fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנכ"ל ארגון סרט לבן ארן רונדל: "אנו אומרים לגברים שהם פוגעים בנשים ונערות ואף אחד לא אוהב לשמוע את זה"

כך אמר מנכ"ל ארגון סרט לבן ארן רונדל, שהשתתף בכנס תעשיית המין הבינלאומי השלישי שהתקיים במכללה האקדמית צפת והביא אליו אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה. במהלך הכנס התקיים דיון על הגברים בתעשיית המין, על העובדה שחסרים מחקרים על זנאים ועל ברוני התעשייה המגלגלים סכומים דמיוניים מתחום זה
פרופ' אסתר הרצוג | צילום: יניב וויידגורין, המכללה האקדמית צפת

אתמול (שלישי) התקיים במכללה האקדמית צפת הכנס השנתי השלישי על המאבק נגד תעשיית המין, בהשתתפות מרצות מחו"ל, מנכ"ליות לעמותות נשים, שורדות זנות, עובדות סוציאליות ועוד. הכנס עסק השנה בסוגיות של טראומה הקשורות לאנשים בזנות ולשורדות זנות וכן במקומה של המדיה בשגשוג תעשיית המין ובדרכים להתמודדות עם השלכות הפורנוגרפיה במדיה הדיגיטלית על קטינים. הכנס ידגיש את הצורך במחקרים של גברים ועל גברים בתעשיית המין.

את הכנס פתחה פרופ' אסתר הרצוג מהמכללה האקדמית צפת, בין השאר, ממובילות המאבק נגד פורנוגרפיה והעברת החוק בשנת 2004. "הכנס הנוכחי מפנה את הזרקור לעבר מקומם של הגברים בשגשוגה של תעשיית המין בארץ ובעולם. כזנאים, הקונים שירותי מין, כסרסורים, המנצלים את מיניותן של נשים לצרכי התעשרות וכברוני התעשייה המעורבים בה בגלוי ובסמוי המגלגלים סכומי כסף דמיוניים ופועלים בהתמדה להרחבת התעשייה. בעוד שכיום עיקר המחקר על תעשיית המין נעשה בידי נשים ומרביתו מתמקד בנשים, אנחנו קוראות לחוקרים גברים להשתלב במחקר על תעשיית המין ולתרום לבחינת מקומם של הגברים בתעשייה".

מנכ"ל המכללה שלומי בן נון שבירך את באי הכנס אמר: "מסחור המיניות בעידן הזה קשור לשימור ההיררכיה הגברית במדינה. היום הכל מותר, בחלקים מסוימים בחברה להיות צרכן זנות זה דבר לגיטימי, אולי זה נשמע קשה אבל זו האמת. השינויים המהירים בטכנולוגיה והזמינות ברשתות לפורנוגרפיה יחזק את הזנות לעוד הרבה שנים. במצב בו יש מעמדות חברתיות ונורמות חברותיות לא מספיק חינוך אלא נדרשת השקעה בחינוך. זה צריך להיות אחד הנושאים שיעניינו את כל מקבלי ההחלטות. אני פונה לגברים, לכל אחד מאיתנו יש תפקיד בחברה הזו לפעול בכל מה שאנו יכולים להוקיע את התופעה הזו, אנו חייבים כי לכל מאיתנו יש אמא, אחות ובנות והתופעה משחיתה וגורמת לחברות להיות לא טובות וחברות לא טובות מושמדות".

ראש החוג למדעי ההתנהגות פרופ' חביאר סימנוביץ: "המלחמה נגד תעשיית המין היא סוגיה מורכבת הדורשת מלחמה של יחידים, ארגונים וממשלות. כמה צעדים שניתן לנקוט כדי להילחם בתעשייה, יש לחנך את הציבור ולהוציא אותו מהטמטומיזציה. מין ופורנוגרפיה מנציחים אלימות נגד נשים וילדים, יש לדאוג למתן שירותי ייעוץ שיכולים להציל את חיי שורדי הזנות. ממשלות צריכות לחוקק חוקים, כולל פגיעה מצרכני הזנות ומפעיליהן, אם יש חוקים שיאכפו, אם אין חוקים – שיחוקקו. בישראל ישנם צעדים ספציפיים שניתן לנקוט: להעביר חוקים נגד סחר במין. התמודדות עם הדרישה ישראל צריכה לפעול לצמצום להעמדת דין לצרכני מין. ישראל צריכה לספר שירותי ייעוץ ובריאות לניצולות כמו למשל חינוך והשכלה".

בארגון הכנס היו שותפות: ד"ר אבתסאם בראכאת, ד"ר אילנית ברנזון, פרופ' אסתר הרצוג, ד"ר אתי בהם-טביב, ד"ר טל מלר וגב' לובה פיין.

כנס השנתי השלישי על המאבק נגד תעשיית המין | צילום: יניב וויידגורין, המכללה האקדמית צפת

למנוע אלימות נורמטיבית

במושב הראשון הוקרנו קטעים מהסרט "שבעה מונולוגים" ולאחר מכן התקיים דיון עם שתיים משורדות הזנות, ליאת שיצאה מהזנות והפכה לקופאית ושלי, שורדת זנות שהפכה לעובדת סוציאלית. בימאית ותסריטאית הסרט "7 מונולוגים" תמר ירום סיפרה על הליך הסרט ואמרה: "המסר הכי חשוב הוא שלנשים האלה אין מה להתבייש, בעיניי אלה שפוגעים באחרים הם אלה שצריכים להתבייש. דווקא הנשים שהשתתפו בסרט הן אמיצות יותר מכולם, כי הן מוכנות להתמודד עם הכל ועדיין אומרות שיש להן חוויה אישית ויש ערך לכך שאנשים ישמעו את הקול שלהן ללא תיווך, כאילו הן אומרות: 'אלה הסיפורים, תתמודדו'".

לאחר מכן עלה מנכ"ל ארגון סרט לבן ארן רונדל, כדי לדבר על גברים בתעשיית המין, כזנאים או כחלק ממנה.  "אנו מתמקדים למנוע אלימות נורמטיבית וזה אתגר, כי אנו אומרים לגברים שהם פוגעים בנשים ונערות ואף אחד לא אוהב לשמוע את זה, אנו מראים להם איך נראית אלימות נגד נשים ונערות. מדברים איתם כשותפים למאמץ ומדגישים את הכוח שלהם לעשות טוב. אנו עוסקים בשינוי נורמטיבי, להפוך מה שנורמלי ללא נורמאלי ואז לדעתי, פחות גברים יצרכו זנות, כי הם ידעו על הסבל ידעו על ההשלכות".

היום הראשון של הכנס התקיים בצורה וירטואלית, בהנחייתה של ד"ר טל מלר, ובו הרצתה פרופ' גייל דיינס, פרופ' אמריטה בסוציולוגיה, נשיאה ומנכ"לית מסגור מחדש של תרבות. לאחר מכן התקיים דיון בסוגיות אקטואליות בתעשיית המין בארץ ובעולם, אותו הנחתה לובה פיין, ממובילות הקמפיין לקידום חוק איסור צריכת הזנות בישראל.

בדיון שקיימה פיין עלה הנושא של פלישת רוסיה לאוקראינה והנעתו את תעשיית הסחר בנשים  האוקראיניות. דנו בנושא יוליה דורוכובה, ראש ארגון שורדות זנות באוקראינה המסייעת לקורבנות הסחר למטרות מין מאוקראינה בחו"ל, ומריה דמיטרייבה, מומחית למגדר ולזכויות נשים ופמיניסטית רדיקלית מאוקראינה. נעמה סבטו, עובדת סוציאלית ב"לא עומדות מנגד" הפועלת בנתב"ג לזיהוי קורבנות סחר תנהל דיון על סחר וזנות במעברי הגבול בישראל.

ילנה דיוויין, מרצה, יוצרת ושורדת מועדוני חשפנות ומנהיגת המאבק בהם כיום סיפרה את סיפור המאבק מנקודת מבטה כשורדת תעשיית החשפנות מול בעלי המועדונים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות