכונות עמידר ורסקו.

בשלב הבא ייבנה מעל לתעלה פארק מרהיב עין בשטח של 22 דונם. פארק נחל סער יכלול טיילת באורך של למעלה מק"מ אשר תחבר את שכונת טרומפלדור עם חוף הים, מתקני ספורט מתקדמים, שבילי הליכה, פינות ישיבה מוצלות, מתקני משחקים לכל המשפחה, שבילי אופניים אלפי עצים חדשים ועוד.

מנכ"ל החברה הכלכלית, יניב קריאף, יחד עם האדריכל טל חמי, ראש מנהלת הסכם הגג הביעו שביעות רצון מאופן מימוש התוכניות: "העבודות נמשכות בשיא הקצב, כמעט ללא עיכובים. כשנוצרות בעיות נקודתיות הן נפתרות מיד, וגם בגשם אנחנו מנצלים הפוגות לטובת התקדמות במישורים אחרים". קריאף הדגיש כי המטרה היא לסיים את הפרויקט לפי התוכנית כדי לאפשר לתושבי השכונות הצפוניות רגיעה גם בימי גשמים, ״המובל ישנה את החיים בצפון העיר", הוסיף קריאף.

מובל סער | צילום: דוברות עיריית נהריה
מובל סער | צילום: דוברות עיריית נהריה

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו- כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו- כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות