fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסין באהבה: אורחת כבוד בטקס הפתיחה של יום המוסיקה הבינלאומי

ד"ר רתם לוז מהחוג לספרות אמנות ומוסיקה מהמכללה האקדמית צפת הוזמנה לעיר טאשינג, להשתתף כאורחת כבוד בטקס הפתיחה של יום המוסיקה הבינלאומי וזכתה להכיר מקרוב את התרבות הסינית. בטקס הפתיחה ניגנה על פסנתר את הסונטה לפסנתר שכתב אביה, המלחין יחזקאל בראון
אורחת כבוד בטקס הפתיחה של יום המוסיקה הבינלאומי | צילום: המכללה האקדמית צפת

ד"ר רתם לוז מהחוג לספרות אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת הוזמנה להשתתף כאורחת כבודה בטקס הפתיחה של יום המוסיקה הבינלאומי בעיר טאשינג בסין, שהפכה לעיר תאומה של העיר צפת, רק בסוף חודש מאי האחרון.

בטאשינג מפעלים רבים לייצור כלי נגינה, בעיקר כלי קשת וזו הסיבה שהעיר מכונה "קרמונה של המזרח", על שם העיר המפורסמת בצפון איטליה, בה מיוצרים כלי הקשת הטובים ביותר בעולם.

מדי שנה, בתאריך 21 ביוני, חוגגים בטאישינג את ייצור כלי הנגינה, בפסטיבל בו משתתפים ילדים, בני נוער ומבוגרים. קבוצות של נגנים צעירים בכלי קשת, תופים, כלי מיתר מסורתיים ועוד, מופיעות בפארק הלאומי על יד האגם המרהיב ביופיו בעיר.

אורחת כבוד בטקס הפתיחה של יום המוסיקה הבינלאומי | צילום: המכללה האקדמית צפת

ד"ר לוז שהוזמנה כאורחת כבוד, זכתה לקבלת פנים שכללה תצוגה יפהפייה של תלבושות מסורתיות, נגינה ושירה של להקת חובבים מקומית, הופעה מיוחדת במינה של קבוצת כלי מיתר מסורתית, טקס תה וקליגרפיה. לאחר מכן הופיעה אומנית ששרה ביחד עם בובה מסורתית, אליה הצטרפה רקדנית. לאחר מכן הוזמנה ד"ר לוז באופן ספונטני לנגן קטע בפסנתר.

לאחר קבלת הפנים החמה נסעה ד"ר לוז לחזרה קצרה עם הכנרים הצעירים לקראת טקס פתיחת הפסטיבל, בתומה הוזמנה לארוחת ערב חגיגית עם ראש העיר, ראש המחלקה לתרבות וחינוך ואנשים נוספים. "מהרגע הראשון הצטרפו אלי ואל מאיה לזר, מארגון 'תקווה ואהבה' שיזמה וארגנה את הסיור, נשים מהנהלת העירייה. נפעמתי מנועם ההליכות, התרבות והעדינות של נשים אלה, שהיו אתנו מתחילת הסיור עד לנסיעה חזרה לשדה התעופה".

ביום רביעי בבוקר התקיים טקס פתיחת הפסטיבל, שנפתח בהופעת להקה עם תופים מסורתיים ואחר כך הוקרנה ברכתו של ראש העיר צפת שוקי אוחנה. אחרי שלב הברכות עלתה ד"ר לוז אל הבמה, שם ניצב פסנתר כנף גדול, עליו ניגנה בתחילה פרקים מתוך הסונטה לפסנתר שלה ואחר כך ניגנה סונטה של אביה, המלחין יחזקאל בראון. לסיום ניגנה עם קבוצת כנרים צעירים שיר סיני מפורסם שנקרא "מולי הואה" – "פרח היסמין".

בהמשך היום ביקרה בעיר העתיקה של טאישינג והשתתפה בסדנה לקליגרפיה. "התרשמתי משילוב של ישן וחדש, מסורות עתיקות של ייצור משחק המה ג'ונג, אומנות הקליגרפיה, נגינה בכלים מסורתיים ביחד עם תנופת בנייה וייצור כלי נגינה מודרניים מערביים", אמרה ד"ר לוז, "כמו כן, זכיתי לחוויית אירוח יוצאת דופן, מפגש חם עם רצון לשיתוף פעולה בתחומים רבים. אני מודה מעומק הלב למכללה, שאפשרה לי להיות שותפה למפגש תרבותי ואנושי יוצא מן הכלל ומקווה שנמשיך לטפח את הקשרים עם טאישינג בפרט וסין בכלל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות